کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخر هفته چی‌ببینیم؟

8 خرداد 1403 ساعت 22:05


همواره فعالیت‌های فرهنگی یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای پر کردن اوقات فراغت یا تفریحات آخر هفته بوده و هست. انتخاب یک فیلم و رفتن به سینما، گشت‌و‌گذار در گالری‌های هنری، رفتن به تماشاخانه‌های شهر و دیدن یک تئاتر خوب، خرید بلیط کنسرت و اجرا‌های زنده، همه می‌توانند آخر هفته و یا روز تعطیل خوب و به یاد ماندنی را برای شما رقم بزنند.
در این میان کسانی که به تماشای فیلم علاقه دارند و با اوضاع اقتصادی کنونی قصد ندارند که برای یک تفریح آخر هفته پول زیادی از سبد ماهیانه خانوار خرج کنند، سینما را به دیگر گزینه‌ها ترجیح می‌دهند. بلیط سینما در مقایسه با دیگر تفریحات فرهنگی که از آن نام بردیم بسیار ارزانتر و برای خانواده‌هایی با جمعیت بیش از سه نفر، قطعا به صرفه‌تر خواهد بود.
در این شماره روزنامه قصد داریم با توجه به روز‌های پایانی هفته دوم خرداد‌ ماه، فهرستی از فیلم‌هایی که در حال حاضر بر روی پرده سینما‌ها است به علاقه‌مندان معرفی کنیم که برای انتخاب یکی از فیلم‌ها و ساختن اوقات خوش، مشکل خاصی نداشته باشند. در حال حاضر با شروع اکران «تگزاس ٣» و «قلهک»، چهارده فیلم بر روی پرده سینما وجود دارد که از این تعداد ۵ فیلم در ژانر کُمدی، ١ انیمیشن، ١ فیلم در ژانر دفاع مقدس و مابقی در ژانر درام اجتماعی و تاریخی است.

تمساح خونی (کارگردان: جواد عزتی)
فیلم تمساح خونی به‌کارگردانی جواد عزتی که برای اولین‌بار در جشنواره فجر سال گذشته به نمایش درآمد این‌روز‌ها در ژانر کُمدی بر روی پرده نقره‌ای خوش می‌درخشد. تمساح خونی که از اسفند ماه سال گذشته اکران عمومی خود را آغاز کرده تا به امروز توانسته مبلغی حدود ١۵٠ میلیارد تومان فروش داشته باشد و مورد‌توجه بسیاری از علاقه‌مندان به این ژانر قرار بگیرد. قطعا تماشای تمساح خونی می‌تواند اوقات خوشی را برای مخاطبان رقم بزند. جواد عزتی، بهزاد خلج، عباس جمشیدی فر و الناز حبیبی از بازیگران این کمدی خوش ساخت هستند.

مست عشق  (کارگردان: حسن فتحی)
جدید‌ترین اثر سینمایی حسن فتحی کارگردان خوش‌نام سریال‌هایی همچون شهرزاد و میوه ممنوعه، کاری مشترک میان ایران و ترکیه است. مست عشق که کنکاشی در زندگی شمس و مولاناست، قبل از اکران با حواشی زیادی همراه بود و زمان اکران این اثر چندین بار به تعویق افتاد. همین مساله باعث شد که مخاطبان برای افتتاحیه این اثر سنگ تمام بگذارند و در همان روز ابتدایی رکورد فروش یک فیلم در گیشه بشکنند. مست عشق در حال حاضر حدود ٩٠ میلیارد تومان فروش داشته و انتظار می‌رود با این حجم از استقبال به زودی به رکورد فروش ١٠٠ میلیارد تومان دست پیدا کند. شهاب حسینی، پارسا پیروزفر و هانده آرچل از بازیگران شاخص آخرین اثر سینمایی حسن فتحی هستند.

سال گربه  (کارگردان: مصطفی تقی‌زاده)
سال گربه با بازی بهرام افشاری در ژانر کمدی، این‌روز‌ها به مانند اکثر فیلم‌ها در این ژانر مخاطبان فراوانی دارد. افشاری که با بازی در آثاری همچون فسیل و ژانر کمدی به برند تبدیل شده، این‌روز‌ها با بازی در هر اثر سینمایی و یا سریال، مخاطب و فروش آن را تضمین می‌کند.
سال گربه با شروع اکران خیلی زود به فروش ده میلیاردی رسید و تا به امروز چیزی حدود ۵٠ میلیارد تومان فروش داشته است. بهرام افشاری و سارا بهرامی از بازیگران اصلی سال گربه هستند.

بی‌بدن (کارگردان: مرتضی علیزاده)
بی‌بدن به‌کارگردانی مرتضی علیزاده و نویسندگی کاظم دانشی در ژانر درام، بازخوانی پرونده جنجالی قتل غزاله شکور به‌دست آرمان عبدالعالی است. این فیلم که به‌محض انتشار حواشی فراوانی داشت و خانواده آرمان عبدالعالی نسبت به انتشار و ساخت این فیلم بدون اجازه شاکی بودند، از سوی مخاطبان از آن استقبال خوبی صورت گرفت. کاظم دانشی در جایگاه نویسنده این اثر با ساخت فیلم علفزار توانسته بود جایگاه خود را میان فیلمسازان جریان ساز تثبیت کند. وی با نوشتن فیلمنامه علفزار ثابت کرد که می‌تواند همواره در این ژانر حرفی برای گفتن داشته باشد. بی‌بدن تا به امروز توانسته حدود ٤٢ میلیارد تومان از فروش گیشه را از آن خود کند. پژمان جمشیدی، سروش صحت، النازشاکردوست و گلاره عباسی از بازیگران این فیلم هستند.

آسمان غرب  (کارگردان: محمد عسگری)
سیما و سینمای دفاع مقدس از دهه ٨٠ به‌بعد در ایران به‌شدت نادیده گرفته شد و سازندگان اثر با حیف‌و‌میل کردن بسیاری از سوژه‌ها در این ژانر بیشتر به‌دنبال رزومه‌سازی برای خود بودند و آنچنان به خروجی کارشان دقت نمی‌کردند. ادامه همین روال باعث شد که اکثر فیلم‌های دفاع مقدسی در بهترین حالت سر از صداوسیما در بیاورند و یا در آرشیو کارگردان خاک بخورند.
محمد عسگری که در جشنواره چهل و یکم با فیلم اتاقک گلی نشان داده بود که در این ژانر دستی بر آتش دارد اینبار با آسمان غرب به جشنواره چهل و دوم آمد و در ادامه با اکران آن در سینما‌ها، توانست مخاطبان این ژانر را راضی از سینما بدرقه کند. این فیلم با نگاهی متفاوت، رشادت، غیرت و میهن‌دوستی خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی و دیگر هم‌رزمانش را در روز‌های آغازین جنگ به تصویر می‌کشد. آسمان غرب در مدت اکرانش توانسته به فروش حدود ٩ میلیارد تومانی دست پیدا کند.

آپاراتچی (کارگردان: قربانعلی طاهرفر)
فیلم سینمایی آپاراتچی داستان جلیل، نقاش ساختمان عاشق سینماست که دلبستگی‌های عجیب و غریبش به سینما دردسر‌هایی برایش به همراه دارد. آپاراتچی نیز در جشنواره چهل و دوم اکران و با استقبال مخاطبان همراه شد. این فیلم که در ژانر اجتماعی توسط طاهرفر تهیه و تولید شده می‌توان گزینه مناسبی برای عشق سینما‌ها باشد که با همزاد پنداری با کاراکتر جلیل، رویا‌های سینمایی خود را مرور کنند. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر فیلم‌هایی در این ژانر با اقبال خوبی مواجه نمی‌شوند اما آپاراتچی توانسته تا به امروز حدود ٦ میلیارد تومان فروش داشته باشد. تورج الوند، فاطمه مسعودی، هومن برق‌نورد و بهنام تشکر از بازیگران نام‌آشنای
آپاراتچی هستند.

پرویز خان (کارگردان: علی ثقفی)
فیلم پرویزخان به‌کارگردانی علی ثقفی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی روایتی از بازیکنان ستاره و باتجربه تیم ملی است که زیر نظر پرویز دهداری از تیم ملی استعفا می‌‌دهند. بازی بی‌نقص سعید پورصمیمی در نقش مرحوم پرویز دهداری مربی وقت تیم ملی فوتبال باعث شده که این فیلم گزینه مناسبی برای کسانی باشد که به ورزش، خصوصا فوتبال علاقه دارند. پرویز خان نیز از فیلم‌های جشنواره چهل و دوم بود که در حال حاضر در پردیس سینمایی کوثر تهران و همچنین سینمای آنلاین در دسترس مخاطبان است. این فیلم تا به امروز توانسته حدود ٣ و نیم میلیارد تومان فروش کند. سعید پورصمیمی، مریم سعادت و المیرا دهقانی از ستاره‌های فیلم علی ثقفی هستند.

قلهک (کارگردان: مصطفی شایسته)
یکی از دیگر از فیلم‌هایی که در ژانر کمدی این‌روز‌ها به گیشه رسیده، قلهک ساخته مصطفی شایسته است. قلهک در روز‌های کم‌اکران توانسته حدود ٢ میلیارد تومان از گیشه کسب درآمد کند. هادی کاظمی، گوهر خیراندیش، نیما شعبان‌نژاد، هدیه بازوند، علی استادی و نسرین نصرتی از بازیگران فیلم مصطفی شایسته هستند.

تگزاس٣ (سیدمسعود اطیابی)
و در آخر تگزاس ٣ که از روز دوشنبه به اکران رسید، یکی از گزینه‌های جدی برای آخر هفته کمدی دوستان است. اطیابی که با قسمت‌های یک و دو تگزاس توانسته بود به فروش خوبی دست پیدا کند، این‌روز‌ها مدعی کسب فروش بالاست و احتمال می‌رود که به این مهم دست پیدا کند. تگزاس ٣ تنها در یک روز توانسته به فروش نزدیک به یک میلیارد تومان دست پیدا کند. پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ژاله صامتی و مهدی هاشمی از بازیگران جدید‌ترین اثر مسعود اطیابی هستند.

 
علی کلانتری


کد مطلب: 129663

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/129663/آخر-هفته-چی-ببینیم

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir