کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خط و نشان جبهه مقاومت برای صهیونیست‌ها در واکنش به ترور شهید هنیه

اسرائیل منتظر یک ویرانی خفت‌بار باشد

13 مرداد 1403 ساعت 19:13


در ادامه واکنش گروه‌های مقاومت در برابر تروریسم صهیونیستی، یکی از اعضای جنبش انصارالله یمن رژیم صهیونیستی را در پی جنایت ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تهدید کرد و گفت که این رژیم باید منتظر یک ویرانی خفت‌بار باشد.
به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، «حزام الاسد» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در پیامی به زبان عبری در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: چرا اسرائیلی‌ها نگران هستند؟ زیرا چیزی که منتظر آن هستند یک ویرانی خفت‌بار و ننگین است.در همین پیوند، «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن شامگاه پنجشنبه همزمان با ورود پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به قطر تاکید کرد: شهادت رهبران همیشه تأثیر زیادیروی انگیزه اصحاب مقاومت برای ادامه راه داشته است و دشمن صهیونیست با افزایش جنایات، خود را به سقوط اجتناب ناپذیر وعده الهی نزدیک می‌کند.سید عبدالملک الحوثی همچنین با اشاره به شهادت فواد شکر فرمانده شاخص حزب الله لبنان گفت: جنایت حمله به حومه جنوبی بیروت و هدف قرار دادن فؤاد شکر، یک تجاوز آشکار و جنایت خطرناک بود.اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.
در همین حال قانونگذاران صهیونیست نسبت به «شکست غم‌انگیز» رژیم در صورت تهاجم زمینی به لبنان هشدار دادند.در نامه‌ای محرمانه که روز جمعه توسط شرکت پخش عمومی رژیم صهیونیستی فاش شد، سه عضو کنست به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم درباره خطرات شدید حمله زمینی به لبنان هشدار داده و گفتند چنین اقدامی منجر به «شکستی غم‌انگیز برای اسرائیل» خواهد شد.در میانه واهمه سران رژیم از پاسخ حزب‌الله لبنان، این جنبش با صدور بیانیه‌های جداگانه اعلام کرد که چهار پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را هدف حملات راکتی، موشکی و توپخانه‌ای خود قرار داده است. روزنامه صهیونیستی معاریو فاش کرد که در سراسر اراضی اشغالی از ترس پاسخ ایران، حزب‌الله و حماس رعب و وحشت حکم‌فرماست.روزنامه معاریو رژیم صهیونیستی فاش کرد که این رژیم وارد حالت آماده‌باش حداکثری شده است، در حالی که ارتش آن به دلیل واکنش گسترده ایران به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، مرخصی تمامی واحد‌های نظامی خود را به حالت تعلیق درآورده است.این روزنامه صهیونیستی فاش کرد: ترسی در آمریکا از این وجود دارد که تهران این بار بدون هشدار قبلی، در حالی که ائتلاف زمان کافی برای سازماندهی خود برای مواجهه با پاسخ ندارد، به اسرائیل حمله‌کند.رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند بیمارستان‌های اسرائیل برای حمله احتمالی ایران به این رژیم به حالت آماده باش کامل درآمدند.
پنتاگون اعلام کرد برای کاهش‌تنش‌ها در خاورمیانه و دفاع از رژیم صهیونیستی دستور داده است جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی بیشتری در این منطقه مستقر شوند.سابرینا سینگ سخنگوی پنتاگون بامداد شنبه در بیانیه‌ای در تارنمای این وزارتخانه مدعی شد: وزارت دفاع آمریکا به اتخاذ گام‌هایی برای کاهش احتمال تنش‌های منطقه‌ای که ایران و شرکا و گروه‌های نیابتی‌اش ایجاد می‌کنند، ادامه می‌دهد. وزیر دفاع آمریکا پس از حملات وحشتناک حماس در هفتم اکتبر بر حفاظت از پرسنل و منافع‌مان در منطقه از جمله تعهد آهنین به دفاع از اسرائیل تاکید کرده است.
وی افزود: به همین منظور، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا دستور ایجاد تعدیلاتی در مواضع ارتش ایالات متحده به منظور بهبود حفاظت از نیرو‌های آمریکایی، افزایش پشتیبانی در دفاع از اسرائیل و تضمین آمادگی ایالات متحده برای پاسخگویی به رویداد‌های غیرمترقبه صادر کرده است. لازم به ذکر است در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در طولکرم واقع در کرانه باختری یک فرمانده القسام و یک فرمانده سرایا القدس به همراه سه رزمنده دیگر به شهادت رسیدند. همچنین یک مرکز ماهواره ای وابسته به سازمان ملل حجم ویرانه‌های ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه را ۱۴ بار بیشتر از جنگ‌های قبلی اعلام کرد.این مرکز وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: ۳۰ درصد از ساختمانها به طور کامل، ۱۲ درصد به شکلی خطرناک، ۳۶ درصد به طور متوسط و ۲۰ درصد به شکل جزیی آسیب دیده است.
خبر دیگر آنکه دیپلمات ارشد اسبق ایتالیا و مشاور دو نخست وزیر پیشین این کشور در امور خاورمیانه می‌گوید که سیاست دیرینه اسرائیل در ترور، دیگر هیچ‌کس را نمی‌ترساند. در همین حال حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از شهادت یکی از رزمندگان خود در حمله رژیم صهیونیستی به خودرویی در جنوب لبنان خبر داد.
از سوی دیگر اسقف اعظم کلیسای کانتربری انگلیس گفت: واضح است که پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم اسرائیل اکنون یک ضرورت قانونی و اخلاقی است. روزنامه انگلیسی تلگراف نوشت: جاستین ولبی حمایت خود را از حکم دادگاه عالی سازمان ملل که حضور رژیم اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین را «غیرقانونی» اعلام و خواستار پایان دادن به این اشغالگری است، ابراز کرده است.خبر دیگر آنکه رئیس باشگاه اسیران فلسطین اعلام کرد شهادت ۸۰ فلسطینی در زندان‌های دشمن صهیونیستی بر اثر شکنجه و نقض‌هایی که علیه آنها انجام می‌شود فراتر از حدتصور است. همچنین کمیسر کل آژانس آنروا با تاکید بر اینکه کودکان غزه سزاوار امنیت هستند، اعلام کرد که آنها در طول روزهای جنگ شاهد اتفاقات و فجایع غیرقابل توصیف بودند و باید به خاطر آنها فورا آتش‌بس برقرار شود.«فیلیپ لازارینی»، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) با انتشار بیانیه‌ای در پلتفرم «ایکس» اعلام کرد: کودکان غزه پس از ۳۰۰ روز از جنگ، ویرانی، فقدان‌ها و درد و رنج‌ها، شوک‌ها و فجایع غیرقابل توصیفی را تجربه می‌کنند.لازارینی در ادامه نیز گزارش داد امروز ما برنامه بازگرداندن کودکان غزه به آموزش را با تامین پناهگاه‌هایی برای آنها کلید زدیم.


کد مطلب: 130272

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/130272/اسرائیل-منتظر-یک-ویرانی-خفت-بار-باشد

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir