کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

این هم دموکراسی از نوع فرانسوی؟!

4 شهريور 1403 ساعت 20:36


خبر بهت‌‌آور و شگفتانه بود، کوتاه بود و شدت انفجار خبر زیاد بود.
«پاول دوروف» مالک تلگرام در فرانسه بازداشت شد! او که با هواپیمای شخصی اش وارد فرانسه شده بود بلافاصله توسط پلیس دستگیرشد.
با خبر انتشار دستگیری مالک تلگرام، اسم او و تلگرام بسرعت برق و باد در رأس اخبار جهان قرار گرفت و بقول امروزی ها «ترند» شد.
بازداشت پاول دوروف از سوی پیلس فرانسه که به مهد آزادی و دموکراسی معروف است انجام شده، همان فرانسه‌ای که تجهیزات نظامی در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده و می دهد که ۴۱ هزار تن از مردم فلسطین در غزه را به شهادت برسانند!
با دستگیری مالک تلگرام واکنش‌های متفاوتی در بین جهانیان و استفاده کنندگان از این شبکه مجازی در حمایت از او و محکومیت مکرون و دولت فرانسه منتشر شده است. ایلان ماسک مالک ایکس یا همان توئیتر در پیام‌هایی این اقدام را محکوم کرد، فالورهای تلگرام یکصدا نوشته‌اند؛ «تاریکی در حال فتح جهان آزاد است.»
مالک تلگرام زمانی روسیه را ترک کرد که دولت تلاش کرد رسانه اجتماعی او (تلگرام) را کنترل کند. در نهایت، این پوتین نبود که او را به خاطر اجازه دادن به مردم برای اعمال آزادی بیان دستگیر کرد؛ این یک کشور غربی، متحد دولت بایدن و یکی از اعضای ناتو بود که او را بازداشت کرد. پاول دوروف اکنون در بازداشت دولت فرانسه است و این هشداری برای هر صاحب پلتفرمی است که از سانسور حقیقت به دستور دولت‌ها و آژانس‌های اطلاعاتی امتناع می‌کند. تاریکی به سرعت در جهان آزاد فرود می‌آید.
البته مدیران تلگرام اعلام کردند پاول دوروف به گونه ای تلگرام را طراحی کرده که وقتی خودش یا اعضای تیمش دستگیر شوند اطلاعات مهم کاربران حذف بشود تا دولت‌ها نتوانند به به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.
پاول دوروف مؤسس تلگرام چندی پیش گفته بود که FBI تلاش کرده بود تا به یکی از مهندسین او نزدیک شود تا بتواند به اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی دسترسی یابد که این توطئه از سوی او خنثی شده است و به همین دلیل افکارعمومی جهان، آمریکا را پشت پرده دستگیری دوروف می‌دانند و معتقدند که این اقدامات ضد دموکراسی ناشی از عدم همکاری با دولت‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی است.
پاول دوروف، مالک تلگرام به دلیل سانسور نکردن حقیقت دستگیر شد و اتهامات احتمالی او شامل «حمایت از تروریسم، قاچاق مواد مخدر، مشارکت در جنایات، کلاهبرداری جمعی، پولشویی، پنهان کاری، محتوای پدوفیلی، فرار از تحریم و...» خواهد بود. این اتهامات نشان می دهد که سرویس‌های اطلاعاتی غربی می‌خواهند بر همه این اطلاعات کنترل داشته باشند و هیچ چیزی برای آنها مخفی نباشد!
به هر حال این رفتار دولت فرانسه نشان داد که غربی‌ها متخصص رفتارهای دوگانه در قبال افکار عمومی و جهانیان هستند که نمونه بارز آن را در قبال روسیه پس از حمله به اوکراین دیده‌ایم.
شعار دموکراسی غربی‌ها در حقیقت تا جایی کاربرد دارد که آن‌ها دلشان بخواهد و منافع شان تأمین شود وگرنه در کسری از ثانیه زیر میز می‌زنند و خط بطلانی بر دموکراسی و دموکراسی طلبان می‌کشند.
این واقعه غیر منتظره از قضا باید برای برخی از هموطنان عزیزمان که غرب را مهد آزادی می‌پندارند درس عبرتی باشد که دلخوش به شعارهای پر طمطراق حقوق بشری این جماعت نباشند و بدانند حقوق بشر و دموکراسی از منظر غربی‌ها باید فقط متضمن منافع آنان باشد ولاغیر!
 
فرهاد خادمی


کد مطلب: 130514

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/130514/این-هم-دموکراسی-نوع-فرانسوی

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir