کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمایت دانشگاهیان کشور از خیزش دانشجویان آمریکایی

همه علیه اسرائیل

9 ارديبهشت 1403 ساعت 22:43


خیزش‌های دانشجویی در کشورهای غربی به ویژه در آمریکا نگرانی‌های زیادی را برای سردمداران آنها ایجاد کرده است.
اعتراضات در آمریکا بسیار گسترده است و اکثر دانشگاه‌های این کشور را در برگرفته تا جایی که حتی استادان و رؤسای برخی دانشگاه‌ها نیز در جمع معترضین به جنایاتی که اسرائیل در فلسطین مرتکب می‌شود، دیده می‌شوند و با برخوردهای تند و خشن پلیس بازداشت و روانه زندان می‌شوند.
دانشجویان دانشگاه‌های تهران نیز در چند روز گذشته در همراهی با حمایت از خیزش دانشجویان و استادان دانشگاه‌های آمریکا به میدان آمدند و علاوه بر حمایت از اعتراضات دانشگاهیان آمریکا و دیگر کشورهای غربی، سرکوب آنها را از سوی حاکمان این کشورها محکوم کردند. دانشجویان و استادان دانشگاه‌های تهران همزمان با دانشگاهیان سراسر کشور بعد از نماز ظهر دیروز، اجتماع سراسری در حمایت از خیزش دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا و اروپا را برگزار کردند. جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در حمایت از خیزش دانشجویی ضد‌صهیونیستی در آمریکا و کشورهای اروپایی تجمع کردند.
دانشجویان شعارهایی چون «الله اکبر»، «رژیم صهیونیستی نابود باید گردد»، «فلسطین پیروز است» و  «مرگ بر آمریکا» سردادند. دانشگاهیان دانشگاه علم و صنعت نیز در همبستگی با دانشجویان آزادی خواه جهان و آمریکا و حمایت از مردم فلسطین تجمع کردند. دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه‌های شهید بهشتی و علوم پزشکی تهران هم در واکنش به سرکوب دانشجویان در آمریکا و اروپا تجمع کردند.

اجتماع دانشگاهیان گیلان، اهواز اصفهان لرستان و ارومیه در حمایت از خیزش سراسری دانشجویان
دانشجویان و استادان دانشگاه‌های گیلان، اهواز و اصفهان، لرستان و ارومیه هم با برگزاری تجمعات پرشوری همبستگی خود را با تجمعات دانشگاهیان آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند.
دانشجویان،‌ استادان و کارمندان دانشگاه‌های سراسر کشور نیز با برگزاری تجمعات پرشوری حمایت قاطع خود را از خیزش سراسری دانشجویان در آمریکا و اروپا اعلام کردند.دانشجویان دانشگاه‌های تهران، مشهد، قزوین، اهواز و بقیه شهرهای کشور روز شنبه با برگزاری تجمعات پرشور از خیزش سراسری دانشجویان در سراسر دنیا حمایت کردند. همزمان با کشتار مردم غزه به دست رژیم صهیونیستی و حمایت غرب از این جنایات، دانشجویان کشورهای مختلف از 40 کالج و دانشگاه آمریکا، فرانسه و آلمان تا یونان و استرالیا با برگزاری تجمعاتی اعتراض خود را به اقدامات جنایتکارانه نشان دادند که با سرکوب از سوی نیروهای امنیتی و نظامی این کشورها مواجه شدند.


کد مطلب: 129341

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/129341/همه-علیه-اسرائیل

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir