کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تلفات حملات سگ‌ها به انسان رو به افزایش است

قوه قضاییه باید ورود کند

26 خرداد 1403 ساعت 21:40


بارها هشدار داده شده و بارها در رسانه‌ها درباره آن گزارش‌ها منتشر شده اما مسئولان امر هیچ واکنشی به این گزارش‌ها و پیگیری‌های رسانه‌ها نداشته‌اند.
چرا مسئولان به ویژه شهرداری‌های شهرهای کشور نسبت به این معضل که خطرناک است بی‌توجه هستند پرسشی است که باید به آن پاسخ دهند. بارها اخبار و گزارش‌های حمله سگ‌های ولگرد به مردم در کوچه و خیابان شهرهای گوناگون کشور منتشر شده و البته در این میان حمله سگ‌ها به کودکان بیشترین آمار را دارد.
اما با کمال خونسردی از سوی مسئولان و شهرداری‌ها روبرو هستیم، برنامه‌ای برای جمع آوری این سگ‌ها از سوی شهرداری‌ها و متولی این معضل هستند تاکنون دیده نشده است.
تعداد سگ‌های ولگرد در سطح شهرها و جاده‌ها بسیار افزایش یافته و حتی در مسیر کوهپیمایی کوه‌های تهران نیز بسیار زیاد دیده می‌شوند. اگر اهل کوهنوردی باشید در مسیرهای شیرگلا، کلکچال و پلنگچال به وفور تعداد زیادی سگ در راه وجود دارند که هر یک ظرفیت حمله به آدمها را در خود دارند و بارها چنین اتفاقی افتاده است.
این سگ‌ها متعلق به این طبیعت نیستند و علاوه بر زیان‌های زیست محیطی به منطقه، به انسان نیز صدمه وارد می‌کنند.
در چند روز گذشته اخبار حمله سگ‌های ولگرد که هار هم بوده‌اند منتشر شد که در چند مورد این حملات چند کودک جان خود را از دست دادند.
در ایم میان برخی مدعیان حامی حیوانات با جمع آوری و معدوم کردن این سگ‌های ولگر و هار مخالفت می‌کنند در حالی که اگر یکی از همین سگ‌ها به این افراد یا اعضای خانواده‌اشان حمله کند و باعث مصدومیت و مرگ او شود، داد انتقاد سر می‌دهند که چرا شهرداری‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کنند.
شاید یکی از دلایلی که شهرداری‌ها دست به جمع آوری و معدوم کردن این سگ‌ها نمی‌زنند، ترس از هجمه‌ای است که از سوی این دایه‌های مهربانتر از مادر صورت می‌گیرد.
اگر دلشان به حال این حیوانات می‌سوزد با هزینه خود جایی برای نگهاری آنها تدارک ببینند و سگ‌ها را در آن مکان که نتاوانند آزادانه در کوچه و خیابان و طبیعت جولان بدهند نگهداری کنند یا هر کئامشان چمند سگ را برای نگهداری به خانه‌هایشان ببرند!
در چند روز گذشته سگ‌های ولگرد در همدان، نکا و دزفول به 3 کودک حمله کردند که در جریان این حمله‌ها، کودکی جان باخته، کودک دیگری به کما رفته و سومین کودک نیز دچار جراحات شدید شده است.
پسر ۱۳ ساله‌ای که یک ماه پیش در شاهنامه مشهد مورد حمله سگ بی صاحب قرار گرفته بود، پس از مراجعه به اورژانس بیمارستان اکبر درگذشت.
این چند نمونه تنها بخشی از حملات وحشیانه سگ‌ها به انسان است که در چند روز و چند هفته گذشته تاکنون اتفاق افتاده است. برا یحل این معضل بزرگ که خطر جانی جدی برای هر شهروندی است، مسئولان باید پاسخگو باشند و قوه قضایی به دلیل ترک فعل متولیان جمع پاوری این سگ‌ها یولگرد هار باید ورود کند با پانها برخورد قانونی داشته باشد. چه کسی پاسخگوی مرگ این چند کودک و دیگر افرادی خواهد بود که به دلیل حمله سگ هار جان باخته‌اند؟!


کد مطلب: 129812

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/129812/قوه-قضاییه-باید-ورود-کند

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir