کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقتی آمریکا و اروپا مردم اوکراین را قربانی روس‌ هراسی می‌کنند

سوختن «بوچا» در فاجعه انسانی ساختگی غرب‌گرایان

15 فروردين 1401 ساعت 21:10


غربی‌ها که تا چندی پیش با سناریوی ساختگی کلاه آبی‌ها به دنبال متهم سازی سوریه به اقدامات ضد انسانی بودند اکنون این سناریو را در جنگ اوکراین علیه روسیه در پیش گرفته و در حالی که چند روزی از خروج نیروهای روس از بوچا می‌گذرد ادعای نسل کشی در این منطقه را سر می‌دهند.
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تصاویر منتشرشده از شهر «بوچا» تأکید کرد که وقایع در بوچا در حقیقت یک «حمله ساختگی» بوده است.خبرگزاری روسی «تاس» در این خصوص گزارش کرد، لاوروف در نشست با «مارتین گریفیتس» معاون «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل از تلاش غرب برای گمانه‌زنی در مورد مسائل انسانی در اوکراین خبر داد.وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: «یک بار دیگر، یک حمله ساختگی دیگر در شهر بوچا منطقه کی‌یف پس از آن آغاز شد که نیروهای نظامی روس مطابق با برنامه و توافقات حاصله، این منطقه را ترک کرده بودند. چند روز بعد، صحنه‌سازی در آنجا ترتیب داده شد که توسط نمایندگان اوکراینی و حامیان غربی آنها از طریق تمام کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت».
وزیر امور خارجه روسیه سپس تأکید کرد که نیروهای نظامی روسیه به طور کامل در تاریخ ۳۰ مارس (۱۰ فروردین ماه) شهر بوچا را ترک کرده بودند و در این خصوص گفت: ««در ۳۱ مارس، شهردار [بوچا] رسماً گفت که همه چیز خوب است و دو روز بعد دیدیم که چه تولیداتی در همان‌ خیابان‌ها سازماندهی شد که اکنون سعی دارند از آن برای اهداف ضد روسی استفاده کنند».لاوروف ادامه داد: « همانطور که بعداً مشخص شد، این تلاش‌ها با هدف کاملاً تحریک‌آمیز انجام شد و مطالب جعلی ارائه شد که سپس افشا شد. این‌ها تلاش‌های مداوم کشورهای غرب برای سیاسی کردن و حتی گمانه‌زنی کردن درباره موضوعات انسانی در اوکراین است».
سفیر روسیه در آمریکا نیز گفت تلفات نیرو‌های غیر نظامی در بوچا به دلیل حمله نیرو‌های اوکراینی بود، اما مقامات کی‌یف، مسکو را عامل آن می‌دانند.آناتولی آنتونوف در مصاحبه‌ با هفته نامه نیوزویک آمریکا گفت: پس از خروج نیرو‌های روسیه بود که نیرو‌های اوکراینی شهر بوچا را در معرض آتش توپخانه قرار دادند و واشنگتن به عمد این واقعیت را پنهان می‌کند.ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه فیلم ادعایی منتشر شده از کشتار غیرنظامیان در شهر «بوچا» اوکراین را به سفارش آمریکا و به عنوان بخشی از توطئه مقصر شناساندن روسیه خواند.در این میان بعد از انتشار برخی اخبار مبنی بر کشتار غیرنظامیان در شهر «بوچا» واقع در اوکراین و تصمیم کشورهای غربی برای اعمال تحریم‌های بیشتر بر روسیه، کی‌یف خواستار واکنش شدیدتر به مسکو شد.
دبیرکل سازمان ملل نیز با ابراز نگرانی درباره تصاویر منتشرشده از شهر بوچا در اوکراین، خواستار تحقیقات مستقلی درباره حوادث رخ داده در این شهر شد. سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه نیز اتهامات علیه مسکو درباره کشتار در «بوچا» را رد کرد و گفت کارشناسان وزارت دفاع روسیه نشانه‌هایی از جعلیات مختلف را در تصاویر منتسب به این شهر اوکراینی فاش کرده‌اند.یک دیپلمات ارشد روس با اعلام رد درخواست مسکو برای تشکیل جلسه علنی شورای امنیت درباره وقایع شهر بوچا در اوکراین گفت، آن‌ها از چه می‌ترسند؟در این میان مکرون رئیس جمهور فرانسه با تکرار ادعاها درباره کشته شدن غیرنظامیان در شهر بوچا در اوکراین، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه روسیه شد. از سوی دیگر به گفته رئیس بانک مرکزی انگلیس، افزایش ناگهانی قیمت انرژی سبب بروز شوک اقتصادی در این کشور شده است.


کد مطلب: 122136

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/122136/سوختن-بوچا-فاجعه-انسانی-ساختگی-غرب-گرایان

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir