کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیامدهای یک رویه ثابت

18 خرداد 1403 ساعت 19:50


نسل‌کشی غزه و البته ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت مردم این سرزمن، در حالی وارد نهمین ماه شده است که رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت‌های خود، مدرسه «السردی» که آوارگان را در اردوگاه ۲ در «النصیرات» در مرکز نوار غزه در خود جای داده بود، هدف حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت که دهها شهید برجای گذاشت.
این مدرسه وابسته به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی موسوم به «آنروا» بوده که هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته است حال آنکه بر اساس قوانین بین‌المللی و جنگی مناطقی که تحت نظارت سازمان ملل هستند منطقه امن عنوان و هرگونه حمله به آنها برابر با جنایت جنگی است.
رژیم صهیونیستی در شرایطی این جنایت را رقم زده است که هفته گذشته نیز چادرهای آوارگان در رفح را هدف قرار داده که دهها نفر زنده زنده سوزانده شدند. پیش از این نیز این رژیم مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را موشک باران کرده و حتی به آمبولانس‌های حامل مجروحان نیز رحم نکرده است.
نکته قابل توجه در مجموع این جنایات رویه‌ای ثابت است که از سوی صهبونیست‌ها و کشورهای غربی دنبال می‌شود. نخست آنکه رژیم صهیونیستی در توجیه تمام این جنایات مدعی حضور نیروهای حماس در این مناطق می‌شود حال آنکه اکثر این مناطق تحت نظارت سازمان ملل بوده و عملا نیروی حماسی در آنجا نمی‌تواند حضور داشته باشد از سوی دیگر گزارش‌ها و شواهد حکایت از آن دارد که در هیچ کدام از موارد ادعایی حضور نیروهای حماس تایید نشده است و پس از مدعی صهیونیست‌ها با جنایتی دیگر بر این رسوایی‌ها سرپوش گذاشته اند. در ضمن اعتراف شهروندان این رژیم درباره کشتار غیر نظامیان شهرک نشین به دست خود نظامیان این رژیم و نیز خوشرفتاری نیروهای حماس واهی بودن ادعای صهیونیست‌ها را بیشتر اشکار می سازد.
دوم آنکه نوع رفتار کشورهای غربی نیز قابل توجه است. آنها ابتدا با ادعاهای حقوق بشری از این جنایات ابراز نگرانی و ناراحتی می کنند در گام بعدی خواستار تحقیق از سوی رژیم صهیونیستی و نه نهادهای بین‌المللی می‌شوند و در پایان نیز تسلیم نشدن غزه در برابر خواسته‌های رژیم صهیونیستی را عامل این کشتارها معرفی و از مجازات جهانی رژیم صهیونیستی جلوگیری می‌کنند.
به عبارتی دیگر می‌توان گفت رویه‌ای که از سوی صهیونیست‌ها و غربی‌ها اجرا می شود دارای یک روند ثابت است که پیوند و همگرایی آنها در نسل کشی غزه را اشکار می سازد. فرایندی که راهکار مقابله با آن اجماع جهانی علیه این رژیم و حامیانش می‌باشد که در چارچوب حمایت از فلسطین و تحریم و مجازات عاملان و آمران این نسل کشی می‌تواند اجرایی شود.
 
سید مهدی لنکرانی


کد مطلب: 129726

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/129726/پیامدهای-یک-رویه-ثابت

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir