کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نتیجه هرچه باشد مردم پیروزند

8 تير 1403 ساعت 22:33


دیروز مردم ایران پس از حدود چهل روز که از شهادت شهدای خدمت می‌گذشت به پای صندوق‌های رأی رفتند تا ننهمین رئیس جمهور» ایران اسلامی را برگزینند.
حسب روال معمول نام هرآن کس که از صندوق‌های رأی بیرون بیاید، رئیس جمهور همه مردم ایران خواهد بود. تا این لحظه که این متن منتشر می‌شود هنوز نتایج قطعی آرا مشخص نشده و ممکن است فردا یکشنبه این اتفاق بیفتد که آیا در مرحله اول رئیس جمهور انتخاب شده یا به مرحله دوم کشیده است!
مردم طی بیست روز گذشته در جریان دیدگاه ها و نظرات نامزدها قرار گرفتند و دیروز در جمع بندی نظرات آن‌ها، نامزد مورد نظرخود را انتخاب کردند.
فارغ از نظرات و دیدگاه‌های اعلام شده، فرد پیروز انتخابات باید به یاد وعده‌هایی که داده است باشد تا حمایت مردم را در چهارسال آینده داشته باشد.
اما ایام تبلیغات نامزدها وقایع غیر منتظره‌ای داشت که متاسفانه در تاریخ ثبت و ماندگار شده و ای کاش برای آیندگان درس عبرتی باشد.
۱-سخنان نامزدهایی که از ابتدا می‌دانستند تا آخر ادامه نخواهند داد ولی گفتند می‌مانیم و وعده‌هایی عجیب و غریب دادند که در عالم رویا هم قابلیت اجرا نخواهد داشت.
۲-حرف‌هایی زده شد که اگر تبلیغات ادامه می‌یافت معلوم نبود این حرف‌ها و وعده‌ها از کدام ناکجا آباد سر در می‌آورد و چه عواقبی داشت.
۳-تبلیغات نشان داد که برای دوره‌های بعد باید حضور نامزدها ساماندهی و دقیقتر باشد تا وقت و هزینه‌های گزاف به مردم و کشور تحمیل نشود و نامزدها در قالب تحزب گرایی به میدان بیایند تا در قبال افکار و اندیشه‌هایشان مسئولیت داشته باشند.
در هر صورت امیدواریم که خروجی صندوق‌های رأی برای مردم و ایران مبارک باشد.
در خصوص حاشیه انتخابات چهاردهم به تفصیل خواهیم نوشت.
 
فرهاد خادمی


کد مطلب: 129927

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/129927/نتیجه-هرچه-باشد-مردم-پیروزند

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir