کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقای پزشکیان اینها کارگروه است یا«لپ لپ»؟!

26 تير 1403 ساعت 20:23


طی دو روز گذشته لیست‌های متعددی تحت عنوان کارگروه انتخاب وزرای پیشنهادی در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده که باعث تعجب همه آگاهان و اهل فن گشته است.
مخاطب مستقیم این نوشته شخص رئیس جمهور منتخب است که باید صریح و شفاف به افکار عمومی پاسخ دهد با این بازی‌ها و شعبده‌هایی که اجرا می‌کنید بدنبال چه هستید؟!
آیا می خواهید با ژست روشنفکری و دموکرات بودن، این موضوع را القا کنید که برای انتخاب وزرای دولت چهاردهم، نظرات قاطبه مردم را اخذ کرده‌اید؟ در کجای دنیای متمدن و پیشرفته اینگونه برنامه‌ها وجود دارد؟
آقای رئیس جمهور منتخب!
اگر یکبار به اسامی منتشره در لیست‌ها بیندازید به‌خوبی می‌فهمید که عده‌ای کاسب‌کار سیاسی و عوامل گروه‌های پشت پرده را برگزیده‌اید که خود بانیان وضع موجود بوده‌اند و در دولت‌های گذشته جز رانتخواری، باندبازی و قبیله‌گرایی هنر دیگری نداشته‌اند و کشور را به این روز و حال انداخته‌اند!
آقای پزشکیان، ممکن است نیت شما خیر باشد و بخواهید از مجموع نظرات بهره ببرید ولی این رویه برای انتخاب وزرا نه تنها منطقی نیست، بلکه عقلانی هم نیست، چرا که انتخاب وزرا خرید کفش و لباس نیست که بخواهید از مشورت دیگران استفاده کنید!
نگاه دقیق به فهرست کارگروه‌ها دقیقا مغلطه و ملغمه‌ای است که هر کدام ساز خود را می‌زنند و بطور کلی صلاحیت لازم را برای اعلام نظر راجع به مشخصات و سوابق وزرا ندارند و بقول معروف «عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری!»
آقای پزشکیان از شما با داشتن سابقه ۲۴سال در رأس هرم سیاسی کشور بودن پسندیده و پذیرفته نیست با شناختی که از ارکان قدرت و حاکمیت در کشور دارید، اینگونه «پست وزارت» را به حراج بگذارید و مانند «بازار شام» به نوعی وزارتخانه‌ها را به فروش برسانید.
این روش ناپسندی که باب کرده‌اید نه‌تنها مورد پسند کارشناسان سیاسی و اقتصادی معتبر نیست بلکه در درازمدت پاشنه آشیل شما خواهد شد و عملا عامل ضعف دولت‌تان می‌شود. زیرا دولتی که  وزرایش را از طریق «جمعه بازار کارگروه‌ها» انتخاب کند به سرنوشتی سخت دچارخواهد شد.
آقای پزشکیان!
بهره‌بردن از نظرات کارشناسی خیلی هم خوب است، نه اینگونه که جماعتی را تحت عنوان کارگروه دور خودتان جمع کرده‌اید و بنظرم آنها را هم سرکار گذاشته‌اید؟
شما که می‌دانید وزرایی همچون کشور، دفاع، امورخارجه، اطلاعات، ارشاد، آموزش و پروش، علوم حتما باید بانظر و مشورت مقامات ارشد نظام و حاکمیت انتخاب و برگزیده شوند، پس کارگروه چه‌معنا و مفهومی در این میان دارد؟
بنظرم سیاست پوپولیستی این روزهای عملا طرفداران شما را از همین حالا نا امید کرده است و ای کاش اگر این نوشته را خواندید کمترین کار ممکنی که می‌کنید انحلال کارگروه‌ها باشد و مراجعه به کارشناسان نخبه باشد نه کاسبان پست و مقام.
برادر عزیز آنچه شرط بلاغ بود گفتیم، خواه پند گیرید، خواه ملال. زیاده عرضی نیست!
 
فرهاد خادمی


کد مطلب: 130097

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/130097/آقای-پزشکیان-اینها-کارگروه-یا-لپ

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir