کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جنگ افروزان با ادعای صلح

20 مهر 1403 ساعت 18:13


در شرایطی که افکار عمومی جهان معطوف به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین و هدف قرار دادن غیر نظامیان به بهانه ترور فرماندهان مقاومت و نیز حمله به مراکز بهداشتی و هلال و احمر است که غربی‌ها در رویکردی تامل برانگیز افزایش حمایت‌های نظامی از اوکراین را در دستور کار قرار داده‌اند.
نخست وزیر انگلیس، رئیس جمهوری اوکراین و دبیرکل جدید سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در لندن دیدار و درباره آخرین تحولات جنگ در اوکراین گفت‌وگو کردند، رستم عمروف وزیر دفاع اوکراین پس از دیدار و گفت وگو با جان هیلی همتای انگلیسی خود در لندن در اظهاراتی از دریافت هویتزرهای خودکششی AS-۹۰ از انگلیس تا پایان سال جاری (۲۰۲۴) خبر داد.
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با اشاره به اینکه سران اکثر کشورهای اروپایی پیش از این پیش‌بینی کرده بودند که روند عضویت نهایی اوکراین در اتحادیه اروپا بیش از ۱۵ سال به طول خواهد انجامید، تاکید کرد که این کشور سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها وارد این اتحادیه خواهد شد. ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین طرح ادعایی خود موسوم به «طرح پیروزی» را برای شکست روسیه در جنگ به امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه تحویل داد. مکرون رئیس جمهور فرانسه تصاویری را در رسانه اجتماعی به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد مربیان نظامی فرانسوی در حال آموزش نیروهای اوکراینی برای نبرد با روسیه هستند.
نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد که این کشور میزبان کنفرانسی درباره رونق و بازسازی اوکراین در سال آتی خواهد بود. مجموع این تحرکات در حالی که غربی‌ها در برابر رژیم صهیونیستی صرفا به ابراز تاسف می‌پردازند از یک سو بیانگر بی اهمیت بودن نسل کشی در لبنان و فلسطین است که مشارکت رسمی این کشورها در جنایات صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد و از سوی دیگر نیز این تحرکات بیانگر تقلای غرب برای ادامه جنگ افروزی در اوکراین است.
غربی‌ها در حالی ادعای صلح سر می‌دهند که با رفتارهایشان عملا در حال دامن زدن به جنگ اوکراین و نیز استمرار توحش صهیونیست‌ها در منطقه هستند در حالی که در ظاهر شعار و ادعای رویکرد به آتش بس و صلح را سر می‌دهند. غرب امروز منافع خود را در جنگ و کشتار می‌بیند و در این راه نیز از هیچ تحرکی فروگذار نیست.
 
فرامرز اصغری


کد مطلب: 130967

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/130967/جنگ-افروزان-ادعای-صلح

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir