کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حزب‌الله فیلم جدید مراکز حساس رژیم اسرائیل را منتشر کرد

وحشت در لانه عنکبوت

20 تير 1403 ساعت 0:44


در ادامه وحشت آفرینی در لانه عنکبوت حزب‌الله لبنان فیلمی از مراکز حساس و مهم نظامی رژیم اسرائیل را منتشر کرد که به وسیله پهپاد شناسایی این جنبش گرفته شده است.
 حزب‌الله لبنان برای دومین بار فیلم پرواز پهپاد شناسایی خود به نام «هدهد» بر فراز مراکز جاسوسی و پایگاه‌های نظامی و مقرهای فرماندهی ارتش اسرائیل در جولان اشغالی سوریه را منتشر کرد.این پرنده به سلامت به آشیانه خود برگشته که شکستی دیگر بر رادارها و پدافند ارتش اسرائیل است. منطقه جولان بخشی از خاک سوریه است که رژیم اسرائیل در جنگ شش روزه این منطقه را به اشغال خود درآورد.
حزب‌الله لبنان پیش از این نیز در اقدامی چالشی، پهپاد شناسایی خود را به شمال آسمان فلسطین اشغالی فرستاده بود و طی آن، تصاویری از مراکز و مناطق مهم و حساس رژیم اسرائیل در حیفا را منتشر کرد.نام‌گذاری این پرنده شناسایی پیشینه و کاربرد دینی ـ قرآنی دارد؛ آنجا که هدهد حضرت سلیمان علیه‌السلام، به ایشان خبر از کشور سبا و پرستش خورشید از سوی ساکنان این کشور داد.رسانه‌های صهیونیستی در واکنش به انتشار قسمت دوم تصاویر مواضع حساس این رژیم که توسط پهپاد هدهد حزب الله جمع آوری شده است ، اعلام کردند: حزب الله علاوه بر جنگ در شمال، جنگ روانی علیه اسرائیل را هم مدیریت می‌کند.شبکه 12 رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش داد: قسمت دوم سریال هدهد شامل تصویربرداری هوایی با کیفیت از مواضع مختلف اسرائیل در شمال است.
رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که بخش دوم از کلیپ تصویری تهیه شده توسط پهپاد هدهد حزب الله، تحت عنوان «ادامه دارد...» منتشر شد. خبرنگار رادیو جنوب رژیم اسرائیل گزارش داد که این ویدیو که 9 دقیقه و 52 ثانیه است، شامل تصاویر دقیقی از مکان‌‌های حساس در شمال (جولان اشغالی) است و این همان چیزی است که سخنگوی ارتش، آن را آژیر اشتباه می‌داند (اشاره به ناتوانی رهگیری این پرنده).یدیعوت آحارونوت نیز نوشت: حزب الله فیلم جدیدی از شمال منتشر کرده که ما (صهیونیست‌ها) آن‌ها را «چشمان دولت» می‌نامیم. روزنامه معاریو نیز نوشت که حزب الله یک ماه بعد از فیلم اول، فیلم جدیدی منتشر کرد که نسبت به قبلی، زمانش بیشتر است و می‌توانی از آنجا حیفا را به طور کامل ببینی از جمله مناطق راهبردی.خبرنگار نظامی رادیو ارتش رژیم اسرائیل نیز در این باره گفت: بسیاری از پایگاه‌های نظامی اسرائیل در جولان که در فیلم منتشر شده توسط حزب‌الله دیده می‌شود، در 9 ماه گذشته مورد حمله این حزب قرار گرفته‌اند. همچنین مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌‌های جداگانه اعلام کرد که دو پایگاه‌ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف حملات خود قرار داده است. خبر دیگر آنکه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در بیانیه ای تاکید کرد: ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه جنایتی در راستای ادامه نسل‌کشی است.جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که کابینه اشغالگر و تروریست رژیم صهیونیستی به جنگ گرسنگی و محاصره همه جانبه ملت فلسطین در نوار غزه ادامه می‌دهد و برای شصت و چهارمین روز متوالی مانع از ورود کمک‌های غذایی و بشردوستانه به این باریکه می‌شود، کما اینکه شهرک‌نشینان اشغالگر نیز به آتش زدن محموله‌های کمک‌های بشردوستانه در گذرگاه کرم ابو سالم ادامه می‌دهند.
یک سازمان حقوق بشری درباره نقشه شوم رژیم صهیونیستی برای آوارگی اجباری مردم شهر غزه و شمال آن هشدار داده و تاکید کرد که اسرائیل با جنگ گرسنگی و آوارگی علیه ساکنان غزه به دنبال نابودی همه نشانه‌های زندگی در این باریکه است.سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه با صدور بیانیه‌ای درباره تجاوزات اخیر صهیونیست‌ها به شهر غزه و توطئه برای آوارگی اجباری ساکنان این منطقه اعلام کرد که ارتش اشغالگر اسرائیل، در میان تجاوزات گسترده خود، جنگ ارعاب و آوارگی اجباری علیه مردم شهر غزه و شمال این باریکه به راه انداخته است.
این سازمان حقوق بشری افزود: ما مدارک مستندی داریم که نشان می‌دهد اسرائیل ده‌ها هزار نفر از مردم را از مناطق مختلف شهر غزه مجبور به آوارگی کرده است. عملیات آوارگی اجباری ساکنان شهر غزه، در سایه دستورهای ارتش اسرائیل برای تخلیه مناطق وسیع از غزه، همزمان با ادامه جنگ نسل کشی و گرسنگی اسرائیل علیه غیرنظامیان در این باریکه صورت می‌گیرد.رسانه‌های فلسطین از یورش نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی همراه با خودروهای زرهی و بولدوزر به اردوگاه «نور شمس» در شهر طولکرم واقع در کرانه باختری خبر دادند. در ادامه اعتراف به ناتوانی در برابر مقاومت وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از مجروح شدن بیش از ۹ هزار نظامی این رژیم در جنگ غزه خبر داد.گرچه طی ۹ ماه توحش رژیم صهیونیستی در غزه بیش از ۳۸ هزار غیرنظامی فلسطینی به خاک و خون کشیده شده اند، اما رزمندگان مقاومت ضربات دردناکی را به دشمن صهیونیست وارد کرده اند که همین موضوع مقامات تل آویو را مجاب به یافتن راهکاری دیپلماتیک برای خروج از باتلاق غزه کرده است.
به گزارش الجزیره، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای اولین بار اقدام به انتشار گزارشی پیرامون شمار مجروحان ارتش در جنگ غزه کرد. بر این اساس، این وزارتخانه در این بیانیه اذعان دارد رزمندگان مقاومت فلسطین از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۹ هزار و ۲۵۰ نظامی صهیونیست را مجروح ساخته اند. در این بیانیه آمده است: نیمی از شمار مجروحان ارتش زیر ۳۰ سال سن داشته اند. همچنین ۷۰ درصد از تلفات نظامی مربوط به نیرو‌های ذخیره می‌شود.


کد مطلب: 130043

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/130043/وحشت-لانه-عنکبوت

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir