کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شلیک بیش از ۱۰۰ موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی

سوختن «صفد» در آتش خشم حزب‌الله

23 خرداد 1403 ساعت 23:22


حزب‌الله لبنان در واکنش به ترور فرماندهان و نیرو‌های خود در حمله رژیم صهیونیستی، شمال فلسطین اشغالی را با بیش از ۱۰۰ موشک گلوله باران کرد که بزرگترین موشک باران از سال 2006 تاکنون است.
رسانه‌های رژیم اسرائیل از فعال شدن آژیر‌های هشدار در سرتاسر شمال فلسطین اشغالی خبر دادند که گفته می‌شود همچنان ادامه دارد.رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای چند انفجار در منطقه طبریه (دریاچه طبریه) خبر می‌دهند. رادیو و تلویزیون اسرائیل نیز گزارش داد: حزب‌الله حمله موشکی گسترده‌ای به شمال آغاز کرده است.صهیونیست‌ها ه چهار تن از نیرو‌های ارشد حزب‌الله را ترور کردند و با توجه به اینکه بین این افراد، حاج ابوطالب، فرمانده میدانی ارشد حزب الله نیز حضور دارد، برآورد صهیونیست‌ها این بود که حزب‌الله امروز حملات گسترده‌ای در واکنش به این ترور انجام دهد. منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در میرون، تسفعون، سعسع و دویو درشمال فلسطین اشغالی خبر دادند.این منابع همچنین اعلام کردند که آتش سوزی گسترده‌ای در نزدیکی شهر صفد اشغالی در تنیجه حملات حزب الله لبنان رخ داده است.منابع عبری از تلاش گسترده تیم های آتش نشانی و امدادی برای مهار حریق گسترده در شمال اراضی اشغالی در پی حمله انتقامی حزب‌الله لبنان خبر می دهند.
یک روزنامه رژیم صهیونیستی گزارش داد، در حالی که این رژیم با هزینه های سنگین جنگ در نوار غزه دست و پنجه نرم می کند، ورود به جنگ تمام عیار با حزب الله، کمر این رژیم را خواهد شکست و هزینه های بالایی برای آن به همراه خواهد آورد.رسانه صهیونیستی «دی مارکر» در گزارشی با عنوان «پول جنگ دیگری در شمال از کجا تامین می شود؟»، نوشت: جنگ در غزه تاکنون حداقل ۲۵۰ میلیارد «شیکل» (معادل ۶۷ میلیارد دلار) هزینه روی دست اسرائیل گذاشته است؛ هزینه ای شامل مهمات، نیروهای ذخیره و دیگر موارد که ضربه بزرگی به بودجه وارد می کند.این رسانه صهیونیستی نوشت: با این اوضاع و احوال درخواست هایی برای گشودن جبهه جنگ گسترده علیه حزب الله در شمال مطرح و این با وجود مشخص نبودن پایان جنگ غزه است، سئوال مطرح این است که این جنگ چقدر هزینه به همراه خواهد داشت؟ کابینه از کجا پول خواهد آورد؟ پاسخ تاسف بار است؛ احدی نمی داند، زیرا کابینه چنین طرح اقتصادی ندارد.
در حوزه فلسطین نیز خبر می‌رسد، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی دیروز اعلام کردند که پاسخ به توافق پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس، بر اساس منافع مردم فلسطین و خروج اشغالگران از غزه است.در این بیانیه مشترک آمده است: «ما بر آمادگی هیأت فلسطینی برای برخورد مثبت جهت دستیابی به توافقی که به جنگ پایان می‌دهد، تاکید می‌کنیم». در رویکردی دروغ پردازانه روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» چاپ سرزمین‌های اشغالی سه‌شنبه شب به نقل از یک مقام صهیونیست نوشت: جنبش حماس در پاسخ خود، طرح جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا درخصوص مذاکره را رد کرده است.
خبر دیگر آنکه منابع رسانه‌ای گزارش دادند، سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی را به فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان در درگیری‌های مسلحانه اضافه کرد. از سوی دیگر دادگاهی در برلین روز سه‌شنبه با درخواست فوری شماری از ساکنان نوار غزه برای جلوگیری از صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی مخالفت کرد. لازم به ذکر است در ادامه بحران صهیونیست‌ها، کسری بودجه رژیم صهیونیستی در ماه مه جاری به ۷.۲ درصد افزایش یافت و رسانه های این رژیم از «سال مالی سخت و داده‌های اقتصادی نگران‌کننده» در پی جنگ غزه سخن می‌گویند.طبق بیانیه سازمان پزشکان بدون مرز، کشته شدن ۸۰۰ فلسطینی در یک هفته نشان می‌دهد که اسرائیل به قوانین بین المللی پایبند نیست. در واکنش به این جنایات مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که با چند پهپاد بندر ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی را مورد هدف قرار داده است. صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فاجعه‌بار کودکان نوار غزه به علت تداوم حملات رژیم صهیونیستی، هشدار داد که سوء‌تغذیه جان سه هزار کودک فلسطینی را تهدید می‌کند.خبر دیگر آنکه تعدادی از نظامیان ذخیره ارتش اشغالگر اسرائیل در واکنش به تصویب طرح معافیت حریدی‌ها از خدمت سربازی، این قانون را یک «رسوایی» توصیف کردند. روزنامه یدیعوت احارانوت در گزارشی به نقل از نظامیان ذخیره ارتش اسرائیل نوشت: «دولت با قانونی که تندروها را از خدمت اجباری معاف می‌کند از پشت به ما خنجر زد». پسر «آریل شارون» نخست وزیر اسبق جنایتکار رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو قهرمان المپیک در رشته فرار از مسئولیت است که هیچ رقیبی ندارد و از پذیرفتن مسئولیت همه ناکامی ها فرار می کند.کمیته حقیقت یاب سازمان ملل اعلام کرد: اسرائیل در مراحله اولیه جنگ علیه غزه مرتکب جنایت جنگی شد و تلفات بالای غیرنظامیان به معنای آن است که (این رژیم) مرتکب جنایت علیه بشریت شده است.


کد مطلب: 129786

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/129786/سوختن-صفد-آتش-خشم-حزب-الله

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir