روز شنبه با حضور ریاست محترم جمهوری در مجلس برای اعلام برنامه هایش و دفاع از وزرای پیشنهادی کاربررسی صلاحیت وزرا آغازشد که تا روز چهاشنبه هفته جاری به سرانجام خواهد رسید. از زمان اعلام رسمی اسامی وزرا، گمانه زنی های سیاسی و رسانه ای در خصوص وزرایی که احتمال رای آوردنشان ضعیف است مطرح شده وتنی چند از این افراد، بیشتر از بقیه نامشان بر سر زبان هاست برای نگذشتن از فیلتر مجلس!
عدم رأی اعتماد به یک یا چند وزیر پیشنهادی مسبوق به سابقه است و در تمام ادوار گذشته و همه دولت های پس از انقلاب این موضوع وجود داشته است. اما نکته ای بسیار مهم پس از سخنرانی دکتر پزشکیان در صحن علنی مجلس مطرح شد که در تاریخ سیاسی کشور نه تنها بی سابقه است بلکه ضد اخلاقی ترین کارهای ممکن میباشد که صورت گرفته؟!
علیرضا سلیمی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در سخنان روز شنبه ازتریبون مجلس، دست به یک افشاگری بسیارمهم زد و گفت: «کسانی هستند که در پشت صحنه به دنبال مقام هستند. این‌ها با برخی از نمایندگان تماس گرفتند که به فلان وزیر رأی ندهید، چون ما در رده دوم و سوم گزینه‌های پیشنهادی هستیم!»
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمان تشکیل دولت، عده‌ای به دنبال قرار دادن نیروهای خود در فهرست کابینه بودند، در این زمینه هم خیلی تلاش کردند؛ اما خوشبختانه آقای پزشکیان زیر بار این افراد که دنبال خالص‌سازی بودند، نرفت که این قابل تقدیر است.
مخاطب این وجیزه شخص آقای ظریف است که باعث بوجود آمدن این افتضاح تاریخی شده است. در حقیقت شورای راهبری با این گزینه هایش که عملا افراد بی اخلاق هستند از صداقت و اعتماد شخص رئیس جمهور محترم سوء استفاده کرده اند. آقای رئیس شورای راهبری باید به افکارعمومی و رأی دهندگان به رئیس جمهور نهم، پاسخ بدهد که چگونه گزینه های مورد تاییدش اینگونه ضد اخلاق رفتار می کنند که به قول معروف «زیرآب رفیق شان را می زنند»؟! چگونه می شود که آقای ظریف و تیمش فقط بدنبال استعلام امنیتی و حتی دورزدن استعلام ها بودند، اما از این گزینه ها «زیرآب» زن که هر کدام سر در آخور باندهای قدرت و رانتخوار دارند استعلام اخلاقی نگرفته است؟!
واقعا این ننگ که فرد برگزیده شورای راهبری مورد اعتماد رئیس جمهور، برای نشستن بر کرسی وزارت اینقدر بدبخت و ذلیل باشد که برای رسیدن به قدرت، به استفاده از هرنوع حربه کثیفی دست بزند و شخص مورد اعتماد و معرفی شده از سوی رئیس جمهور را نزد مجلسیان تخریب نماید؟ این رفتار با کدام منطق دینی، شرعی و اخلاقی سازگاری دارد؟ آیا آقای ظریف نباید شخصا مواخده شود و بابت گزینش‌ها معذرتخواهی نماید؟
به هرحال افشاگری آقای سلیمی «پته» مدعیان اصلاح طلبان را روی آب ریخت و منبعد باید مواظب باشیم که این آقایان گزینه های دوم و سوم، دست به ترورهای شخصیتی وزرای دولت چهاردهم نزنند تا خودشان سوار بر اسب قدرت شوند؟ مردم باید بدانند که نفوذی های «دستچین» شده توسط آقای ظریف هر لحظه ممکن است برای کارشکنی در مسیر برنامه های وزرای دولت از هیچ اقدامی فرو گذار نکنند و افکارعمومی باید حواسش باشد که این جماعت به آن ها آدرس اشتباهی ندهند و رقبای سیاسی دولت را عامل کارشکنی معرفی نکنند.
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdccpxqsi2bq108.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی