?>?> سیاست روز - «جنین» کابوس جدید صهیونیست‌ها - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقاومت در کرانه باختری هر روز ابعاد گسترده‌تری می‌گیرد

«جنین» کابوس جدید صهیونیست‌ها

10 شهريور 1403 ساعت 19:56


این روزها کرانه باختری به اوج مبارزات باز گشته است چنانکه در کنار عملیات‌های اشتشهادی، بر اثر کمین نیروهای مقاومت فلسطین در شهر جنین در کرانه باختری فلسطین، شماری از نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند.
گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد گروهی از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را در محله الدمج در شهر جنین واقع در کرانه باختری فلسطین در کمینی سخت گرفتار کرده است و در این عملیات نیروهای صهیونیست کشته و زخمی شدند.به دنبال وقوع این عملیات منابع فلسطینی تصاویری از لحظه جابجایی تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در محله الدمج در جنین پس از گرفتار شدن در کمین مقاومت را منتشر کردند.الجزیره از زخمی شدن حداقل 3 نظامی اسرائیلی در این منطقه خبر داده است.در همین زمینه منابع عبری زبان اعلام کردند که در درگیری‌ها با مقاومت فلسطین در محله الجابریات در شهر جنین، یک نظامی اسرائیلی کشته شده و چند نفر دیگر نیز زخمی شدند.
همزمان با تداوم نبرد سنگین در جنین درکرانه باختری، مبارزان مقاومت برای اولین بار از موشک های دوش پرتاب استفاده کردند.در پی ۲ عملیات استشهادی در دو شهرک صهیونیست‌نشین در استان الخلیل در جنوب کرانه باختری چند صهیونیست زخمی شدند.رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک فلسطینی با خودروی خود یک مأمور امنیتی این رژیم را زیر گرفته و وارد شهرک صهیونیست‌نشین ««کارمی تزور» شده است.این فلسطینی سپس از خودرو پیاده شده و اقدام به تیراندازی کرده که در این میان با شلیک نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده است. طبق ادعای منابع اسرائیلی خودروی مهاجم بمب‌گذاری شده بود که عاملان موفق به انفجار آن نشده‌اند. در این عملیات دو شهرک‌نشین زخمی شده‌اند.رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به سرسختی نتانیاهو در مذاکرات آتش بس، انجام تبادل اسرا را بعید دانسته و نوشتند که اسرائیل به ویژه در جبهه داخلی خود به سمت جهنم پیش می رود.این رسانه‌ها تاکید کردند که اصرار بیجای نتانیاهو در مذاکرات باعث گسترش تنش‌های منطقه‌ای و جنگ بی‌پایان در غزه خواهد شد. خبر دیگر آنکه روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت: فرماندهی مرکزی اسرائیل هشدار داده که کرانه باختری در آستانه انفجار است و گسترش جنگ در این منطقه باری بر دوش نیروهای ارتش خواهد گذاشت.
از سوی دیگر گزارشگر ویژه سازمان ملل می‌گوید کشور‌هایی که به ارسال بمب و مواد منفجره به اسرائیل کمک می‌کنند ممکن است کنوانسیون مبارزه با نسل کشی را نقض کنند.فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین، نامیبیا را به دلیل ممانعت کشتی‌هایی که طبق گزارش‌ها حامل بمب و مواد منفجره به مقصد اسرائیل بودند از دسترسی به بنادرش، تمجید کرده است.آلبانیز در پستی در ایکس گفت: «امیدوارم که آنگولا از نامیبیا پیروی کند و اجازه ندهد این کشتی‌ها در بنادرش لنگر اندازند.»آلبانیز گفت که اطلاعاتی دریافت کرده است مبنی بر اینکه کشتی کاترین با پرچم پرتغال هشت کانتینر مواد منفجره را حمل می‌کند که طبق گزارش ها، اجزای کلیدی در بمب‌های هواپیما و موشک‌هایی هستند که اسرائیل علیه غزه محاصره شده استفاده می‌کند.» رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که از ابتدای جنگ و تجاوزات این رژیم در هفتم اکتبر گذشته تا کنون، این رژیم نوار غزه را با بیش از ۵۰ هزار بمب و موشک هدف قرار داده است.این رسانه ها اذعان کردند که وزن دو سوم بمب هایی که بر سر مردم غزه ریخته شده، به یک تُن می رسد.
از سوی دیگر وزیر خارجه ترکیه گفت متأسفانه اسرائیل وحشیگری سیستماتیک را که در غزه اعمال می‌کند، به کرانه باختری نیز منتقل کرده است. خبر دیگر آنکه دانشگاه مریلند آمریکا در نیم سال آموزشی گذشته یکی از مراکز اصلی تظاهرات دانشجویی در حمایت از فلسطین و علیه نسل کشی در غزه بود.شهروندان تونسی با محکوم کردن سکوت کشورهای عربی و جامعه جهانی در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه خواستار تعطیلی سفارتخانه‌های آمریکا در جهان عرب شدند.در این میان یکی از ژنرال‌های بازنشسته رژیم صهیونیستی تاکید کرد اگر این رژیم می‌خواهد اسرای خود را بازگرداند، باید دست از تلاش برای ترور رهبر حماس بردارد.یک ژنرال بازنشسته رژیم صهیونیستی تاکید کرد که اگر این رژیم می‌خواهد اسرای خود در نوار غزه را بازگرداند، باید از ترور یحیی سنوار، رهبر حماس خودداری کند. در همین حال نظامیان رژیم صهیونیستی پسری ۱۴ ساله را کتک زده و پس از بازداشت، او را به ۴ ماه حبس محکوم کردند.
یک روزنامه آمریکایی فاش کرد رژیم صهیونیستی در جنگی به نام نبرد بین جنگ‌ها که خود به راه انداخته بود، شکست خورده است.وال استریت ژورنال در گزارشی از شکست حملات رژیم صهیونیستی به سوریه که از ۷ اکتبر گذشته ۱۸۰ بار به منظور تضعیف قدرت حزب الله انجام شد، خبر داد.براساس گزارش سما الاخباریه، وال استریت ژورنال نوشت: اگرچه اسرائیل در طول نیم دهه بیش از ۴۰۰ بار به سوریه حمله کرد، اما نتوانست به مواضع ایران در منطقه ضربه بزند یا از انتقال ابزار‌های رزمی به حزب‌الله جلوگیری کند. تارنمای آمریکایی نوشت: وعده کامالا هریس درباره پیروی از سیاست دولت جو بایدن در حمایت از اسرائیل، ادامه نسل‌کشی فلسطینی‌ها تحت حمایت آمریکا است.تارنمای «تروث‌اوت/Truthout» نوشت: هریس در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت که روند انتقال سلاح به رژیم اسرائیل را متوقف نخواهد کرد و مدعی شد «(رژیم) اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند». خبر دیگر آنکه فرمانده آمریکایی که ناوشکن تحت فرماندهی او بخشی از ناوگروه مقابله با حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی بود، اخراج شد. خبر دیگر از جنایت صهیونیست‌ها آنکه «عبدالرئوف عمار العصار» پزشک فلسطینی به همراه برادرش به نام قصی و دو خواهرش به نام‌های میسون و یاسمین دیروز در جریان بمباران شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیدند.


کد مطلب: 130563

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/130563/جنین-کابوس-جدید-صهیونیست-ها

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir