کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نه پست می‌خواهیم؛ نه مقام

29 تير 1403 ساعت 21:26


فقط مراقب باشید همین اول کار شما را دور نزنند و تو زرد در نیائید و به حرف‌های قشنگی که برای انتخاب شدن زدید؛ پایبند بمانید؛ یادتان هست که گفتید عضو هیچ حزب ودسته‌ای نیستید و می‌خواهید رئیس جمهور همه مردم ایران باشید؛ یادتان هست که گفتید ازعقاید متفاوت استقبال می‌کنید و ازنظرات سازنده آحاد جامعه برخوردار خواهید شد؟
یادتان هست که گفتید رئیس ستاد انتخاباتی شما همان کسی نیست که اقرار کرده در طول شش سال وزارتش اجازه نداده آجری بر روی آجرهای مسکن مهر گذاشته شود؟ یادتان هست که گفته اید برای هر وزارت خانه برنامه‌های رویایی دارید؟
حضرت عباسی قسم؛ دور وزرایی را که از آغاز تاکنون بر صندلی حساس فرهنگ وارشاد اسلامی و معاونت‌های آن تکیه زده اند قلم قرمز بکشید و این مجموعه استراتژیک را که با کوتاهی‌هایش باعث تمامی بی فرهنگی‌های موجود در نسل‌های نو و زدوده شدن هویت‌های اجتماعی در نسل‌های قدیم است به دست اهلش بسپارید هر چند چهره ای ناشناخته اما معتقد به اصول اسلامی و فرهنگ.تمدن سرزمینی باشد واجازه ندهند اگر تحولی ایجاد نمی شود؛ حداقل داشته‌ها از دست نرود که امروز نه تنها سینمایی پر محتوا نداریم وتماشاخانه‌های قدیمی هم یک به یک تعطیل و یا به سوی سوژه‌های غرب زده رفته اند و کتاب و کتابخوانی و کتابفروشی ونشر هم فاتحه شان خوانده شده است و شمارگان نشر آنها به پنجاه جلد سقوط کرده است و روزنامه‌ها هم اگرهرکدام به بوته تعطیل نرفته باشند تیراژشان از چهار صد هزار نسخه در آغازین سال‌های انقلاب اسلامی به چهار هزار نسخه و حتی پنجاه نسخه برای ضمیمه کردن به صورت حساب آگهی‌های ثبتی و «میم الف» تقلیل یافته است و وزارت ارشاد هم به همین خلاصه می‌شود که نمونه‌هایش را در کوچه و برزن می‌بینیم و دلمان را به جشنواره‌ها و فستیوال‌هایی خوش کرده ایم که نتیجه اش فیلمی باشد تا نمایش دهنده ضدیت با هویت‌های خانوادگی وایرانی اسلامی به اسکار برود و دل غربی‌ها را خوش کند که اهداء این جایزه به کار گردانش؛ مشوق نسل‌های نو برای هنجارشکنی‌ها شود!
شما می‌توانید از همین امروز و قبل از تحویل گرفتن صندلی پاستور از سرپرست ریاست جمهوری؛ تکلیفتان را با خودتان معلوم کنید که آیا می‌خواهید رجایی یا رئیسی باشد یا بنی صدر که اگر محکم برخورد کنید و در قالب میرزا تقی خان ظاهر شوید؛ چهره ماندگاری برای تاریخ تمدن ایران اسلامی خواهید بود.آقای رئیس جمهور؛ اقتصاد ومعیشت چامعه باید در اولویت کاری شما باشد که شکم گرسنه ایمان ندارد؛ برای مشاوره حل این معضل گریبان گیر از چهره‌های گمنام و فرهیخته جامعه و کسانیکه شکمشان از فرط گرسنگی به کمرشان چسبیده بهره ببرید و به سراغ آنهایی که آنقدر سیرند نروید که می‌خواهند از سر سیری خودشان را با اینگونه مسائل و مشاغل سرگرم کنند وبرای گرسنگان حد اکثر اشک تمساح بریزند!
ضرب المثلی است معروف که می‌گوید« خدا پدر آن را بیامرزد که مرا گریاند و خدا پدرکسی را نیامرزد که مرا خنداند!» حالا این شمایید و منتقدانی که یا برای آنچه از دست داده اند با شما ستیز می‌کنند و یا کسانی که ذاتاً اهل نقد هستند و چپ و راست و میانه نمی شناسند و دلشان را هم برای بدست آوردن زر وزور صابون نزده اند زیرا سالیان دراز است با همان نان خالی و در آمد مختصر قلم زنی اما عاقبت بخیری خوش کرده اند. آقای رئیس جمهور منتخب؛ کلاهتان را قاضی کنید و برای انتخاب همکاران به سراغ چهره‌های گمنامی که چون رزمندگان دفاع مقدس پس از اندک زمانی از ناشناسی به صدر رفتند و همچنان با گذشت سی واندی سال از جنگ نا برابردر آسمان قلبها می‌دخشند؛ بروید که می‌شود در میان این همه فرهیخته گمنام جامعه هم تعدادی وزیر جوان وبااستعداد برای کابینه انتخاب واستفاده کرد.
شما هم می‌توانید امیر کبیر یا رجایی و رئیسی تازه و کامل‌تری باشید تا جایی در گوشه قلب هر ایرانی پیدا کنید اگررئیس جمهور دلها باقی بمانید وبه وسوسه‌هایی که در اطرافتان پراکنده شده توجه نکنید. سخن پراکنی در این باره بسیار است که اگر عمری بود این نقد‌ها همچنان ادامه داشته باشد و منتظر بمانید تا کوچکترین غفلتتان بزرگ نمایی شود که به سرعت به اصلاح آن بپردازید. مطمئن باشید و رزومه ما هم شاهد این مدعاست که نه وام خواهیم بوده ایم و نه در ادامه به لطف پروردگار منتظرسهم خواهی می‌مانیم؛ بلکه چشمهایمان را باز نگه میداریم تا شما و مدیرانی که نسنجیده انتخاب و منتصب می‌کنید با کمترین خطا به نقد بکشیم. که این امر مختص شما نیست و شصت ویک سال است برای همه دولت‌ها اینگونه شروع کردیم و همچنان ادامه دادیم چو بی عیب تنها خداست.
 
حسن روانشید - روزنامه‌نگار پیشکسوت


کد مطلب: 130110

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/130110/نه-پست-می-خواهیم-مقام

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir