کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حزب‌الله با موشک و پهپاد ده‌ها پایگاه نظامی و مناطق راهبردی اسرائیل را هدف قرار داد

مرحله نخست انتقام، تنبیه نهایی باقی‌ است

4 شهريور 1403 ساعت 20:36


حزب‌الله لبنان از اولین پاسخ خود به جنایت تروریستی رژیم اشغالگر در ضاحیه بیروت طی چند هفته گذشته، خبر داده و اعلام کرد که رزمندگان مقاومت حمله سنگینی به عمق فلسطین اشغالی انجام داده‌اند. حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مرحله نخست عملیات با موفقیت کامل به پایان رسیده است و این مرحله ای بود که طی آن پادگانها و مراکز نظامی اسرائیلی هدف قرار گرفتند.
حزب‌الله لبنان از اولین پاسخ خود به جنایت تروریستی رژیم اشغالگر در ضاحیه بیروت طی چند هفته گذشته، خبر داده و اعلام کرد که رزمندگان مقاومت حمله سنگینی به عمق فلسطین اشغالی انجام داده‌اند. رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند حزب الله در علمیات نظامی امروز خود مقرهای موساد، شاباک (سرویس‌های اطلاعات داخلی) و سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (أمان) در تل آویو را هدف قرار داده است.حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: به لطف خداوند متعال تمامی پهپادهای انتحاری در زمان‌های مشخص‌شده از تمامی سکوهای خود به پرواز درآمدند و ضمن عبور از مرزهای لبنان و فلسطین در مسیرهایی متعدد به سوی هدف مورد نظر حرکت کردند. در نتیجه عملیات نظامی امروز ما، انجام شد و به ثمر نشست.در ادامه این بیانیه آمده است: ادعاهای دشمن در خصوص انجام عملیات پیش‌دستانه، حمله به برخی اهداف و شکست حمله مقاومت، ادعاهایی پوچ است و با وقایع میدانی در تضاد است. این ادعاها در سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان طی روز جاری تکذیب خواهد شد.
منابع آگاه به المیادین اعلام کردند که آنچه اشغالگران تاکنون درباره خنثی کردن عملیات حزب الله ادعا می کنند دروغ نظامی و ادعای رسانه ای و اقدامی گمراه کننده برای مصرف داخل اراضی اشغالی است. منابع آگاه به المیادین اعلام کردند: واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور فواد شکر با دقت تمام و در اوج موفقیت انجام شد.منابع مذکور تاکید کردند: آنچه مقاومت در عملیات واکنش خود برنامه ریزی کرده بود با موفقیت تمام با وجود سانسور گسترده و هدفمند اسرائیلی، انجام شد. با وجود آمادگی شبانه روزی اشغالگران و پرواز گسترده جنگنده های اسرائیلی بر فراز لبنان در تمام طول شب اما نتوانستند که مانع شلیک موشکها و پهپادها شوند و با یک موشک و یک پهپاد را هم نتوانستند مقابله کنند. این منابع بیان کردند: جوهر و اصل عملیات واکنش مقاومت همان پهپادهایی بودند که هدف نظامی حیاتی را هدف قرار دادند و ۳۲۰ موشک شلیک شده با هدف سرگرم کردن گنبد آهنین و پدافند اسرائیل بود
.سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور این کشور مراقب اوضاع در لبنان و اراضی اشغالی است.رسانه‌های عبری از تعطیلی فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو به دلیل ترس از حملات حزب‌الله و تشدید اوضاع امنیتی خبر داده و اعلام کردند تا این لحظه بیش از ۲۰۰ موشک و پهپاد از جنوب لبنان شلیک شده است.آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد: ما آمادگی حزب الله را برای شلیک موشک‌ها و راکت‌ها به سمت اسرائیل ارزیابی کردیم و بنابراین برای رفع تهدیدات، اقدام به حمله کردیم.همزمان با آن خبرنگار وب سایت النشره در جنوب لبنان خبر داد که رژیم صهیونیستی حملات وحشیانه و مستمری علیه برخی مناطق در جنوب از جمله ملیخ، المحمودیة، شمع، طیرحرفا، کونین، عیتا الشعب، عین قانا، دیر سریان، زبقین، حرش بیت یاحون، انجام داده است.پس از حمله گسترده حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به ترور شهید «فؤاد شکر» از سوی صهیونیست‌ها، اراضی اشغالی در شوک فرو رفته و بسیاری از اماکن عمومی و تاسیسات صهیونیستی تعطیل شده است.
به نقل از المیادین، حمله انتقامی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی در پی ترور شهید «فؤاد شکر» از سوی رژیم صهیونیستی، اراضی اشغالی را در شوک فرو برده است.رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تعطیلی دانشگاه «حیفا» و «مؤسسه فنی تخنیون» خبر دادند. به نقل از المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از اعلام وضعیت اضطراری ۴۸ ساعته در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.در حمله بامدادی نظامیان اشغالگر به اردوگاه بلاطه در نابلس، گردان‌های شهدای الأقصی با گلوله و مواد منفجره با نیروهای اشغالگر مقابله کردند. منابع فلسطینی از یورش بامدادی نظامیان رژیم غاصب صهیونیستی به مناطقی از کرانه باختری از جمله نابلس، الخلیل و بیت لحم و مقابله مسلحانه مبارزان فلسطینی با اشغالگران خبر دادند.گردان‌های «شهدای الاقصی» شاخه نظامی جنبش فتح اعلام کرد که نیروهایش با اشغالگرانی که به اردوگاه بلاطه در شرق شهر نابلس در شمال کرانه باختری یورش آورده بودند، وارد درگیری‌های شدیدی شدند و در این درگیری‌ها از مسلسل و بمب‌های انفجاری استفاده کردند.
در بیانیه حزب‌اله فهرستی از مکان‌ها و مواضعی که هدف قرار گرفته آمده است و توضیح داده شده است «سایت هایی که به یاری خداوند متعال هدف قرار گرفتند و آسیب دیدند:1- پایگاه نظامی میرون2- سکوی شلیک موشک نافیه زیف3- پایگاه زعتون4- الزاعوره5- پایگاه السهل6- مقر نظامی کیلع در جولان اشغالی سوریه7- مقر نظامی یو أف در جولان اشغالی سوریه8- پایگاه نفح در جولان اشغالی سوریه9- پایگاه یردن در جولان اشغالی سوریه10 - پایگاه عین زی تیم11- پادگان راموت نفتالی بوده است».
یسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل، در نشست با ده‌ها وزیر خارجه از کشورهای مختلف، از آنها خواست که از اسرائیل حمایت کنند. دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به حمله انتقام‌جویانه حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی بیانیه‌ای را صادر کرد. دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: حمله بزرگ و جسورانه صبح امروز مقاومت علیه دشمن اسرائیلی را به حزب‌الله و دبیرکل آن تبریک می‌گوییم.در ادامه این بیانیه آمده است: بار دیگر تاکید می‌کنیم که واکنش یمن حتماً انجام خواهد شد و گذر زمان و میدان نبرد است که این موضوع را اثبات خواهد کرد.
شهرداری تل‌آویو در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی 240 پناهگاه عمومی رژیم صهیونیستی در تل‌آویو در پی اولین پاسخ نظامی حزب‌الله باز شده است.رسانه‌های صهیونیستی نیز نوشتند: به نتانیاهو و سرویس‌های امنیتی توصیه می‌کنیم که برای حفظ آبرو، پیش از اینکه سید حسن نصرالله اعلام کند به هدف حساسی که مورد حمله قرار گرفته اعتراف کنند.بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از نزدیک در حال رصد «اتفاقات اسرائیل و لبنان است» و حمایت واشنگتن از تل‌آویو ادامه دارد.وزارت دفاع ایالات متحده در بحبوحه حمله حزب الله به اراضی اشغالی حمایت خود را از اسرائیل اعلام کرد.


کد مطلب: 130509

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/130509/مرحله-نخست-انتقام-تنبیه-نهایی-باقی

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir