کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنی با آقای میدری وزیر پیشنهادی کار

23 مرداد 1403 ساعت 22:02


بالاخره پس از کش‌ و قوس‌های فراوان در کارگروه انتخاب وزرا، احمد میدری معاون وزارت کار که 8 سال در این منصب بود به مجلس معرفی شد.
به این هم کاری نداریم که آقایان «ک» و«ب» که رقبای وی بودند و از سوی بعضی سران اصلاحات حمایت می‌شوند هنوز هم در پشت پرده در حال تخریب میدری هستند تا ازمجلس رأی اعتماد نگیرد. اما امیدواریم میدری که اقتصاددانی نهادگراست و در زمینه رفاه اجتماعی ید طولایی دارد، بتواند از سد مجلس بگذرد و هر چه زودتر این وزارتخانه مهم سروسامان بگیرد. آقای میدری خودتان خوب می‌دانید عائله ۶۵ میلیون نفری تحت پوشش این وزارتخانه «میدان مینی» است که کوچکترین حرکت اشتباه و اضافی این میدان مین که به وسعت ایران است را منفجر می‌کند.
آقای وزیر پیشنهادی، پاشنه آشیل شما در تصدی این وزارتخانه وجود۲۷۰ شرکت و هلدینگ اقتصادی است که «مگسان گرد شیرینی» را دور شما جمع می‌کند!
لازم نیست که بگوییم نگذارید شستا و صندوق بازنشستگی، حیاط خلوت سیاسیون، دولتی‌ها و نمایندگان فعلی و ادوار مجلس بشود!
شما خیلی بهتر می‌دانید و حتی چند سال پیش که پس از۲۰ سال گزارش آماری اقتصاد کشور را منتشر کردید اعلام نمودید که اقتصاد کشور به دهه ۳۰ برگشته است و این نشان می‌دهد که شما لایه‌های زیرپوستی جامعه ایران را خوب می‌شناسید و همین مسئولیت شما را نسبت به رقبایی که داشتید مانند کبیری و محسنی بندپی، دوصد چندان می‌کند. شما با حدود ۶ میلیون بازنشسته و مستمری بگیر و حدود ۱۶میلیون کارگر مشغول بکار سر و کار دارید و می‌دانید که حدود ۲۵میلیون نفر از آحاد جامعه ایرانی نیز زیر خط فقر هستند و لذا این گوی میدان که برای تمشیت امور اینان همه توان کارشناسی خود را بکار بگیرید و نگذارید این وزارتخانه «دکانی برای کاسبی» برخی از اطرافیان شما بشود.
آقای میدری می‌دانید که خروارها کار و پروژه زیربنایی در این وزارتخانه معلق است و بایستی با یک حرکت کارشناسی و تمام قد برای حل این معضلات تلاش کنید. نمی‌خواهم ازمسائل نخ نما شده مانند حقوق کارگران، حقوق بازنشستگان برایتان بنویسم بلکه امید داریم شما با سبقه‌ای که دارید بدنبال استقرار و پیاده سازی نظام رفاه و تامین اجتماعی در کشور باشید. برای این کار قوانین بسیار خوب و کارشناسی شده مانند سند چشم انداز و راهبردی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب و دیگر قوانین کشور وجود دارد و نباید منتظر قانون جدید باشید بلکه فقط کافی است که این قوانین را از قفسه‌های بایگانی دفترتان بردارید و برای اجرا ابلاغ کنید.
آقای وزیر پیشنهادی کار! نمی‌خواهیم به گذشته باز گردیم و چرخ را از نو اختراع کنیم. شما یک عقبه کارشناسی و متخصص دارید و باید از این خزانه علمی بهره ببرید لذا برای طرحی نو در انداختن حرکت کنید.
از الان خیلی‌ها برای رسیدن به مناصب«چرب وچیلی» دور شما جمع شده‌اند تا از نمد شما، کلاهی برای خود ببافند، اجازه ندهید کاسبان پست و مقام در اطراف شما رخنه کنند و به اسم شما، دست به کاسبی بزنند و بدنامی را برای شما بخرند!
به هر حال امیدواریم که شما رأی اعتماد مجلس را به دست آورید ولی برای پوشیدن ردای وزارت، پشت پرده معامله نکنید کما اینکه همین الان که این وجیزه را می‌نویسم برخی محافل ضد شما، در حال سمپاشی علیه تان هستند و خبر از معامله پست‌ها و خریدن رأی نمایندگان می‌دهند.
مراقب باشید امانتداری هستید که امید۶۵میلیون نفر به شما و برنامه‌هایتان است و چشم انتظاری مردم را به نیکی پاسخ دهید.
 
فرهاد خادمی


کد مطلب: 130398

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/130398/سخنی-آقای-میدری-وزیر-پیشنهادی-کار

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir