کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با ادعای میانجی‌گری واشنگتن برای آتش‌بس فاش شد

کشتار دانش‌آموزان خان‌یونس با بمب‌های آمریکایی

22 تير 1403 ساعت 18:42


در حالی آمریکا از یک سو ادعای نزدیک بودن زمان آتش بس را مطرح و از سوی دیگر از ارسال تسلیحات جدید برای رژیم صهیونیستی می‌گوید شبکه خبری سی ان ان در گزارشی اعلام کرد بر اساس تحقیقاتی که این شبکه انجام داده مهماتی که رژیم صهیونیستی در بمباران مدارس خان یونس در جنوب نوار غزه استفاده کرده، ساخت آمریکا بوده است.
 بر اساس این گزارش شبکه سی ان ان، در بمباران مدارسی که آوارگان فلسطینی در آن اسکان داده شده بودند، بیش از ۳۰ نفر به شهادت رسیده و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.شبکه سی‌ان‌ان پیش از این نیز با بررسی ویدئوهای مربوط به بمباران مدرسه‌ای در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، گزارش داده بود که این حمله نیز با استفاده از مهمات ساخت آمریکا رخ داده است. در این جنایت نیز بیش از ۴۰ فلسطینی به خاک و خون کشیده شدند.
روزنامه وال استریت ژورنال نیز گزارش داد که دولت جو بایدن بمب‌های سنگین به وزن ۵۰۰ پوند (۲۲۷ کیلوگرم) در اختیار رژیم صهیونیستی قرار خواهد داد.بر اساس این گزارش، بمب‌های آمریکایی در مرحله حمل و نقل هستند و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده به فلسطین اشغالی برسند.در همین رابطه یک مقام آمریکایی به الجزیره، گفت: نگرانی‌های ما مربوط به بمب‌های ۵۰۰ پوندی نیست و محموله‌های آنها به (رژیم) اسرائیل مثل همیشه از سر گرفته می‌شود.وی افزود: واشنگتن نگرانی خود را در مورد استفاده از بمب‌های ۲ هزار پوندی (۹۰۸ کیلوگرمی) قبل از عملیات رفح در جنوب نوار غزه ابراز کرد.آمریکا در اوایل ماه مه ارسال محموله‌ تسلیحاتی به اسرائیل را که شامل بمب‌های ۲ هزار پوندی بود، متوقف کرد. این محموله به این منظور متوقف شد تا رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار گیرد و حمله نظامی گسترده به رفح را انجام ندهد.برت مک گورگ هماهنگ کننده امور خاورمیانه دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که در سرزمین های اشغالی فلسطین به سر می برد، در تداوم سیاست های دوگانه واشنگتن و همزمان با پیگیری مذاکرات آتش‌بس در غزه اعلام کرد آمریکا در روزهای آینده تسلیحات و مهمات حیاتی به اسرائیل ارسال می کند.
در این میان در رویکردی تشریفاتی، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور تحریم‌هایی را علیه ۸ فرد و نهاد اسرائیلی شامل سه فرد و پنج نهاد به دلیل اعمال خشونت علیه «غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری» اعمال کرده است. از سوی دیگر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا  اعلام کرد که مذاکره‌کنندگان پیشرفت‌هایی در جهت دستیابی به آتش‌بس میان اسرائیل و حماس داشته‌اند و «نشانه ها مثبت تر از ماههای اخیر هستند.»جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که مذاکره کنندگان پیشرفت هایی برای دستیابی به آتش بس میان اسرائیل و حماس داشته اند و «نشانه ها مثبت تر از ماههای اخیر هستند» اما دستیابی به یک توافق به زودی رخ نخواهد داد.مشاور امنیت ملی بایدن تصریح کرد: «می‌خواهم بگویم که فوراً این توافق به دست خواهد آمد، اما در زمان دور نیز نخواهد بود.» این ادعا در حالی مطرح می‌شود که برنامه جهانی غذا نسبت به فروپاشی نظام بهداشتی غزه و کمبود غذا هشدار داد.گرسنگی و سوءتغذیه در غزه نتیجه حملات مستمر رژیم صهیونیستی به این منطقه از اکتبر ۲۰۲۳ است چراکه تل‌آویو از همان روز اول جنگ با در پیش گرفتن اقداماتی نوار غزه را به قحطی نزدیک کرد. از سوی دیگر اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی از طرح این رژیم برای حبس تعدادی از اسرای فلسطینی داخل قفس‌های بزرگ پرده برداشت.اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی  قصد دارد به بهانه کاهش ازدحام جمعیت در داخل زندان‌ها، تعدادی از اسرای فلسطینی را در داخل قفس‌های بزرگ قرار دهد.
در این میان بدون اشاره به وضعیت بحرانی فلسطینی‌ها، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نشستی خبری، نشست ناتو را موفقیت آمیز خواند و درباره جنگ اسرائیل در غزه نیز گفت: در تلاش هستیم به این جنگ پایان دهیم. این ادعا در حالی است که عملا امدادرسانی به غزه متوقف شده و به گفته مدیر کل سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته فقط ۵ کامیون کمک‌رسانی این سازمان وارد غزه شده است. خبر دیگر آنکه لیبرمن رئیس حزب "اسرائیل بیتنا" با انتقاد شدید از نحوه اداره جنگ غزه توسط کابینه نتانیاهو و شکست آن در جلوگیری از حمله 7 اکتبر گذشته، گفت با ادامه کار ائتلاف حاکم و مجلس کنونی تا سال 2026 دیگر نام و نشانی از "اسرائیل" باقی نخواهد ماند.یک مسئول ارشد در اداره دفاع مدنی غزه با اشاره به مستندات موجود درباره نسل‌کشی رژیم اشغالگر علیه مردم غزه اعلام کرد که ۵۰۰ خانواده در این باریکه به طور کامل از بین رفته و از ثبت احوال حذف شده‌اند. خبر دیگر آنکه در ادامه حمایت‌های مردم یمن از فلسطین، صبح امروز صد‌ها هزار نفر از مردم این کشور با حضور در خیابان‌های «صعده» جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را در غزه محکوم کردند. همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بخش اورژانس این رژیم هدف حمله سایبری گسترده قرار گرفته است. فرستاده کاخ سفید در مسائل غرب آسیا که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده، با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کرد.جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی به دنبال سیاست وقت‌کشی در مذاکرات با هدف به شکست کشاندن این دور از مذاکرات همانند دوره‌های گذشته است.


کد مطلب: 130060

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/130060/کشتار-دانش-آموزان-خان-یونس-بمب-های-آمریکایی

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir