کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهداف یک جنگ‌افروز

31 شهريور 1403 ساعت 21:58


طی یک هفته اخیر محور تحرکات رژیم صهیونیستی را حملات به لبنان تشکیل می‌دهد که تاکنون صدها شهید و زخمی بر جای گذاشته است. رفتار شناسی صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که آنها که در طول یک سال جنگ غزه به هیچ کدام از اهدافشان دست نیافته‌اند اکنون در آستانه نشست سازمان ملل و نیز سالگرد طوفان الاقصی برآنند تا با کشته دستاوردی برای خود ثبت نمایند چنانکه در غزه نیز این رویه را اجرا کرده‌اند. رویکردی که البته با همراهی گسترده غربی‌ها نیز همراه است چنانکه در حالی که از یک سو بیشتر پیجرها و وسایل الکترونیکی مورد هدف قرار گرفته در تروریسم صهیونیستی، در دست مردم بویژه کادر درمان و بیماران بوده است و رسما رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن ده‌ها هزار نفر غیر نظامی یک نسل‌کشی را اجرا کرده این رسانه‌ها با واژگانی همچون پیجرهای حزب‌الله، مقر حزب‌الله، نیروهای حزب‌الله، نفوذی‌ها در حزب‌الله و... نسل‌کشی غیر نظامیان را کتمان و به رفتار صهیونیست‌ها ماهیت صرفا نظامی می‌دهند.
حلقه تکمیلی این رفتار ضد بشری رسانه‌های غربی را برجسته‌سازی نام افرادی همچون احمد وهبی و ابراهیم عقیل از فرماندهان حزب‌الله و اهمیت‌زدایی و حاشیه سازی تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم لبنان و کشتار غیر نظامیان تشکیل می‌دهد.
بعد دیگر این همراهی رسانه‌های غربی با رژیم کودک کش صهیونیستی را در تلاش آنها برای بزرگ‌نمایی و احیای ابروی از دست رفته موساد و دستگاه‌های اطلاعاتی پس از طوفان الاقصی تشکیل می‌دهد. به عنوان مثال رسانه حاکمیتی انگلیس بی بی سی در گزارشی با عنوان موساد؛ موفقیت‌ها و ناکامی‌های سازمان اطلاعات اسرائیل به برجسته‌سازی رفتارهای به اصطلاح قهرمانانه و بشری موساد پرداخته و مدعی اقداماتی همچون: «شکار آدولف آیشمن مقام آلمان نازی،گروگان‌های هواپیمای ربوده‌شده پس از یک هفته اسارت در انتبه آزاد شدند، عملیات موساد در آوردن یهودیان اتیوپیایی که قاچاقی از سودان به اسرائیل آورده شدند، انتقام از گروگانگیران المپیک مونیخ و..» شده است حال آنکه در این گزارش هیچ اشاره‌ای به رفتارهای موساد در ترور هزاران فلسطینی، کشتار در کشتارهای منطقه، ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، ترور شهید هنیه، ترور مخالفان جنایات رژیم صهیونیستی در جهان و... نمی‌کنند و عملا تلاش می‌کند تا از یک سو چهره‌ای بشر دوستانه به موساد دهد و از سوی دیگر کشتار در لبنان را نه یک جنایت بلکه نشانه قدرت دستگاه‌های اطلاعاتی صهیونیست‌ها معرفی نماید.
این رفتار صهیونیست‌ها و حامیان غربی‌ آنها در شرایطی است که حتی بزرگان نظامی این رژیم اذعان دارند که استمرار این روند برابر با واکنش‌های گسترده حزب‌الله خواهد بود که عملا فروپاشی رژیم صهیونیستی را رقم خواهد زد.
هر چند که صهیونیست‌ها با برجسته سازی ترور برخی افراد حزب‌الله سعی دارد تا حملات خود را بزرگ جلوه دهد اما واقعیت آن است که این حملات نقض حریم لبنان است و قطعا بدون پاسخ نخواهد ماند هر چند که در روزهای اخیر حزب‌الله اولویت را به درمان مجروحان داده است اما با توجه به مواضع نصرالله واکنش حزب‌الله به این تجاوزات از روی میز برداشته نخواهد شد.
 
سیدمهدی لنکرانی


کد مطلب: 130733

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/130733/اهداف-یک-جنگ-افروز

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir