کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایران پاسخ قدرتمندی به جنایات اسرائیل می‌دهد

اتفاق نظر در خونخواهی

20 مرداد 1403 ساعت 18:43


واکنش به یک اقدام تجاوزگرانه و تروریستی تردید پذیر نیست هر شخص و گروهی که نسبت به انتقام از اسرائیل جعلی تردید ایجاد کند، در زمین و خواسته این رژیم بازی کرده است.
پس از ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران به دست رژیم صهیونیستی همگان اتفاق نظر داشته و دارند که باید پاسخ درخور و قاطعی به اسرائیل داده شود.
پیام رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا فصل الخطاب است ایشان بر خونخواهی شهید هنیه تأکید کردند و دیگر مسئولان همچون رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضاییه و مقامات لشکری و کشوری نیز بر انتقم خون شهید هنیه تأکید کردند.از همه مهمتر مردم نیز هم در فضای مجازی و هم در مصاحبه با رسانه‌ها و صدا و سیما بر اصل انتقام و خونخواهی اصرار و تأکید دارند.
اما به نظر می‌رسد برخی سعی دارند تب با طرح برخی مسائل تردید و دودلی را در کشور دامن بزنند که چنین سیاستی قطعاً به زیان کشور خواهد بود.
این در حالی است که هیچ اختلاف نظری در میان مقامات ارشد کشور در زمینه خونخواهی و انتقام وجود ندارد و مؤید آن هم مواضع و واکنش‌هایی است که از سوی همه مسئولان در این زمینه دیده شده است.
حضرت آیت‌ا‌لله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیت که به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه صادر شد، تأکید کردند: ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم.
مسعود پزشکیان رئیس جمهور نیز در پیام تسلیت خود تصریح کرده بود: جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و عزت و اعتبار خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به‌زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید.
در تازه‌ترین مواضع شخصیت‌ها و مسئولان کشور پس از ایجاد شائبه تردید در انتقام از سوی برخی در داخل و برخی رسانه‌های خارجی، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران پاسخ قدرتمندی به جنایات اسرائیل می دهد، گفت: از همه کشورهای اسلامی می خواهیم که با همکاری با یکدیگر شر این باند قاتل و نژاد پرست را از منطقه دفع کنیم.
محسن رضایی در دیدار با تعدادی از رزمندگان دفاع مقدس ضمن محکوم کردن جنایات اسرائیل در غزه و انتقاد از استانداردهای دوگانه حقوق بشری آمریکا و غرب، عنوان کرد که ایران پاسخی قوی به اقدامات شرورانه رژیم صهیونسیتی خواهد داد. فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: ایران با تدبیر و قدرتمند پاسخ شرارت های رژیم صهیونسیتی را خواهد داد. طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران حق دفاع مشروع از خود را دارد و در این رابطه مماشات نخواهد کرد.
وی افزود: با متجاوزی شرور روبرو هستیم که بسیاری از مردم جهان منتظر ایران برای نشاندن او سرجای خود با یک سیلی محکم هستند؛ چراکه اوج جنایات اسرائیل از تحمل بشری خارج شده است. رضایی ادامه داد: بمباران مدرسه تابعین با بیش از صد شهید دانش آموز و قبل از آن بمباران بیمارستان ها، کشتن خبرنگاران، زنان، کودکان و سالخوردگان در تاریخ منطقه و حتی جهان کم سابقه است.  همراهی مدعیان حقوق بشر با این جنایات تمام ابرو و حیثیت آنها را به باد داده و معلوم شده شعارهایی لیبرالیستی همچون آزادی، حقوق بشر و نقش سازمان های بین المللی ماسک برصورت تاریک ایدولوژی نژادپرستانه غرب است.  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نهایت اظهار داشت: ماشین کشتار رژیم اسرائیل و جنایات آن در منطقه در شرایطی که با همراهی و حمایت غرب پیش می رود، جز با قدرت و اقتدار عملی حاصل نمی شود. ازهمه کشورهای اسلامی می خواهیم که باهمکاری با یکدیگر شر این باند قاتل و  نژاد پرست را از منطقه دفع کنیم.
علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت؛ تنها هدف رژیم اسراییل در کشتار نمازگزاران مدرسه تابعین در غزه و ترور شهید اسماعیل هنیه در ایران جنگ طلبی و به شکست کشاندن مذاکرات آتش بس است.فرآیندهای حقوقی، دیپلماتیک و رسانه‌ای طی شده، مقدمات تنبیه شدید رژیمی که جز زبان زور نمی فهمد را فراهم کرده است.


کد مطلب: 130348

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/130348/اتفاق-نظر-خونخواهی

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir