کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونگی تامین و کنترل معیشت مردم

19 خرداد 1403 ساعت 20:58


متولی سبد غذایی و یا معیشت مردم وزارت جهادی و کشاورزی می باشد از دیرباز  کشاورزی و دامپروری از مقدس ترین مشاغل بوده و همچنان ادامه دارد. د جهان امروز کشورهایی موفق هستند که توجه جدی به کشاورزی و دامپروری داشته باشند که ابتدا سبد غذائی شهروندان خود را تامین و به قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار دهند و مازاد نیازهای داخلی خود را صادر کنند که ارز آوری نیز برایشان بهمراه خواهد داشت و طیف عظیمی مشغول بکار و تولید کننده میباشند.
کشور عزیزمان ایران به لطف الهی دارای ۴ فصل زیبای طبیعت می‌باشد و مناطق و زمین های حاصلخیز با استعداد کشت در فصول مختلف سال را دارا می‌باشد. برابر تحقیقات بعمل آمده کشاورزان و دامداران از عدم توجه نسبت به دریافت نهادههای دامی و کشاورزی با قیمت مناسب گله مندند در صورتی که ضروری است بخاطر کنترل قیمتهای فراورده‌های دامی و کشاورزی که سبد غذایی مردم را تشکیل می‌دهند جا دارد دولت محترم یارانه‌های مناسب را به نهاده‌های دامی و کشاورزی در دستور کار قراردهد و همچنین قرارداد خرید تضمینی را از تولید کنندگان دامی و کشاورزی را منعقد نماید که با قیمت عادله به دست مصرف کنندگان برسد.
موضوعی دیگر اینکه در اختیار گذاردن مراتع به دامداران واقعی و با سابقه و نه اشخاصی که هیچگونه دامی ندارند و مراتع در اختیار خود را به دامداران با قیمتهای فراوان برای چرای دام اجاره می‌دهند -که چند مورد از نزدیک بررسی و به معاونت امور مرتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گزارش شده است- که این موضوع باعث ایجاد نارضایتی و دلسردی دامداران فاقد مرتع شده است که می بایستی به موضوع رسیدگی و ابطال پروانه‌های چرای افراد سودجو اجرا گردد.
موضوع دیگر اینکه در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم که نامگذاری شده است پیشنهاد می‌شود وزرات خانه‌های جهاد کشاورزی ، کار تعاون و رفاه اجتماعی با همکاری یکدیگر فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط با کشاورزی، دامداری، دامپزشکی و گیاه پزشکی را با تشکیل شرکتهای تعاونی تحت حمایت قرار دهند.  زمین های مناسب و تسهیلات لازم را در اختیار ایشان قرار دهند که هم اشتعال زایی را بهمراه خواهد داشت و هم به تولیدات کشاورزی و دامی نیز منجر خواهد شد و شعار سال عملیاتی می‌گردد.

حسین حریری


کد مطلب: 129741

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/129741/چگونگی-تامین-کنترل-معیشت-مردم

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir