کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یکی می‌میرد ز درد بینوایی، یکی می‌گفت خانم زردک می‌خواهی؟!

30 مرداد 1403 ساعت 22:07


علیرضا عباسی، نماینده کرج که در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم سخنرانی می‌کرد گفت؛ 130 هزار دانشجوی خارجی در کشور داریم که باید به 320 هزار نفر برسد، چه برنامه عملیاتی برای تحقق این هدف دارید؟
باور بفرمایید، با شنیدن و خواندن این دلیل مخالفت برق سه فاز از کله‌ام پرید!
آنچه که مایه تعجبم شده و شاید ۹۵ درصد آحاد جامعه هم از آن خبر نداشته باشند، موضوع حضور ۱۳۰هزار دانشجوی خارجی در کشور است، که تازه آقای نماینده ناراحت است چرا این عدد به ۳۲۰هزار دانشجوی خارجی افزایش نیافته است؟!
با شنیدن این خبر تنها چیزی که به ذهنم رسید همین ضرب المثل قدیمی است که می‌گوید؛؛«یکی می‌مرد از بینوایی، یکی می‌گفت خانم زردک می‌خواهی؟!
خداییش نمی‌دانیم از این مخالفت آقای نماینده بخندیم یا گریه کنیم؟
در اینجا نمی‌خواهیم به موضوع مخالفت ایشان و رأی او بپردازیم بلکه هدفمان این است که براستی با این وضعیت نابسامان دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی، با این بی کیفیتی وضعیت آموزش، با بی‌کیفیتی امکانات رفاهی برای دانشجویان هموطن، این تعداد دانشجوی خارجی در کشور چه می‌کنند؟ در حالی که وزارت علوم از تأمین و رفع نابسامانی‌های دانشجویان ایرانی در عذاب و ضعف قرار دارد،اصولا چرا باید ما دانشجوی خارجی جذب کنیم آن هم ۱۳۰هزار نفر!
شاید گفته شود که این دانشجویان شهریه دلاری می‌پردازند، اما هرچه که باشد از امکانات ما بهره‌مند می‌شوند و فشاری که به ارائه خدمات دانشجویی ایرانیان تحمیل می‌شود.
صحبت کردن راجع به مشکلات همه جانبه نظام آموزش عالی کشور، ضرورتی ندارد چرا که همگان می‌دانند چه مصیبت‌هایی گریبانگیر دانشجویان دولتی و غیر دولتی ما است.
تعجبم از این است این آقای نماینده بجای اینکه از وزیر پیشنهادی بخواهد که برنامه‌‌اش برای رفع گرفتاری‌های دانشجویان چیست؟ در کمال تعجب از ایشان می‌پرسد که چرا تعداد دانشجویان خارجی به ۳۲۰هزار نفر نرسیده است؟!
اولا به این آقای نماینده باید گفت،عملکرد مشکل دار و ناکارآمد وزرای قبلی که به ایشان مربوط نیست، چرا سرنا را از سرگشادش می زنید؟
ثانیاً بجای اینکه از ایشان بپرسد که برنامه شما برای برون رفت دانشگاه ها و دانشجویان از مشکلات موجود چیست؟ می‌گویید چرا تعداد دانشجویان خارجی افزایش نیافته است؟
آقای نماینده کلانشهر کرج، واقعا ازاین نطق شما دلمان بدرد آمد، شما وکیل مردم کرج و سایر هموطنان هستید یا وکیل دانشجویان خارجی؟ شما وزیر پیشنهادی را در این شرایط خاص کشور استنطاق می‌کنید که آیا زمینه را برای حضور بیشتر خارجیان فراهم می‌کنید؟ آیا اینگونه می‌خواهید از حقوق مردم دفاع کنید؟ با ترجیح دادن دانشجویان خارجی بر دانشجویان ایرانی؟!
آقای نماینده محترم مجلس اجازه دهید که بپذیریم نیت شما در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم خالص نیست و از حب و بغض باندی و جناحی است و باور داریم که دغدغه شما واقعا مردم و دانشجویان ایرانی و بهبود نظام آموزش عالی کشور نیست. والله اعلم
 
فرهاد خاتمی


کد مطلب: 130476

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/130476/یکی-می-میرد-ز-درد-بینوایی-می-گفت-خانم-زردک-می-خواهی

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir