سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷
کد مطلب : 130477

قطار دولت چهاردهم با ظرفیت کامل حرکت خواهد کرد؟

قطار دولت چهاردهم با ظرفیت کامل حرکت خواهد کرد؟
مجلس شورای اسلامی امروز قرار است پس از بررسی‌هایی که در چند روز گذشته داشته به وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان رأی اعتماد بدهد.
نوزده نفر معرفی شده به مجلس در انتظار رأی اعتماد هستند تا کار خود را آغاز کنند برخی از وزرای پیشنهادی حاشیه‌هایی دارند، اما اکثر کمیسیون‌های مجلس به آنها رأی مثبت داده‌اند. اما آنچه تعیین‌کننده است، رأی در صحن علنی مجلس است.
دولت کنونی در شرایط ویژه استقرار پیدا می‌کند، با شهادت رئیس جمهور مردمی شهید سید ابراهیم رئیسی و وزیر خارجه شهید امیر عبداللهیان در سانحه سقوط هلی‌کوپتر، یک انتخابات زودهنگام برگزار شد که در آن مسعود پزشکیان نهمین رئیس جمهور ایران اسلامی شد.
او دولت خود را دولت وفاق ملی نام گذاشته که دور از واقعیت هم نیست، وزرای پیشنهادی از جریان‌های سیاسی اصلاح طلب، اصولگرا، اعتدال و حتی مستقل معرفی شده‌اند.
مجلس شورای اسلامی امروز در جریان رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی آیا به همه آنها رأی اعتماد می‌دهد یا اینکه چند نفری نمی‌توانند اعتماد نمایندگان مجلس را به خود جلب کنند و از قطار دولت وفاق ملی پیاده خواهند شد؟
آنگونه که اعلام شده، قرار است بعد از ظهر امروز یعنی ساعت 14 رأی اعتماد نمایندگان مجلس انجام شود، خوشبینانه‌ترین حالت می‌گوید که همه وزرای پیشنهادی رأی اعتماد مجلس دوازدهم را می‌گیرند.
اما این احتمال نیز وجود دارد که چند تن از وزرای پیشنهادی نتوانند اعتماد مجلس را جلب کنند که این امر باعث می‌شود تا رئیس جمهور چند تن دیگر را برای وزرایی که نتوانستند رأی اعتماد بگیرند به مجلس معرفی کند که همین باعث خواهد شد تا دولت به طور کامل شکل نگیرد و چند روزی بدون یک یا چند وزیر، کار خود را آغاز کند.
همه چیز به بعد از ظهر امروز بستگی دارد.

گروه سیاسی
https://siasatrooz.ir/vdcjayevauqetxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی