کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عملیات جدید مقاومت 2 میلیون صهیونیست را روانه پناهگاه کرد

موشک مافوق صوت یمنی‌ها در قلب «یافا»

25 شهريور 1403 ساعت 21:24


در شکستی دیگر برای صهیونیست‌ها در برابر مقاومت، سخنگوی نیروهای مسلح یمن حمله موشکی این کشور به رژیم اسرائیل را تأیید و اعلام کرد که با موشک بالستیک ما فوق صوت یافا در فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.
سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور طی عملیاتی تلافی‌جویانه، با موشک فراصوت منطقه یافا را در اراضی فلسطین اشغالی هدف قرار داده‌اند.او گفت: موشک  ارتش یمن با طی مسافت، به هدف خود در اراضی اشغالی رسیده است و سامانه‌های دفاعی رژیم اسرائیل قادر به رهگیری آن نشده‌اند.
سرتیپ یحیی سریع گفت: موشک جدید با طی مسافت 2040 کیلومتر در عرض 11 دقیقه به اراضی اشغالی رسیده است.سخنگوی ارتش یمن گفت: این عملیات موشکی یمن، ترس و هراس را در دل صهیونیست‌ها انداخته است و عملیات منحصر به فرد امروز در چارچوب مرحله پنجم و شاهکار تلاش‌های قهرمانان نیروی موشکی یمن است که توانسته‌اند فناوری‌ها را توسعه دهند.او تأکید کرد: موانع جغرافیایی، حملات آمریکا و انگلیس و سامانه‌های راداری و جاسوسی و رهگیری هرگز نمی‌تواند مانع از کمک یمن به مردم فلسطین شود.منابع عبری از پرتاب یک یا چند فروند موشک زمین به زمین بالستیک از یمن به سوی مناطق مرکزی اراضی اشغالی خبر دادند.
ارتش رژیم صهیونیستی در پی این حمله به ناتوانی در هدف قرار دادن این موشک اذعان کرد و از برخورد آن به تل‌آویو خبر داد.بنابر اعلام کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی این موشک که از یمن پرتاب شده به منطقه‌ای در نزدیکی یک فرودگاه در تل‌آویو اصابت کرده است.برخی منابع اعلام کردند موشک پرتاب شدت از یمن، موشک بالستیک حاطم ۲ بوده که از موشک‌های پیشرفته نیروهای مسلح یمن محسوب می‌شود.رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که حملات یمن به اراضی اشغالی به پایان نرسیده و این کشور، تل آویو را به غافلگیری‌ها و نه یک غافلگیری تهدید کرده است.
شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: ارتش اسرائیل در خصوص شکست اطلاعاتی درباره شلیک این موشک که به مرکز اسرائیل اصابت کرد تحقیق می‌کند چرا که این موشک مسافت زیادی را از سمت یمن پیموده و شناسایی نشد.منابع ویژه یمنی به شبکه خبری المیادین اعلام کردند که نمی‌توان به روایت صهیونیست‌ها در خصوص عملیات انجام شده ارتش یمن در سرزمین‌های اشغالی اعتماد داشت.
این منابع تصریح کردند که ارتش یمن وعده انجام عملیات دقیق و غافلگیر کننده را داده و تمامی وعده‌های خود را بدون استثنا عمل خواهد کرد. عملیات یمنی‌ها تنها یک واکنش نخواهد بود، بلکه با عملیاتی دقیق و برنامه ریزی شده و استراتژیک دنبال خواهد شد.بر اساس این گزارش یمنی‌ها تصریح کردند که دشمن صهیونیستی از این به بعد نباید روی سامانه‌های موشکی خود حساب باز کند.رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در نتیجه حمله موشکی صورت گرفته به سرزمین‌های اشغالی، حرکت قطارها در بیشتر مناطق سرزمین‌های اشغالی متوقف شده است.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که موشک یمنی شلیک شده به سمت اراضی اشغالی یک موشک بسیار قوی و مافوق صوت بوده است که توانست تمام لایه‌های دفاعی این رژیم را کنار بزند.به دنبال اصابت یک موشک بالستیک دوربرد یمنی به قلب اراضی اشغالی بیش از ۲ میلیون صهیونیست به سمت پناهگاه‌ها فرار کردند.رادیو ارتش رژیم صهیونیستی: موشک بالستیک یمن ۲۰۰۰ کیلومتر را تنها در ۱۵ دقیقه طی کرده استصهیونیست‌ها اذعان کردند که یمن برای چندمین بار موفق شد به سیستم‌های دفاعی رژیم صهیونیستی نفوذ کند.
در واکنش به حمله موشکی منحصربفرد نیروهای مسلح یمن به تل آویو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که انصارالله یمن بهای سنگینی خواهد داد.عابد الثور، معاون بخش عقیدتی وزارت دفاع یمن اعلام کرد: دیگر جای امنی در «اسرائیل» (فلسطین اشغالی) وجود ندارد.«گادی آیزنکوت»، نماینده کنست و رئیس اسبق ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله موشکی یمن که قلب سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد، گفت: واقعیت به‌طرز چشمگیری تغییر کرده است.
حزب الله عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات امروز یمن، رعب و وحشت را در دل‌های بیش از دو میلیون صهیونیست وارد کرد.گردانهای حزب الله عراق در بیانیه خود اعلام کرد: به برادرانمان در یمن به خاطر این ایستادگی و شجاعت که مافوق فناوری های تسلیحاتی دشمنان است، در هدف قرار دادن عمق رژیم صهیونیستی تبریک می گوییم.
رهبر انصارالله یمن در سخنرانی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) با تاکید بر تصمیم صنعا برای ادامه حمایت از غزه، اعلام کرد که عملیات‌های آتی کشورش بزرگتر خواهند بود. عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن اظهار داشت: عملیات  نیروهای یمن با موشک جدید پیشرفته یمنی در چارچوب مرحله پنجم تشدید تنش علیه دشمن انجام شد. الحوثی تاکید کرد: به خواست خدا آنچه در راه است بزرگتر خواهد بود.وی ادامه داد: نیروهای ما به نبرد خود در دریا ادامه می‌دهند و این عملیات موفقیت آمیز و بسیار موثر است.
همچنین جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن تمجید از حمله نیروهای مسلح یمن به تل‌آویو، این عملیات را پاسخ طبیعی به جنایات رژیم صهیونیستی علیه منطقه ارزیابی کرد.در بیانیه جنبش حماس آمده است: ما در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) حمله موشکی نیروهای مسلح یمن و برادران انصارالله به عمق رژیم صهیونیستی را می‌ستاییم و آن را پاسخی طبیعی به تجاوزات این رژیم به ملت فلسطین، یمن برادر و منطقه عربی می‌دانیم. ما تاکید می‌کنیم که دشمن صهیونیستی تا زمانی که تجاوزات وحشیانه خود را علیه ملت ما در نوار غزه متوقف نکند، از امنیت برخوردار نخواهد شد.
حماس اضافه کرد: آنچه که جبهه‌های مقاومت در یمن، لبنان و عراق از ادامه عملیات پشتیبانی و رویارویی مستقیم با دشمن صهیونیستی انجام می دهند، حق ذاتی مقاومت امت اسلام و ملت‌های آن بوده و تاییدی بر وحدت امت اسلام و سرنوشت مشترک آن در مقابله با پروژه صهیونیستی و هژمونی استعماری آن در فلسطین و منطقه عربی است.


کد مطلب: 130676

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/130676/موشک-مافوق-صوت-یمنی-ها-قلب-یافا

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir