کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در وزرات نفت چه خبر است؟ وفاق ملی یا قلع و قمع مدیران کارآمد و انقلابی!

4 مهر 1403 ساعت 18:29


عملکرد مناسب و در خور تقدیر وزارت نفت در دولت شهید جمهور و انتخاب آن بعنوان دستگاه برتر در سالجاری، نشان از توانمندی کارکنان و مدیران صنعت نفت بوده که در دولت سیزدهم و پس از اتمام دولت دوازدهم و پایان عمر بانیان کرسنت امکان رشد و تبلور یافتند.
با اتفاق ناگوار برای شهید جمهور و با برگزاری انتخابات، تعدادی از مسببان شرایط تحریم احساس نمودند که می‌توانند مجدد بر ارکان قدرت تکیه زده و روند قبلی را تکرار نمایند، جناب آقای دکتر پزشکیان به عنوان نامزد مستقل که مورد حمایت جناح اصلاحات نیز قرار گرفت با شعار وفاق ملی و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور و پرهیز از باند بازی ، رییس جمهور ایران شد.
مکانیسم انتخاب وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی که خود این فرآیند و اعضای آن که جای بحث و گفتگوی فراوان کارشناسی دارد منجر به نصب معاونین رییس جمهور و معرفی وزرا به مجلس شورای اسلامی شد که انصافاً مجلس شورای اسلامی با همراهی کامل و با تایید کامل وزرا وفاق ملی را به منصه ظهور رساند و برای دولت هیچ بهانه‌ای برای عدم موفقیت و عدم همراهی باقی نگذاشت لیکن آنچه پس از این همراهی و همدلی بوجود آمد برخوردهای جناحی و حذفی در تعدادی از دستگاه‌های اجرایی است. پس از جلوس وزیر نفت بر مسند وزارت، بدون توجه به شعارهای دولت،  قلع و قمع نیروهای متخصص و انقلابی و مؤمن به نظام اسلامی که کارآمدی ایشان در دوره شهید جمهور به اثبات رسیده بود آغاز و به نظر میرسد تعداد این عزل و نصب‌ها در مدت کوتاه دولت چهاردهم در این وزارتخانه بدون توجه به کارنامه افراد و صرفاً بر مبنای وابستگی طیفی و سیاسی بیش از کل انتصابات تمامی وزارت‌خانه‌های دیگر باشد.
آقای رییس جمهور اگر واقعاً به شعار وفاق ملی معتقد و پایبند است لطفا بررسی کند چه تعداد و چه کسانی در وزرات نفت عزل و چه کسانی با چه سوابق و گرایشی منصوب شده‌اند، آیا این مصداق استفاده از همه ظرفیت‌های کشور است؟ آیا این وفاق ملی است؟  
آقای پاکنژاد با سرعت حداکثری در حال حذف نیروهای کارآمد انقلابی و نصب همفکران و پیاده سازی تفکر اتاق فکر مسببین کرسنت و... است.
 
سید یاسر سیاح


کد مطلب: 130786

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/130786/وزرات-نفت-خبر-وفاق-ملی-یا-قلع-قمع-مدیران-کارآمد-انقلابی

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir