کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با چراغ سبز آمریکا به صهیونیست‌ها در لوای نام آتش‌بس صورت گرفت

اسرائیل «حافظ» را به خاک و خون کشید

30 مرداد 1403 ساعت 22:06


در حالی آمریکایی‌ها با ادعای آتش بس به صهیونیست‌ها برای کشتار بیشتر مجوز داده‌اند، سازمان دفاع شهری در نوار غزه از هدف قرار دادن مدرسه «مصطفی حافظ» واقع در غرب شهر غزه و شهادت ۱۰ تن در نتیجه آن خبر داد.
 این نهاد فلسطینی همچنین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی مدرسه «مصطفی حافظ» را بمباران کرد که بیش از ۷۰۰ آواره در غرب شهر غزه را در خود جای داده است.
سازمان دفاع شهری در نوار غزه همچنین اعلام کرد ارتش رژیم اشغالگر طی دوره اخیر ۹ مدرسه را هدف بمباران خود قرار داده که صدها آواره فلسطینی نوار غزه را در خود جای داده‌اند. کمیته‌های مقاومت فلسطین همچنین اعلام کرد در سایه حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و با چراغ سبز دولت فاشیست جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور، دشمن صهیونیستی اقدام به بمباران مدرسه «مصطفی حافظ» کرد که آوارگان در آن حضور دارند.
پیشتر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده بود بیش از نیمی از مدارس غزه که در ۱۰ ماه گذشته و پس از شروع جنگ غزه در ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۳ به پناهگاه‌هایی برای سرپناه دادن به آوارگان فلسطینی و غیرنظامیان تبدیل شده‌اند، «به‌طور عامدانه و مستقیم، آماج حملات اسرائیل قرار گرفته‌اند.»بامداد روز شنبه، ۲۰ مرداد، رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن مدرسه «التابعین» در محله الدرج واقع در شهر غزه، به کشتار عامدانه آوارگان فلسطینی دست زد. در پی این جنایت، دست‌کم ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر زخمی شدند. این جنایت به شکل گرفتن محکومیت‌های جهانی دامن زد.یک منبع آگاه در اتاق عملیات مقاومت فلسطین، از وجود شواهدی روشن در خصوص مشارکت انگلیس در اقدامات اطلاعاتی - جاسوسی در غزه، به نمایندگی از "اسرائیل" خبر داده که به اشغالگران در قتل عام هزاران زن و کودک در این باریکه کمک کرده است. در ادامه همراهی با صهیونیست‌ها وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد که نتانیاهو طرح پیشنهادی آمریکا برای رفع اختلاف در مذاکرات آتش‌بس در غزه را پذیرفت و توپ رسیدن به توافق را در زمین حماس انداخت. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تل آویو به خبرنگاران درباره مذاکرات جاری آتش بس غزه گفت که اسرائیل پیشنهاد رفع اختلاف مورد حمایت آمریکا برای آتش بس را پذیرفته است و حماس نیز موظف است که همین کار را انجام دهد.بلینکن بر تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل بار دیگر تاکید کرد و افزود: «این تعهدی است که ما هر روز از ۷ اکتبر به آن عمل کرده ایم.»وزیر خارجه آمریکا ادامه داد که به زودی به مصر و قطر سفر خواهد کرد تا برای آتش بس غزه تلاش کند. آمریکا بر حمایت قاطع از اسرائیل تاکید کرد.شبکه المیادین نیز به نقل از یک منبع آگاه فلسطینی خبر داد که پیشنهاد جدید آمریکا با پیشنهادات مورد توافق قبلی طرفین، کاملا متفاوت است و پیشنهاد جدید آمریکا، براساس طرح ماه می‌استوار و با شروط و خواسته‌های جدید رژیم اسرائیل متناسب است.این منبع فلسطینی افزود: پیشنهاد جدید آمریکا، مشابه موضع رژیم اسرائیل و خواسته‌های جدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم است. در این پیشنهاد، آتش بس دائمی و همیشگی در نوار غزه، گنجانده نشده است. به گفته این منبع، براساس طرح پیشنهادی آمریکا، آتش بس دائم در نوار غزه در مرحله دوم و در چارچوب یک سقف مشخصی مورد مذاکره قرار خواهد گرفت و در صورتی که حماس با خواسته‌های اسرائیل موافقت نکند، این رژیم مرحله دوم جنگ را از سر خواهد گرفت.این منبع فلسطینی آگاه از روند مذاکرات همچنین گفت: در پیشنهاد آمریکا، خروج فراگیر اسرائیل از نوار غزه، پیش‌بینی نشده است. همچنین، محور فیلادلفیا، همچنان در اشغال اسرائیل خواهد بود و فقط از شمار نیرو‌های این رژیم در این منطقه کاسته خواهد شد. براساس طرح واشنگتن، تقاطع نتساریم، همچنان تحت اشغال اسرائیل خواهد بود و این رژیم، ضمن در اختیار داشتن کنترل آن، اقدام به رصد حرکت فلسطینی‌ها از طریق آن خواهد کرد.
وب سایت آمریکایی آکسیوس به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که با وجود مواضع کنونی بنیامین نتانیاهو دستیابی به توافق آتش‌بس غزه ممکن نیست.در این میان وزیر سابق کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با انتقاد از نخست‌وزیر این رژیم می‌گوید که او برای اتخاذ تصمیمات شجاعانه آماده نیست و اسرائیل هنوز یک هدف جنگی هم در غزه محقق نکرده است.«گادی آیزنکوت» وزیر سابق کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و نماینده حزب «اردوگاه دولتی»، در گفت‌وگو با رادیو «103 اف ام» این رژیم گفت: «نتانیاهو خواهان بازگشت ربوده‌شدگان (اشاره به اسرای اسرائیلی) است؛ اما برای اتخاذ تصمیمات شجاعانه آمادگی ندارد.»همچنین رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هرتزی هالوی در نشستهای محرمانه کابینه اعلام کرده که به محض دستیابی به توافق تبادل اسرا، از پست خود کناره‌گیری خواهد کرد. لازم به ذکر است در ادامه حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها، تظاهرات چند هزار آمریکایی در حمایت از مردم غزه حین برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات در شیکاگو منجر به دستگیری چند تن از طرفداران فلسطین شد.
خبر دیگر آنکه تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد که نیروهای ارتش و شاباک موفق شدند اجساد  ۶ اسیر اسرائیلی را از نوار غزه بیرون بکشند.بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس از تداوم جنگ علیه غزه خبر داد و نوشت که «اسرائیل موظف است این جنگ را حل کند و با پیروزی کامل به پایان برساند و تا زمانی که حماس نابود نشود و اسرا بازگردانده شود، ادامه خواهد داشت.»در همین حال وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور فراخوان ۱۵ هزار نظامی ذخیره ارتش این رژیم را داده است.هیأت امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسیران فلسطین اعلام کردند سطح جنایات شکنجه در اردوگاه «عوفر» کمتر از مواردی نیست که در بازداشتگاه «سدیه تیمان» مشاهده شده است. گلعاد آردان سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در پی بالا گرفتن تنش‌ها میان این رژیم و این سازمان خواستار تعطیل کردن این نهاد بین‌المللی و از بین بردن ساختمان آن شد. مدیرکل دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر حدود ۱۶ هزار و ۴۸۰ کودک را به شهادت رسانده است.دولت اسکاتلند در اعتراض به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد نشست‌های خود با مقام‌های این رژیم را تا زمان تحقق پیشرفت ملموس در مذاکرات بر سر آتش‌بس در این باریکه به حال تعلیق در می‌آورد.


کد مطلب: 130472

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/130472/اسرائیل-حافظ-خاک-خون-کشید

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir