کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازی میانجی‌گران

17 شهريور 1403 ساعت 21:02


در هفته‌های اخیر و همزمان با ادعای طراحی آمریکا برای آتش بس تحرکاتی از سوی برخی کشورهای اروپایی نیز برای نمایش چهره‌ای میانگر از خود شدت گرفته است به عنوان نمونه آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان  برای یازدهمین مرتبه در طول دوران 11 ماه جنگ غزه راهی خاورمیانه شد تا با مقامات عربستان، اردن، رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان در باب آنچه تلاش برای صلح و اتش‌بس می‌نامد گفت و گو نماید. این رفتارهای به ظاهر بشر دوستانه و صلح جویانه از سوی آلمان و شخص وزیر خارجه آنها در حالی صورت می‌گیرد که آلمان‌ها همچون سایر سران غرب نمی‌توانند مدعی نگرانی از وضعیت غزه و فلسطینی‌ها باشند در حالی که از یک سو در طول 11 ماه جنگ غزه حاضر نشده‌اند و از سوی دیگر آلمان در طول سالها از جمله 11 ماه کشتار غزه در ردیف اول تامین کنندگان تسلیحات رژیم صهیونیستی بوده است و رسما در کشتار غزه مشارکت داشته است.
آلمان‌ها در حالی نمایش یک میانجی را به روی صحنه برده‌اند که همزمان مواضع و رفتارشان هیچ تناسبی با فشار بر رژیم صهیونیستی برای پایان نسل کشی غزه و کرانه باختری ندارد. آلمان همچون همتایان غربی خود خواستار فشار بر حماس بر پذیرش طرح آتش بس امریکایی شده‌اند در حالی که طرح اخیر آمریکا رسما یعنی اشغال بخشی دیگری از غزه و نابودی این سرزمین در عین حال آنکه سخنان وزیر خارجه آلمان در سفر به سرزمین‌های اشغالی نیز جای تامل دارد.
رسانه‌های غربی عنوان کرده‌اند آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در هنگام گفت‌وگو با مقامات اسرائیلی تاکید کرد که گروه تروریستی حماس قصد دارد خشونت را از نوار غزه به کرانه باختری منتقل کند اما "این هدف نباید به نتیجه برسد".وزیر خارجه آلمان روز پنجشنبه و در جریان سفر خود به اردن نیز تاکید کرده بود که "تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری بسیار نگران کننده است و اسرائيل باید نظم و قانون را در مناطق فلسطینی حفظ کند". این نوع مواضع که نوعی چراغ سبز به صهیونیست‌ها برای کشتار بیشتر است زمانی تامل برانگیزتر می شود که آلمان در برابر سخنان اخیر نتانیاهو که رسما کرانه باختری را حذف کرده است نداشته‌اند.  رفتارهای مزورانه المان‌ها و خانم بربوک زمانی آشکارتر می‌شود که همزمان با سفر وی و در شرایطی که تظاهرات مردم آلمان به جرم حمایت از فلسطین سرکوب می‌شود و مراکز اسلامی و مذهبی با ادعای حمات همراهی با فلسطین و مقاومت غزه در آلمان تعطیل می‌شوند. وزارت کشور آلمان به دنبال حادثه تیراندازی ادعایی در نزدیکی کنسولگری رژیم صهیونیستی در مونیخ اعلام کرد که حفاظت از نهادهای اسرائیلی اولویت برلین است.
آلمان‌ها این روزها همچون آمریکا برای پاسخگویی به افکار عمومی و نه برای کمک به غزه راهی منطقه شده‌اند در حالی که نتیجه رفتار آنها تقویت توهم قدرت‌داشتن صهیونیست‌ها و استمرار کشتار در غزه و کرانه باختری خواهد بود.


کد مطلب: 130592

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/130592/بازی-میانجی-گران

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir