کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فلسطینی‌ها بار دیگر از شرق به غرب خان‌یونس آواره شدند

صحنه آخر الزمانی از غزه

19 مرداد 1403 ساعت 20:02


در پی تهدیدات جدید ارتش رژیم صهیونیستی اهالی شرق خانیونس به سوی مناطق غربی این شهر در جنوب نوار غزه می‌روند در حالی که همچنان جنایات رژیم صهیونیستی از جمله قتل عام دانش اموزان و بمباران مدارس ادامه دارد.
معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که در پس دستور تخلیه جدید رژیم اسرائیل شاهد فرار هزاران فلسطینی به سوی المواسی در استان رفح در نوار غزه هستیم.فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل افزود: در رابطه با وضعیت غزه، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه گزارش می‌دهد که پس از دستور تخلیه جدید از سوی اسرائیل ما شاهد فرار هزاران نفر از غرب به سمت المواسی هستیم.او گفت: این دستورالعمل بر مردم ساکن در بخش‌هایی از شرق و مرکز خان یونس و همچنین منطقه السلقا در دیرالبلاح تأثیر گذاشته است.
این سخنگوی سازمان ملل اضافه کرد: برآورد‌های اولیه از سوی شرکای ما که بر جمعیت در تحرکات غزه نظارت می‌کنند، نشان می‌دهد که بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در این مناطق زندگی می‌کردند که شامل بیش از ۳۰ محله است.او تصریح کرد: در همین حال، OCHA هشدار می‌دهد که محدودیت‌های تولید آب و پمپاژ فاضلاب در غزه همچنان فلسطینی‌ها را در معرض خطرات عمده سلامتی قرار می‌دهد.
سازمان دفاع شهری فلسطین از بمباران دو مدرسه توسط رژیم صهیونیستی خبر داده و اعلام کرده که در بمباران مدارس «عبدالفتاح حمود» و «الزهرا» 16 نفر شهید و تعدادی مفقود شدند.محمود بصل سخنگوی سازمان دفاع شهری غزه اظهار داشت که رژیم صهیونیستی می‌خواهد با هدف قرار دادن مدارس این پیام را به آوارگان برساند که هیچ جای امنی در نوار غزه وجود ندارد.مسئول آنروا حملات اسرائیل به مدارس در غزه را الگوی این رژیم برای حمله به غیرنظامیان دانست.
 در این میان سران سه کشور میانجی آمریکا، مصر و قطر در مذاکرات غزه، در بیانیه‌ای مشترک خواستار از سرگیری این مذاکرات شدند.جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در بیانیه‌‌ای مشترک از اسرائیل و حماس خواستند که پنجشنبه آینده، ۲۵ مرداد (۱۵ اوت) مذاکرات آتش‌بس غزه را در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.آمریکا، مصر و قطر به عنوان کشورهای میانجی‌ در بیانیه مشترک خود گفته‌اند: «چارچوب توافقنامه روشن شده و فقط جزییات اجرای آن باقی مانده است».دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در واکنش به این درخواست اعلام کرد که هیاتی را به مذاکرات اعزام می‌کند. دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی از تصمیم به اعزام تیم مذاکره کننده این رژیم به قطر یا مصر در هفته آینده برای مذاکره با حماس خبر داد.
خبر دیگر آنکه وزارت خارجه سوئیس به اظهارات غیرانسانی یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی درباره لزوم گرسنگی‌دادن به مردم غزه واکنش نشان‌ داد و آن را جنایت جنگی نامید.صندوق کودکان ملل متحد یونیسف اعلام کرد: غزه به قبرستانی برای کودکان تبدیل شده است و هیچ پایانی برای درد و رنج آنها متصور نیست. همچنین وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات مجرمانه و غیرقانونی خود، ممنوعیت ملاقات اسرای فلسطینی را یک ماه دیگر تمدید کرد.رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند
«یونا یاهاو»، شهردار حیفا از ساکنان این شهر خواسته به اندازه مصرف ۶ روز خود آب و غذا ذخیره کنند.مقاومت اسلامی لبنان از چندین حمله موفق موشکی به مواضع ارتش اشغالگر در شمال فلسطین اشغالی از جمله پادگان «زرعیت» و «برانیت» خبر داد. در این میان خط هوایی ایر ایندیای هند پرواز هواپیما‌های خود به اراضی اشغالی را تا پایان ماه اکتبر متوقف کرد.
از سوی دیگر اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در جریان استقبال از امیر قطر گفت که تل‌آویو با حملات خود به سرزمین‌های فلسطین و لبنان در تلاش است تا تنش را در منطقه افزایش دهد.مرکز ماهواره‌ای سازمان ملل متحد (UNOSAT) تخمین می‌زند که ۶۳ درصد از تمام سازه‌های غزه در طول جنگ آسیب دیده یا تخریب شده است.بر اساس تحلیل‌های تصاویر ماهواره‌ای، ۱۵۶۴۰۹ سازه به‌عنوان تخریب‌شده، آسیب‌دیده شدید، آسیب متوسط یا احتمالاً آسیب‌دیده طبقه‌بندی شدند. از سوی دیگر در اعترافی دیگر به ناتوانی در برابر مقاومت  عاموس یادلین، رئیس سابق اطلاعات نظامی اسرائیل و یکی از ژنرال‌های برجسته این رژیم اعلام کرد که اسرائیل در یک جنگ فرسایشی گرفتار شده است. رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که «اسرائیل» خود را در یک جنگ فرسایشی طولانی گرفتار خواهد دید، اسرائیل به اقتصاد خراب خود ادامه خواهد داد، جایگاه ما در جهان به سطح پایین‌تری سقوط خواهد کرد.
در ادامه حمایت آمریکا از صهیونیست طبق گزارش تارنمای آکسیوس، فرمانده سنتکام برای دومین بار طی یک هفته در میانه تنش‌ها در منطقه به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است.در همین حال یک رسانه اماراتی مدعی شد که آمریکا با درخواست جنبش حماس برای آزادی «مروان‌البرغوثی» از رهبران جنبش فتح از سوی رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از پیش‌شرط‌های توافق آتش‌بس در نوار غزه، موافقت‌کرده‌ است.مشاور امنیت ملی کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا و معاون جو بایدن رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که وی از توقف انتقال تسلیحات به اسرائیل در بحبوحه جنگ با غزه حمایت نمی کند.فیل گوردون در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: «هریس از تحریم تسلیحاتی اسرائیل حمایت نمی‌کند.» شماری از طرفدار فلسطین در مقابل سفارت واشنگتن در توکیو تجمع کردند و این تجمع در پی اعتراض آمریکا به عدم دعوت از اسرائیل برای شرکت در مراسم گرامیداشت بمباران اتمی ژاپن در سال ۱۹۴۵ صورت گرفت. خبر دیگر از جنایات صهیونیست‌ها آنکه رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت و خوی ویرانگر و ضد مذهبی ، مسجد ابوحنیفه النعمان در جنوب نوار غزه را تخریب کرد.این مسجد در محله قشطه در شهر رفح واقع شده بود. همچنین گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در فلسطین در اظهاراتی گفت که رفتار غیرانسانی رژیم صهیونیستی با کودکان فلسطینی جنایت جنگی محسوب می‌شود.


کد مطلب: 130333

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/130333/صحنه-آخر-الزمانی-غزه

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir