کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا از افزایش ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی خبر داد

قتل‌عام فلسطینی‌ها با بمب‌های حرارتی

26 تير 1403 ساعت 20:23


همزمان با انتشار اخباری مبنی بر افزایش ارسال تسلیحات آمریکایی به رژیم صهیونیستی، گزارش‌ها نشان می دهد که استفاده تل آویو از بمب‌های حرارتی باعث سوختگی درجه ۳ در غیرنظامیان فلسطینی در غزه شده است.
مقامات غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: شدت حملات رژیم صهیونیستی به غزه به حدی بوده است که منابع بیمارستانی می‌گویند طی این مدت ۳۲۰ شهید یا مجروح فلسطینی را تحویل گرفته اند. این بدان معناست که این باریکه شاهد ۴۸ ساعت خونین بوده است. در ادامه این بیانیه آمده است: متاسفانه بسیاری از این کشته‌ها و مجروحان با درجه سوختگی ۳ وارد مراکز درمانی شده اند که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی از تسلیحات ممنوعه همانند بمب‌های حرارتی در این حمله استفاده کرده است. منابع بیمارستانی می‌گویند: این تسلیحات حامل مواد شیمیایی مخربی هستند که با تخریب پوست، باعث سوختن گوشت بدن غیرنظامیان می‌شوند. مجروحان این حملات از درد شدید به دلیل سوختگی رنج می‌برند. بسیاری از این مجروحان تنها یک روز پس از جراحت با بمب‌های ممنوعه به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست می‌دهند. از همین روی، آمریکا مسئول مستقیم این مسئله است، زیرا واشنگتن است که تسلیحات ممنوعه را در اختیار تل آویو قرار داده است.ارتش رژیم صهیونیستی دیروز در سه جنایت همزمان در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه دست کم ۲۳ فلسطینی را شهید و ۵۳ نفر دیگر را زخمی کرد.
هر چند رئیس جمهور آمریکا ادعا کرده است که بمب‌هایی با قدرت ویرانی و کشتار بالا را در اختیار اشغالگران قرار نداده، اما یک رسانه غربی از کمک‌های تسلیحاتی بی‌سابقه آمریکا به این رژیم پرده برداشت. در حالی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مدعی بود بمب‌های 2000 رطلی (حدود یک تُن) را که نمی‌توان از آن‌ها در غزه یا هیچ منطقه دیگری با جمعیت بالا مورد استفاده قرار داد، در اختیار رژیم صهیونیستی قرار نداده، اما واقعیت این است که از آغاز جنگ علیه غزه دولت او انواع مختلفی از این نوع بمب‌ها را به رژیم صهیونیستی داده است.رویترز طی گزارشی فاش کرد که دولت بایدن طی 9 ماه جنگ دست کم 14 هزار بمب 2000 رطلی (حدود یک تنی)، 6500 بمب 500 رطلی (حدودا 250 کیلوگرم) 2600 بمب 250 رطلی (حدود 113 کیلوگرم) 3000 موشک هلفایر و 1000 بمب ضداستحکامات نامحدود در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است.
در این میان در پی انتشار اولین مرحله از تحقیقات مربوط به شکست رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی، خانواده شماری از نظامیان صهیونیست رهبران این رژیم را تهدید کردند.بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرد، رژیمش قصد دارد برای مدت طولانی محور فیلادلفیا را در تصرف خود نگهدارد.لیبرمن وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی، کابینه نتانیاهو را ناکارآمد خواند و تاکید کرد، خبری از مدیریت جنگ و راهبرد واضحی برای آن نیست.
در واکنش به تشدید جنایات صهیونیست‌ها، در عملیات ضدصهیونیستی در طولکرم واقع در کرانه باختری سه شهرک نشین صهیونیست زخمی شدند.این عملیات نزدیک شهرک «شافی شومرون« در استان نابلس رخ داد.برآورد یکی از سازمان‌های وابسته به سازمان ملل نشان می‌دهد که جمع آوری حدود ۴۰ میلیون تن آوار ناشی از حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه با یک ناوگان متشکل از بیش از صد کامیون، ۱۵ سال طول می‌کشد و ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.۱۳۷ هزار و ۲۹۷ باب ساختمان در نوار غزه آسیب دیده است که بیش از نیمی از کل ساختمان‌های این منطقه را شامل می‌شود. از میان این ساختمان‌ها، اندکی بیش از یک چهارم ویران، حدود یک دهم به شدت و یک سوم تا حدی آسیب دیده اند.
این ارزیابی نشان داد که برای تخلیه و دفن آوار غیرقابل بازیافت، به محوطه‌ای به وسعت ۲۵۰ تا ۵۰۰ هکتار نیاز است.دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه اقدام آمریکا در ارسال میلیارد‌ها دلار تسلیحات به تل آویو را محکوم کرد. آمریکا بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود به طوری که براساس قراردادی که از دوره باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا تنظیم شده است واشنگتن سالانه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی به تل آویو می‌کند.
با این حال، این کمک‌ها از زمان جنگ غزه به ده‌ها میلیارد دلار بالغ شده است. در ادامه حمایت غرب از کشتار غزه، وزیر خارجه اسرائیل با همتای انگلیسی خود در مورد شرایط آتش بس در غزه گفتگو کرد.یسرائیل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل، از دیوید لامی، همتای انگلیسی خود خواست تا به جنبشحماس اطلاع دهد که بدون آزادی اسرای اسرائیلی، آتش‌بسی در نوار غزه برقرار نخواهد شد.
در ان میان در اقدامی نمادین و بدون هیچ کارکردی اتحادیه اروپا پنج فرد و سه نهاد در اسرائیل را که در «نقض جدی و سیستماتیک حقوق بشر علیه فلسطینیان در کرانه باختری» در بحبوحه درگیری اسرائیل و حماس در منطقه دست داشته اند، تحریم کرد.وزیر خارجه آمریکا نیز به مقامات ارشد اسرائیلی گفته تلفات غیرنظامیان غزه «غیرقابل قبول» است.
یک روزنامه صهیونیستی نیز گزارش داد که ارتش این رژیم اجساد هزار و ۵۰۰ تن از فلسطینیان ساکن نوار غزه را در اختیار دارد و آنان را تحویل نمی‌دهد.روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این باره نوشت که هویت این افراد که ساکن نوار غزه بودند، مشخص نیست و رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهرماه) آنان را در "سدیه تیمان" نگه داری می‌کند و تحویل نمی‌دهد.
خبر دیگر آنکه طبق گزارش نیویورک تایمز چین هفته آینده میزبان نشست مقامات حماس و فتح خواهد بود.از سوی دیگر یائیر گولان معاون پیشین رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را مقصر بی‌نتیجه بودن مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسیران با جنبش حماس دانست.داسیلوا ریاست جمهوری برزیل نیز اعلام کرد: «بمباران اخیر در نوار غزه که جان صدها انسان بی‌گناه را گرفت، غیرقابل قبول است.» منابع خبری گزارش دادند که مردم مغرب با برگزاری تجمع‌های اعتراضی، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کردند.


کد مطلب: 130091

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/130091/قتل-عام-فلسطینی-ها-بمب-های-حرارتی

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir