چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
کد مطلب : 130788

مقر فرماندهی صهیونیست‌ها زیر آتش حزب‌الله

مقر فرماندهی صهیونیست‌ها زیر آتش حزب‌الله
حزب الله  پایگاه «دادو» را با 40 موشک، هدف قرار داد در حالی که حزب‌الله لبنان از حمله موشکی به مقر موساد در حومه شهر تل‌آویو اشغالی خبر داد.
حزب‌الله تأکید کرد که  پایگاه دادو را با 40 موشک، هدف قرار داده است. حزب‌الله در حمله نخست که ساعتی پیش انجام شد، با 50 موشک این پایگاه را در هم کوبید.«ران كوخاو» سخنگوی سابق ارتش اسرائیل درباره حزب‌الله و سید حسن نصرالله دبیرکل این جنبش اذعان کرد: «نصرالله هرگز تسلیم نمی‌شود؛ او از این خصلت‌ها ندارد که پرچم سفید را بلند کند؛ آرزوی او حمله زمینی ما به لبنان است». او به صهیونیست‌ها هشدار داد که دچار خطای فاحش محاسباتی نشوند. در همین حال دیروز حزب‌الله لبنان طی بیانیه دوم اعلام کرد که با موشک بالستیک از نوع قادر یک، مقر فرماندهی موساد را در حومه تل‌آویو هدف قرار داده است.حزب‌الله در این بیانیه تأکید کرده است: حمله موشکی به مقر موساد، در حمایت از مردم فلسطین در نوار غزه و کمک به مقاومت شجاع و شریف آن و همچنین در دفاع از لبنان و مردم این کشور انجام شده است.حزب‌الله لبنان در بیانیه اول خود نیز اعلام کرده بود پایگاه «ایلانیا» را با مجموعه‌ای از موشک‌های «فادِی یک» هدف قرار داده است.رسانه‌‌های رژیم اسرائیل  از فعال شدن آژیرهای هشدار و پدافند موشکی این رژیم بر فراز شهر تل‌‌آویو اشغالی خبر دادند.مجله اکونومیست با بررسی اقتصاد رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بانک‌های این رژیم از فرار سرمایه و کابوس درگیری همه جانبه با حزب الله رنج می‌برند.
سخنگوی سابق نظامی رژیم صهیونیستی ضمن هشدار درباره ورود ارتش این رژیم به جنگ زمینی با حزب‌الله لبنان، آن را آرزوی دبیرکل حزب الله دانست. ژنرال «رونین مانیلیس» به دنبال تشدید درگیری میان مقاومت اسلامی لبنان و رژیم صهیونیستی و بحث احتمال حمله زمینی اسرائیل به جنوب این کشور و در شرایطی که حزب الله به طور گسترده شمال اراضی اشغالی را زیر آتش گرفته است، درباره این حمله هشدار داد.
کارشناسان می‌گویند که جنبش حزب‌الله لبنان قابلیت‌های نظامی پیچیده و رزمندگان بیشتری دارد و ارتش صهیونیست نمی‌تواند با آن مقابله کند. وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی در خصوص مقابله ارتش رژیم صهیونیستی با جنبش حزب‌الله لبنان می‌نویسد: پس از نزدیک به یک سال جنگ در غزه، اسرائیل در حال تشدید خصومت‌های خود با حزب‌الله لبنان است. این در حالی صورت می‌گیرد که مبارزه با حماس ارتش اسرائیل را تحت فشار قرار داده است، سربازان مهلت کمی برای استراحت پیدا می‌کنند، اقتصاد اسرائیل با شدیدترین افت خود در سال‌های اخیر مواجه است و فشار فزاینده‌ای بر کابینه آن وجود دارد تا به توافقی برای بازگرداندن اسرا دست یابد. سران کلمبیا، برزیل و شیلی نسبت به بی‌توجهی جهان به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه هشدار دادند.
مصر، اردن و عراق با صدور بیانیه‌ای مشترک حملات اخیر اسرائیل به جنوب لبنان را محکوم و تل آویو را مسئول کشیده شدن منطقه به سوی جنگ همه جانبه عنوان کردند.
اردوغان رئیس جمهور ترکیه از اقدامات حماس حمایت و عنوان کرد که حماس یک گروه مقاومت است که برای حفاظت از سرزمین خود فعالیت می‌کند.معترضان در برخی شهرهای آمریکا علیه حمایت نظامی آمریکا از رژیم اسرائیل تظاهرات کردند.در سایه تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها به لبنان و به ویژه حملات وحشیانه‌ای که طی چند روز گذشته انجام داده و هزاران غیرنظامی را در لبنان شهید و زخمی کرده‌اند، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال درباره سناریوهای خطرناکی که مقابل رژیم اشغالگر وجود دارد، هشدار داده و اعلام کرد که حزب الله اسرائیل را وارد باتلاقی جدید می‌کند.لازم به ذکر است وزارت بهداشت لبنان از شهادت ۱۵ نفر و زخمی شدن ۸۷ نفر دیگر در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به پنج منطقه در لبنان خبر داد.وزارت بهداشت لبنان همچنین از شهادت سه شهروند لبنانی در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه «بنت جبیل» خبر داد.  براساس اعلام این وزارتخانه، در حمله به منطقه «تبنین» در جنوب لبنان نیز ۲ نفر شهید و ۲۷ نفر دیگر زخمی شدند.
https://siasatrooz.ir/vdcev78zvjh8xfi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی