کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر راه همزمان با اعلام نرخ 10 میلیون‌ تومانی بلیت رفت و برگشت پرواز‌های اربعین تاکید کرد

شرکت‌های هواپیمایی به هیچ عنوان زیان‌ده نیستند

30 تير 1403 ساعت 21:19


در واکنش به ادعای ایرلاین‌ها که گران فروشی در ایام محرم را با ادعای زیان ده بودن توجیه می‌کنند، بذرپاش گفت هیچ کدام از شرکت‌های هواپیمایی طبق بررسی صورت‌های مالی که انجام شده زیان‌ده نیستند و برخی از آنها سودده بودند و اقدام به واردات هواپیما کرده‌اند.
 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران در خصوص قیمت بلیت هواپیما گفت: ۱۰۰ پرنده هوایی در طی این سه سال افزایش یافته است و بیش از ۷۰۰ درصد عملیات تجاری و خارجی و ۵درصد رشد پروازی در داخل داشته ایم اما بررسی ها نشان می دهد که باید ظرفیت بخش هوایی را  سه برابر کنیم تا به تعادل برسد.وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: هیچ یک از شرکت های هواپیمایی زیان ده نبوده و من به صورت کامل صورت های مالی این شرکت های هواپیمایی را بررسی کرده ام. به هیچ عنوان هیچ یک از شرکت های هواپیمایی زیان ده نبوده بلکه حتی تعدادی از شرکت های هواپیمایی کوچک هم سود ده بوده اند.وی اظهار کرد: من حتی به شرکت های هواپیمایی هم اجازه داده ام که هواپیما وارد کنند که این به معنای آن است که این شرکت ها سودده بوده اند که خود به تنهایی توانسته اند هواپیما وارد کنند.
بذرپاش درباره آزادسازی قیمت بلیت هواپیما تاکید کرد: وقتی ٣ برابر عرضه موجود تقاضا وجود دارد آزادسازی بلیت هواپیما معنایی جز ظلم به مردم ندارد. یکصد پرنده وارد ناوگان هوایی کشورمان شد اما یکسری هم از ناوگان خارج شد و امروز عرضه برابر با تقاضا نیست.وی ادامه داد: درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما چند شرکت هواپیمایی طرح دعوا کردند و شاید بهتر بود که ما جدی‌تر به این موضوع ورود می‌کردیم. دیوان عدالت اداری در رای به آزادسازی بلیت هواپیما به برنامه پنجم استناد کرده در حالیکه این برنامه ۶ سال قبل منقضی شده و اساسا احکام برنامه‌ها ۵ سال معتبر هستند و پس از آن فاقد اعتبار می‌شوند مگراینکه مشمول احکام دائمی شوند که بحث آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مشمول احکام دائمی نمی‌شود.وزیر راه و شهرسازی افزود: ما به عنوان دولت وقتی عرضه و تقاضا در بازار تراز نیست نباید به سمت آزادسازی قیمت‌ها برویم. موضوع لغو آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را از سران قوا دنبال می‌کنیم و قیمت‌ها باید اصلاح شوند و راهی غیر از این وجود ندارد. باید توجه داشت که شرکت‌های هواپیمایی در حال حاضر نرخ سوخت ۶٠٠ تومانی دریافت می‌کنند در حالی قیمت بنزین معمولی برای مردم ٣۵٠٠ تومان است و ایرلاین‌ها از سوخت یارانه‌ای بهره‌مند هستند.

نرخ ۱۰ میلیون تومانی بلیت پرواز‌های اربعین
در همین حال معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: نرخ بلیت پرواز‌های اربعین در مسیر رفت وبرگشت از مبدا تهران ۱۰ میلیون تومان و از مبدا مشهد ۱۲ میلیون تومان تعیین شده است. محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور در خبر ۱۳ با بین اینکه جلسه بسیار مهمی با حضور تمامی شرکت‌های هواپیمایی برای پرواز‌های اربعین  برگزار شد گفت: با دستور وزارت راه شهرسازی جلسه ستاد اربعین  تشکیل و برنامه ریزی لازم برای جابه جایی زائران و تامین زیرساخت‌های لازم برای این مدت صورت گرفت.معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: امروز جلسه با فعالان دستگاه‌های امنیتی با تمام قوا و با تمامی ظرفیت‌ها در حوزه فرودگاهی و شرکت‌های هواپیمایی برگزار شدو با توجه به آنکه انجام سفر‌های هوایی از نظر بازه زمانی متفاوت‌تر از سفر‌های زمینی بوده  انجام این پرواز‌ها از ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور ماه تعیین شده است.محمدی بخش اظهار کرد: امسال نرخ بلیت پرواز‌های اربعین از مبدا تهران که فرودگاه امام خمینی بوده در مسیر رفت وبرگشت ۱۰ میلیون تومان و از مبدا خراسان رضوی هم به ازای هر مسافر ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. او افزود:  پرواز گروهی، چارتری و فروش غیر از سامانه شرکت‌های هواپیمایی ممنوع بوده است و یکی از الزامات این هست که تمام کسانی که در بخش هوایی استفاده می‌کنند باید در سامانه جامع اطلاعات سماح ثبت نام کنند.
همچنین دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از مشخص شدن قیمت بلیت پروازهای اربعین خبر داد.مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از مشخص شدن قیمت بلیت پروازهای اربعین خبر داد وگفت: نرخ مسیر رفت وبرگشت پروازهای اربعین از مبدا تهران ۱۰ میلیون تومان است.وی ادامه داد: قیمت بلیت پروازهای اربعین از مبدا مشهد،کرمان ، زاهدان، بیرجند، یزد وساری با نرخ ۱۲ میلیون تومان به صورت رفت وبرگشت تعیین شده است.او گفت: فروش بلیت پروازها به صورت اینترنتی خواهد بود و تمامی شرکت‌های هواپیمایی ملزم به عرضه بلیت پرواز در مسیر نجف و بغداد خواهد بود.


کد مطلب: 130123

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/130123/شرکت-های-هواپیمایی-هیچ-عنوان-زیان-ده-نیستند

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir