کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با رأی مجلس به همه وزرای پیشنهادی برداشته شد؛

گام دوم وفاق ملی

1 شهريور 1403 ساعت 1:45


مجلس شورای اسلامی پس از چند روز بحث و بررسی بر سر کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به همه وزرا رأی اعتماد داد و برای چهارمین بار بود که یک کابینه رأی کامل را به‌دست آورد.
مجلس دوازدهم بر اساس آنچه که رئیس جمهور از دولت خود با عنوان دولت وفاق ملی نام برده بود، گام دوم را برداشت و برای تشکیل این دولت به همه وزرای پیشنهادی رأی اعتماد داد و ثابت کرد که در پی تعامل،‌ همکاری و حمایت از دولت برای خدمت به مردم،‌ کشور و انقلاب است، همانگونه که رئیس جمهور دیروز در جریان سخنان خود در دفاع از وزرای پیشنهادی بیان کرد و گفت؛ می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم. اکنون که مجلس در یک حمایت قاطع به همه وزرای پیشنهادی رای اعتماد داده است، وظیفه دولت و کابینه چهاردهم بسیار سنگین‌تر است.
همه اعضای کابینه به ویژه وزرا باید به گونه‌ای کار کنند که رضایت مردم و مجلس شورای اسلامی را همراه داشته باشند، کمترین و کوچکترین اشتباه و تخلف از سوی هر وزیری زیر ذره‌بین قرار دارد.  
نتایج نهایی شمارش آرای وزرای پیشنهادی که در جلسه دیروز رأی اعتماد گرفتند به این شرح است.
علیرضا کاظمی با ۲۶۸ رأی موافق به‌عنوان وزیر آموزش‌وپرورش، ستار هاشمی با ۲۶۴ رأی موافق به‌عنوان وزیر ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات حجت‌الاسلام اسماعیل‌خطیب با ۲۶۱ رأی موافق به‌عنوان وزیر اطلاعات از مجلس رای اعتماد گرفتند.
عبدالناصر همتی با ۱۹۲ رأی موافق به‌عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی، عباس عراقچی با ۲۴۷ رأی موافق به‌عنوان وزیر امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی با ۱۶۳ رأی موافق به‌عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، احمد میدری با ۱۹۱ رای موافق به‌عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه‌ از مجلس رای اعتماد گرفتند.
همچنین غلامرضا نوری قزلجه با ۲۵۳ رأی موافق به‌عنوان وزیر جهاد کشاورزی، امین‌حسین رحیمی با ۲۶۸ رأی موافق به‌عنوان وزیر دادگستری، امیر خلبان عزیز نصیرزاده با ۲۸۱ رأی موافق به‌عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از مجلس رای اعتماد گرفتند.
فرزانه صادق مالواجرد تنها وزیر زن دولت چهاردهم با ۲۳۱ رأی موافق به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی از مجلس رای اعتماد گرفت.
محمد اتابک با ۲۳۱ رأی موافق به‌عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، حسین سیمایی‌ صراف با ۲۲۱ رأی موافق به‌عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عباس صالح شریعتی با ۲۷۲ ردی موافق به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجلس رأی اعتماد گرفتند.
اسکندر مومنی با ۲۵۹ رأی موافق به‌عنوان وزیر کشور، سید رضا صالحی ‌امیری با ۱۶۸ رای موافق به‌عنوان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محسن پاک‌نژاد با ۲۲۲ رای موافق به‌عنوان وزیر نفت و عباس علی‌آبادی با ۲۵۵ رأی موافق به‌عنوان وزیر نیرو از مجلس رأی اعتماد گرفتند. احمد دنیامالی نیز با ۲۵۳ رأی موافق به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان رأی اعتماد گرفت.
پس از رأی اعتماد مجلس دوازدهم به دولت چهاردهم رئیس جمهور در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار عکس از سران سه قوه نوشت؛ وفاق# برای _ ایران بسم الله الرحمن الرحیم.
مسعود پزشکیان رئیس جمهور در سخنان دفاعی خود از وزرای پیشنهادی چند جمله کلیدی داشت.
او گفت؛
  وزرای پیشنهادی مجموعه‌ای از سلایق و جناح ها هستند.
 بیایید با هم برادر شده و پیمان برادری ببندیم.
 هر طرف خطا رفتیم برادرانه بگویید؛ بخدا می خواهیم به مردم خدمت کنیم.
 در مقابل مردم نمی‌ایستم.
 راه نجات ما وحدت است. وفاق و وحدت را در تیم ما به هم نزنید.


کد مطلب: 130484

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/130484/گام-دوم-وفاق-ملی

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir