کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با درماندگی ارتش صهیونیستی در برابر مقاومت مطرح شد

اشغال غزه با استقرار نیروهای خارجی

15 تير 1403 ساعت 19:14


در شرایطی که صهیونیست ها شکستی سنگین را در غزه متحمل شده‌اند و اکنون نیز مدعی رویکرد به مذاکره هستند، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، ضمن رد اظهارات وزیر خارجه عربستان درباره استقرار نیروی بین المللی در غزه، این موضوع را برابر با اشغالگری دانست.
از رسانه‌های فلسطینی، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که سخنان «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی پیرامون استقرار نظامیان خارجی در نوار غزه مردود و غیرقابل قبول است.این جنبش فلسطینی اضافه کرد: ملت فلسطین تنها طرفی است که سرنوشت و آینده نوار غزه و شیوه اداره آن را مشخص خواهد کرد.جبهه مردمی برای آزادی فلسطین افزود: هرگونه تلاشی برای حضور نظامیان خارجی در نوار غزه را اشغالگری می‌دانیم.«فیصل بن فرحان» در کنفرانس شورای روابط خارجی اروپا در مادرید پایتخت اسپانیا، در اظهاراتی تاکید کرد که ریاض از استقرار نیروی بین المللی در غزه حمایت می‌کند.وی افزود: هیچ نشانه‌ای از آتش‌بس در نوار غزه دیده نمی‌شود.بن فرحان اضافه کرد: عربستان از استقرار یک نیروی بین‌المللی در غزه با قطعنامه سازمان ملل متحد برای پشتیبانی از تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت می‌کند.
از سوی دیگر در ادامه انسداد گذرگاه‌های حیاتی غزه، نوزادان فلسطینی بدون آب و مواد لازم برای زندگی، اندکی پس از به دنیا آمدن جان خود را از دست می‌دهند.در بخش سوءتغذیه بیمارستان «کمال عدوان» در شمال غزه، نوزادان یک روزه و بعضا نارس برای زنده ماندن  تلاش می‌کنند. مادران آنها دچار سوءتغذیه هستند و نمی‌توانند به نوزادان خود شیر بدهند. به همین دلیل نوزادان تازه به دنیا آمده که نمی‌توانند مواد حیاتی را دریافت کنند، جان خود را از دست می‌دهند.
خبر دیگر آنکه یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که این رژیم بیش از هر زمان دیگری به توافق مبادله اسرا با حماس نزدیک شده است.پیش‌تر یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شده بود که مذاکرات بین طرف‌های مختلف در مورد آتش بس در غزه از جمعه در دوحه از سرگرفته خواهد شد.نخست وزیر رژیم صهیونیستی خطاب به رئیس جمهور امریکا گفت که تل آویو تا پیش از تحقق کامل اهداف جنگ در غزه، به آن پایان نمی دهد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهونیستی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهور امریکا گفت‌وگو کرد. نتانیاهو به بایدن گفت که تل آویو تا پیش از تحقق کامل اهداف جنگ در غزه، به آن پایان نمی دهد.رسانه‌های عبری از برگزاری جلسه کابینه رژیم صهیونیستی برای گفتگو در خصوص مذاکرات آتش‌بس غزه و تبادل اسرا خبر دادند.  
مقام سابق صهیونیست از مراحل پایانی توافق برقراری آتش‌بس در غزه خبر داد و همزمان گفت که احتمال کارشکنی نتانیاهو در این فرآیند زیاد است.گادی آیزنکوت، یکی از اعضای سابق کابینه جنگ (رژیم) اسرائیل به خبرگزاری والا گفت که مذاکرات برای برقراری آتش بس در غزه و بازگرداندن اسرای صهیونیست، بیش از هر زمان دیگری به اتمام نزدیک شده است. همزمان صهیونیست‌ها گزارش دادند در حمله اخیر حزب الله یک سرباز صهیونیستی کشته و چند دیگر زخمی شدند، که نشان از افزایش برد موشک‌های آن است.ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن بیش از ۴ هزار نظامی صهیونیست از ابتدای تجاوزات به غزه اعتراف کرد.رهبر انصارالله یمن گفت: کاهش اهتمام به تجاوز علیه غزه از خطرناکترین اموری است که رژیم اسرائیل روی آن حساب باز کرده است. عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن طی سخنانی گفت: آنچه در فلسطین رخ می‌دهد از رخدادهایی نیست که انسان بتواند کاهش توجه به آن را توجیه کند. آنچه در فلسطین رخ می‌دهد نسل‌کشی ملت است و دشمن صهیونیستی برای هیچ ارزشی اعتبار قائل نیست.شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر گفت: برای توقف جنگ در نوار غزه و آزادی اسرا تلاش می‌کنیم.منابع خبری گزارش دادند که مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای مبادله اسرای طرفین در دوحه پایتخت قطر از سر گرفته شده است.منابع خبری پنجشنبه شب از موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با احداث حدود پنج هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری خبر دادند.
کابینه رژیم صهیونیستی با پیشنهاد بزالل اسموتریج وزیر دارایی این رژیم برای احداث حدود پنج هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری موافقت کرد.همزمان با تداوم جنگ رژیم صهیونیستی در غزه و وارد شدن آن به دهمین ماه، افزایش تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها و تشدید خرابی‌ها، مشخص شده که آلمان و آمریکا دو کشور غربی بزرگ در ارسال سلاح به این رژیم هستند.رسانه‌های عبری از فشار رژیم صهیونیستی بر مصر جهت اجرای یک طرح مرزی شامل تغییر موقعیت کنونی گذرگاه رفح و احداث دیوار زیر زمینی و زمینی در مرزهای مصر با غزه خبر دادند.یک سناتور استرالیایی مسلمان چند روز پس از رای به حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطینی و مخالفت با حزب حاکم کارگر، از این حزب کناره‌گیری کرد.حزب حاکم کارگر استرالیا برای کسانی که مواضع سیاسی آن را تضعیف می‌کنند، مجازات‌های سختی در نظر گرفته است. فاطمه پیمان، سناتور استرالیایی پیش از این نیز از اعضای گروه پارلمانی حزب کارگر تعلیق شده بود.


کد مطلب: 129993

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/129993/اشغال-غزه-استقرار-نیروهای-خارجی

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir