کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقای رئیس جمهور به سوگند خود وفادار باشید!

27 شهريور 1403 ساعت 21:36


روز دوشنبه اولین مصاحبه مطبوعاتی دکتر پزشکیان پس از انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و خبرگزاری‌های داخلی و خارجی در موضوعات متنوع از ایشان سوالاتی را پرسیدند که هر کدام از بخش‌های مختلف این برنامه از جهت نحوه حضور ایشان، نحوه سوال خبرنگاران و نحوه پاسخ ایشان به سوالات مطروحه قابل بحث و طرح موضوع است. اما در این کلام کوتاه چند تذکر برادرانه و دلسوزانه را خدمت ایشان و دیگر دغدغه مندانی که به دنبال کمک نمودن به دولت محترم در راستای وظایف ذاتی و انقلابی خود هستند عرض می‌نمایم.
نکته اول؛ در باب جایگاه منیع ریاست جمهوری ایران اسلامی است که به نظر از طرف ایشان توجه چندانی به این مسئله پر اهمیت صورت نگرفته و علیرغم اینکه خودشان در همین جلسه اظهار داشتند که من نمی‌خواهم ایران در مقابل دیدگان جهانیان کوچک شود اما نحوه پاسخ ایشان به بسیاری از سوالات چه از جهت ادبیات و چه از جهت محتوای کلام نتیجه‌ای جز تمسخر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی در پی نخواهد داشت، لذا انتظار می‌رود ایشان به این مسئله دقت و اهتمام بیشتری فرمایند.
نکته دوم؛ خبرنگار یکی از خبرگزاری‌ها خانمی بود با وضعیت پوشش نامناسب که به منظور ایجاد شیطنت رسانه‌ای دروغی اغراق آمیز را با عنوان گشت ارشاد بیان نمود که انتظار می‌رفت اولاً رئیس جمهور محترم به عنوان شخصی که طبق قانون اساسی باید مجری قانون در کشور باشد به جهت پوشش نامناسب به این خانم تذکر می‌داد که هم وظیفه قانونی و هم وظیفه شرعی رئیس جمهور است و در ثانی باید در مقابل تخریب فراجا و گشت ارشاد که البته به طرح نور تغییر یافته و حافظ امنیت اخلاقی اجتماع است و پشتوانه شرعی و قانونی نیز دارد تذکر دوم را به این خانم می‌داد و در مرحله سوم بایستی تاکید بر لزوم رعایت عفاف و حجاب در کشوری که بر مدار اسلام و آموزه‌های وحیانی اداره می‌شود می‌نمود، اما مع الاسف نه تنها هیچ یک از این تذکرات سه گانه که وظیفه قطعی شرعی و قانونی رئیس جمهور محترم هست داده نشد بلکه در مقابل چنین رفتار سخیف و دروغ آشکاری با خبرنگار مورد اشاره همنوایی کرده خندیدند و اجرای قانون خداوند را اذیت نامیدند! و در مقابل خبرنگار دیگری که همین مسئله را در قالب یک سوال گستاخانه بیان نمود و از ایشان درخواست جدول زمانبندی برای حذف گشت ارشاد نمود ادامه دادند و گفتند پیگیری میکنم برای اینکه دیگر با کسی برخورد نکنند! آقای پزشکیان یعنی قرار است توسط عده‌ای فاسق معلوم الحال در کشور امام زمان (عج) خلاف شرع بین در کوی و برزن صورت پذیرد و حضرتعالی که خداوند این امانت الهی را به ودیعه به شما سپرده بجای پاسداری از احکام الهی و اصول قانون اساسی حامی مجرمین و فساق باشید؟! آقای پزشکیان این عمل شما خلاف سوگند شما در مقابل ملت شهید پرور ایران اسلامی، رهبر معظم انقلاب، مجلس شورای اسلامی و بالاتر از همه خداوند تبارک و تعالی است که سوگند یاد کردید حافظ قانون اساسی و مذهب رسمی کشور باشید شاید هم مذهب رسمی و قانون اساسی تغییر کرده و ما هنوز بی اطلاعیم؟!
نکته سوم؛ در خلال مصاحبه مطبوعاتی در مورد ارتباط ما با آمریکا از شما سوال شد و به جای تأسی به سیره امامین انقلاب پاسخی را دادید که شایسته مقام ریاست جمهوری ایران اسلامی نبود و فرمودید که اگر تهدید را کنار بگذارند ما اصلا با آن‌ها برادر هم می‌شویم! آقای رئیس جمهور مگر امام راحل عظیم الشأن نفرمودند که آمریکا حتی اگر لااله الا الله هم بگوید از او نمی‌پذیریم و رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است چگونه شما می‌فرمایید که اگر تهدیدات را بردارند با آنان برادر می‌شویم؟!
نکته چهارم؛ در باب موضوع سران و اصحاب فتنه ۸۸ تا ۱۴۰۱ است که شما پیگیر آزادی آنان و اتمام حصر هستید که این مسئله در دایره وسیعتری جای بحث و بررسی دارد اما به همین مقدار عرض کنیم آیا کسانی که کمر به فروپاشی نظام اسلامی و دستاوردهای صدها هزار شهید که حضرتعالی نیز مدعی معاشرت و موانست با بسیاری از همین شهدا هستید بسته بودند باید در بیخ گوش شما لانه کنند آن هم با مناصب دولتی، صندلی‌هایی که حاصل خون شهداست، آیا رواست کسانی که شعارشان «اصل نظام نشانه است» را بر کرسی مناصب همین نظام بنشانید؟ آیا رواست شما بر اساس همین قانون اساسی خود را رئیس جمهور این کشور بدانید اما به آرمان‌ها و مفاد قانون اساسی آن بی‌اعتنا باشید؟!آیا راهبرد دولت شما وفاق با ملت امام حسین (ع) است یا وفاق با اصحاب فتنه‌ها و غائله‌ها؟
و در آخر باز هم برادرانه تاکید و یادآوری می‌کنم حضرتعالی که خود را بارها در رسانه‌ها پیرو مرام مولای متقیان (ع) معرفی نموده‌اید و در مقابل چشمان ملت چندین مرتبه سوگند یاد کرده‌اید تا حافظ قانون اساسی و مذهب رسمی باشید به سوگند خود وفادار بمانید که ان الله بصیر بالعباد.
 
مجتبی لواشانی


کد مطلب: 130708

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/130708/آقای-رئیس-جمهور-سوگند-خود-وفادار-باشید

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir