کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقای رئیس جمهور! سلام

7 مرداد 1403 ساعت 18:28


به میمنت و مبارکی صبح دیروز مراسم تنفیذ دکتر مسعود پزشکیان به عنوان «نهمین» رئیس جمهور ایران برگزار شد و حکم ریاست جمهوری ایشان توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی داده شد.
بعد از این مراسم پزشکیان رسماً بر مسند خطیری که با رأی مردم به وی اعطا شده تکیه زد. به رسم ادب و بر اساس وظیفه به ایشان تبریک و تهنیت عرض می کنیم و از خداوند متعال برای ایشان توفیق خدمتگزاری را مسئلت داریم.همچنین بر اساس وظیفه ذاتی روزنامه نگاری بر خود لازم می‌دانیم با انتشار اخبار امیدوارکننده به دولت ایشان کمک نماییم.اما این حق را برای خود محفوظ می‌داریم که به عنوان یک روزنامه نگار، هر جا کندی، انحراف و اشکال دیدیم، نقد مشفقانه و برادرانه خود را به اطلاع ایشان برسانیم.
جناب آقای رئیس جمهور!
فردا مراسم تحلیف شما در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و شما در پیشگاه خداوند متعال و مردم سوگند یاد خواهید کرد که حافظ مصالح ملی و امنیت ملی باشید و یقین هم داریم که اینگونه خواهد بود.اما ذکر چند نکته در همین ابتدای کار را لازم می‌دانیم.
1- در یکماه گذشته و در دوران گذار و هنگامی که در حال بررسی برای انتخاب وزرایتان بودید، شاهد رفتارها و برخوردهایی بودیم که از سوی به اصطلاح حامیان شما رخ داد. تلاش و دعوا برای گرفتن پست و مقام، معرفی افرادی که به واقع لیاقت‌های فردی و تخصصی برای صدارت نداشتند اما برخی حامیان در جریان اصلاحات، آن‌ها را پشتیبانی می کنند تا بر منصب رانتخواری و تداوم فساد، آن‌ها را بنشانند تا عملکردش بنام شما و دولتتان ثبت شود.
2- همگان می‌دانند آنقدری که رأی شما مردمی بود؛ حزبی، باندی و جناحی نبود ودرحقیقت همانگونه که خودتان گفتید وامدارهیچ حزبی نیستید و لذا اجازه ندهید طیفی از اصلاح طلبان آرای مردم را به نفع خودشان مصادره کنند و خودشان را قیم شما بدانند و وامدار!
3- هو کردن مهندس عبدالعلی زاده نشان داد که این اقدام فرقه‌ای حکایت از آن داشت که چپ‌های رادیکال در تلاش هستند تا پیروزی شما را به حساب خود بگذارند تا در آینده بتوانند پزشکیان را در کنترل خود بگیرند.
4-در ایام شروع فعالیت کارگروه‌ها، جبهه اصلاحات ادعا می‌کرد که دخالتی در چینش کابینه نخواهد داشت اما شواهد نشان می‌داد که اصلاح‌طلبان تلاش برای فشار به رئیس‌جمهور با هدف تسلط بر کابینه از یک ‌سو و نیز اقدام برای تشکیل «کابینه موازی» از سوی دیگر را انجام دادند.
5- در مرحله بررسی گزینه‌های انتخاباتی برخی از اعضای جبهه اصلاحات از جمله رئیس این تشکیلات اعلام کرده بود که افرادی چون مسعود پزشکیان «اصلاح‌طلب ناب» محسوب نمی‌شوند، واژه‌ای که برای اولین بار سعید حجاریان ابداع کرده است.
6- آقای پزشکیان دقت کنید که آقای محسن آرمین در همایشی با ادعای نقش اصلاح‌طلبان در پیروزی پزشکیان تلاش کرد تا با دادن آدرس انحرافی و با رادیکال ساختن فضا تأکید کند که پیروزی پزشکیان «رفراندوم علیه نظام» بوده است.عضو جبهه اصلاحات گفته است که همواره به این حقیقت باید توجه داشته باشید پیروزی شما در شرایط قهر اجتماعی صورت گرفت و شما به کمک حامیان سیاسی‌تان به ‌ویژه جبهه اصلاحات نه «در  یک انتخابات»، بلکه در یک »رفراندوم» پیروز شدید. رفراندومی که علاوه بر رأی ۲۷ درصد مردم، عدم رأی آن پنجاه‌ درصد هم ‌رأی منفی به وضع موجود بود.
7- آقای رئیس جمهور شما در حالی که  شعارتان برای ایران بود و همیشه سخن از وفاق گفته‌اید اما دوستان اصلاح طلب تان از شعار نجات ایران و پایان یکدست‌ سازی سخن به میان می‌آورند، هر چند این مطالب در برابر دیدگان رأی‌ دهندگان به شما کاملاً مردود است، زیرا آنان به کسی رأی داده‌اند که یک کلمه و یک‌ بند از راهبردها و ادعاهای اصلاح‌طلبان رادیکال و تندرو را نه‌ تنها مطرح نساخت که بر ضرورت وفاق تأکید داشت. لطفاً به تحرکات سرنشینان «فولکس واگن» توجه ویژه داشته باشید.
8- آقای دکتر پزشکیان نوع رفتارها و اقدامات رادیکال‌های جریان اصلاحات به ‌وضوح بیانگر آن است که آنان انتخابات اخیر و معنای این مهم را که نظام به اصلاح‌طلبان یک فرصت دیگر داده است نه ‌تنها درک نکرده‌اند بلکه با توهم پیروزی خود نشان می‌دهند که آنان همچنان معتقد به دوگانه ساختگی «جامعه ‌محوری- حاکمیت محوری» بوده و می‌کوشند تا دولت چهاردهم را وارد یک نزاع با حاکمیت کنند، مسئله‌ای که کاملاً در تعارض با منش و اعتقاد پزشکیان است.
جناب آقای رئیس جمهور!
این درد دل های بردارانه را به این حساب بگذارید که همه ما به تأسی از مقام معظم رهبری ، معتقدیم «موفقیت شما،موفقیت همه ماست» و لذا این چند سطر را نوشتیم تا هشداری داده باشیم که اجازه ندهید عده‌ای با فرصت طلبی کام شیرین مردم را تلخ کنند. باقی بقایتان!
 
فرهاد خادمی


کد مطلب: 130205

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/130205/آقای-رئیس-جمهور-سلام

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir