کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا مدرسه‌ای دیگر را با صدها شهید به خاک و خون کشید

سجده شهادت در آخرین نماز صبحگاهی

20 مرداد 1403 ساعت 18:43


رژیم صهیونیستی در سایه حمایت‌های آمریکا که این روزها ادعای رویکرد به آتش بس را سر می‌دهد جنایتی دیگر را رقم زد و مدرسه‌ای که منطقه امن برای آوارگان نامیده می‌شود بمباران کرد که صدها نفر در هنگام برگزاری نماز صبح به شهادت رسیدند.
 رژیم صهیونیستی همزمان با نماز صبح با حمله به یک مدرسه آوارگان فلسطینی در محله «الدرج » در مرکز نوار غزه جنایت جدیدی را رقم زد که در جریان آن بیش از 100 نفر شهید و دهها نفر زخمی شدند.رسانه‌های محلی فلسطینی تصایری از این جنایت دلخراش را منتشر کردند که اعضای پیکری‌های متلاشی شهدا بر روی هم همچنان بر زمین قرار گرفته‌اند.رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که این جنایت هنگام نماز صبح روی داده و این مکان مملو از جمعیت آواران فلسطینی بوده است.بر اساس این گزارش پیگیر، برخی از شهدای این جنایت همچنان زیر آوار مانده که تلاش‌ها برای خارج کردن پیکر شهدا همچنان ادامه دارد.این اولین باری نیست که صهیونیست ها آوارگان فلسطینی را هدف حمله قرار می دهند. ارتش رژیم صهیونیستی در توجیه این جنایت مدعی شد که افراد مسلح حماس را که در این مدرسه پناه گرفته بودند هدف قرار داده است حال آنکه اسناد دروغ بودن این ادعا را نشان می‌دهد. وزارت خارجه اردن ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این اقدام بیانگر تلاش اسرائیل برای سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات آتش‌بس است.وزارت خارجه مصر نیز اعلام کرد کشتار تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی بیانگر عدم تمایل طرف اسرائیلی به پایان جنگ است.
سخنگوی جنبش انصارالله یمن  جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در مدرسه تابعین غزه را محکوم کرد و وظیفه بزرگ کشورهای عربی و اسلامی در قبال غزه را گوشزد کرد.جنبش جهاد اسلامی جنایت هولناک ارتش اشغالگر در مدرسه التابعین را «جنایت جنگی تمام‌عیار» دانست.در این بیانیه آمده است که «انتخاب زمان نماز صبح برای انجام این کشتار هولناک، مؤید این است که دشمن قصد داشته بیشترین تعداد ممکن را در بین غیرنظامیان اعم از کودکان و سالمندان به شهادت برساند». روزنامه نیویورک تایمز نوشت که جو بایدن به هنگام ورود به کاخ سفید وعده صلح داده بود، اما اکنون با پایان ریاست‌جمهوری‌اش دو جنگ اوکراین و غزه را برای رئیس‌جمهور بعدی به ارث می‌گذارد. آیت‌الله سیستانی مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق در واکنش به جنایت صهیونیست‌ها در حمله به مدرسه‌ای در نوار غزه، این جنایت را به‌شدت محکوم کرد و گفت: کلمات از محکومیت این جنایت هولناک عاجز است.همچنین گزارشگر سازمان ملل با یادآوری تاریخ طولانی ترور‌های رژیم صهیونیستی، خواستار تحقیق در خصوص ترور‌های اخیر شد.شبکه خبری سی ان ان گزارش داد که آمریکا ۳.۵ میلیارد دلار برای خرید سلاح و تجهیزات نظامی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار خواهد داد.عربستان نیز تاکید کرد کشتار دسته جمعی در غزه باید متوقف شود.وزارت خارجه لبنان نیز تأکید کرد: کشتار مدرسه التابعین بیانگر نیت رژیم اشغالگر برای طولانی کردن جنگ و گسترش درگیری‌هاست.
سازمان جهانی بهداشت با هشدار درباره بحران بزرگ سیستم بهداشتی در نوار غزه در سایه تجاوزات وحشیانه و سیستماتیک اشغالگران صهیونیست اعلام کرد که تعداد تیم‌های پزشکی در غزه بسیار کم بوده و همین تیم‌ها هم با مشکلات زیادی برای انجام ماموریت خود مواجهند.«عبداللطیف رشید»، رئیس جمهور عراق در شانزدهمین نشست سالانه «روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان» با بیان اینکه شرایط منطقه با وحشی‌گری در غزه وخیم شده است بار دیگر بر محکومیت حمله رژیم صهیونیستی تاکید کرد. گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر با اشاره به سکوت جهانیان در قبال اوضاع نوار غزه گفت که رژیم صهیونیستی درحال نسل کشی مردم این منطقه با سلاح آمریکایی و اروپایی است.
گروه‌های مختلف فلسطینی نیز آمریکا را شریک جرم رژیم صهیونیستی در جنایت جدید این رژیم در مدرسه التابعین در شهر غزه دانستند. این جنایت در حالی روی داده که در یک رویکرد تبلیغاتی و انتخاباتی «کامالا هریس» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، به حامیان فلسطین که کارزار انتخاباتی او را در آریزونا مختل کردند، گفت اکنون زمان توافق آتش‌بس در غزه فرا رسیده است.سازمان همکاری اسلامی به جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن، مدرسه تابعین در غزه واکنش نشان داد و آنرا به شدت محکوم کرد.قطر ضمن محکوم کردن جنایت صهیونیست در غزه، خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره بمباران مدارس غزه شد.


کد مطلب: 130343

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/130343/سجده-شهادت-آخرین-نماز-صبحگاهی

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir