کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح یکسان سازی دریافت پول زور در مدارس دولتی

24 شهريور 1403 ساعت 11:49


دولت و وزارت آموزش و پرورش در سیاست اعلامی و در مقام نفی و نهی هر گونه مطالبه وجه از والدین به هنگام ثبت نام دانش آموز در مدراس دولتی سخن می گویند اما در سیاست اعمالی،) یعنی آنچه اجرا می شود مطابق بر سنوات گذشته مسیر معکوس را طی کرده و تمام قد از دریافت پول زور در مدارس دفاع می کنند.
در این باره دلایل بسیار است اما فقدان هیچ سابقه ای از برخورد با دریافت پول زور و گزارش از مدیران متخلف، دلیل متقن در چراغ سبز دولتها به این رویه زشت و چشم داشتن به جیب مردم است.
پول های کلانی که به بهانه های مختلف نظیر ثبت نام، دادن کارنامه، برگزاری مراسم، دادن فرم هدایت تحصیلی و ... دریافت می شود.
بعنوان مثال در یکی از مدارس هنگام ثبت نام، اجبار و اعلام شده که هر دانش آموز صرفنظر از هر شرایطی، مکلف به تادیه ۳ میلیون تومان و در صورت تعذر و تعسر به شیوه پرداخت قسطی است(طرح یکسان سازی دریافت پول زور) که در اوج ظالمانه بودن، عادلانه به نظر می رسد!
نکته عجیب و جالب، دریافت مبالغ به صورت نقدی از والدین است که نه تنها غیرقانونی بلکه مفسده انگیز و نیاز به بررسی و نظارت دستگاههای ذی مدخل درباره نحوه هزینه کرد دارد. امری که آموزش و پرورش مدعی است، مبالغ با نظارت انجمن اولیا و مربیان در مدارس هزینه می شود!
انجمن هایی ضعیف، منفعل و تحت نفوذ مدیران مدارس که خواسته یا ناخواسته مبدل به هویت بخشی به این رویه سراسر غیرقانونی و مفسده انگیز شده اند.
مجموعه اقدامات و عملیات روانی که در این رویه غلط و چندش آور برای گرفتن پول زور اجرا می شود، بسیار مخرب و آینده سوز است؛  نظیر اعلام نام دانش آموزانی که پول زور نداده اند و باید بدهند در مراسم صبحگاهی مدرسه و در انظار عمومی، احضار، اخطار و حتی تهدید مکرر دانش آموز و اولیا به دفتر مدیر مدرسه و از این قبیل...

 علی اکبر روح نواز
 
 


کد مطلب: 130659

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/130659/طرح-یکسان-سازی-دریافت-پول-زور-مدارس-دولتی

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir