کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پایانِ جوکر بانوان بدون حاشیه!

ادامه موفقیت‌های «بازنده» و اُفت محسوسِ «گردن زنی»

8 مهر 1403 ساعت 20:53


در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم نمایش خانگی که این روزها در حوزه سریال روزهای کم فروغی را در پیش روی خود می‌بیند سریال‌های گردن زنی و بازنده قسمت‌های دوم و سوم خود را روی آنتن بردند و رئالیتی شوی جوکر با نمایش قسمت ششم از فصل دوم به پایان این فصل رسید.
جوکر بانوان از آن دست برنامه‌هایی بود که بسیاری از علاقه‌مندان به جوکر دوست داشتند چنین برنامه‌ای را تماشا کنند. همزمان با پخش فصل قبلی رئالیتی شوی «جوکر» به کارگردانی احسان علیخانی و اجرای سیامک انصاری، بسیاری از مخاطبان نسبت به حضور نیافتن بانوان در این برنامه انتقاداتی داشتند و اعتقاد داشتند که حضور بانوان بازیگر در این رئالیتی شو می‌تواند علاوه بر احترام به بانوان در سراسر کشور، جذابیت‌های خاصی را نیز برای بینندگان داشته باشد. از آنجا که حجم خواسته‌ها و انتقادات در پایان راه جوکر زیاد شده بود، احسان علیخانی به صورت علنی اعلام کرد اگر قرار باشد جوکر فصل جدیدی داشته باشد، قطعاً یک فصل مختص به بانوان خواهد بود.
با شروع فصل دوم از همان ابتدا زمزمه حضور بانوان به گوش رسید تا اینکه سرانجام انتظارها به سر رسید و علیخانی جوکر بانوان را به اکران در پلتفرم فیلیمو رساند.
از همان ابتدا زمزمه‌هایی از گوشه و کنار به گوش می رسید که برخی جوکر بانوان را خلاف موازین اسلامی می‌دانستند و اعتقاد داشتند که باید پخش این رئالیتی شو متوقف شود ولی علیخانی با ایستادگی در مقابل چنین تفکری هر شش قسمت را پخش کرد و از قضا به شدت میان مخاطبان مورد تحسین قرار گرفت. این قضیه تا جایی پیش رفت که برخی از کاربران قسمت بانوان را بهتر و جذاب‌تر از قسمت آقایان دانستند. تمامی این حساسیت‌ها برای پخش نشدن جوکر بانوان به یکباره پس از پخش آن به تحسینی جمعی تبدیل شد و به نحوی آن ذهنیت پوسیده که از دیدن خنده بانوان جلوگیری می‌کرد و آن را قبیح می‌دانست به فراموشی سپرده شد.
جوکر بانوان را در یک نگاه می‌توان فصلی موفق نامگذاری کرد، فصلی که علاوه بر شکستن برخی تابوها در پخش، رضایت مخاطبان را نیز به همراه داشت.
قسمت دوم بازنده به کارگردانی امین حسین پور که در قسمت اول توانسته بود با فیلمنامه ای منسجم و داستانی پر از کشش و جذابیت و بازی‌های ریتمیک و درست، مخاطب را راضی نگه دارد با انتشار قسمت دوم نشان داد که موفقیت آن در ابتدای راه اتفاقی نبوده است.  امین حسین پور که در تجربه اول سریال سازی خود با سریال درمانگر ثابت کرده بود در ساخت فیلم های جنایی و معمایی دستی بر آتش دارد، سریال پر ستاره بازنده را به شبکه نمایش خانگی آورده که رزومه فیلمسازی خود را از قبل پربارتر کند.سریال بازنده هر چند داستان اقتباسی از یک آدم ربایی است اما به خوبی می‌تواند مخاطب را با خود همراه کند و با جذابیت‌های بصری و بازی‌های خوب روند داستان را برای بیننده قابل تحمل و حتی جذاب جلوه بدهد.
نقطه مثبت سریال بازنده که باعث می‌شود در دو قسمت به یکی از سریال‌های محبوب شبکه نمایش خانگی تبدیل شود، تزریق قطره چکانی اطلاعات پرونده دقیقا به مانند دنیای واقعی و رئال است. سریال بر اساس واقعیت قصد دارد که پرونده را به پیش ببرد و همین مساله باعث می‌شود که مخاطب برای دیدن ادامه سریال و حتی رسیدن به آدم ربایی که خود در ذهن به آن رسیده، لحظه شماری کند. باید خاطرنشان کرد که حضور بازیگرانی همچون علیرضا کمالی و صابر ابر و صدف اسپهبدی و سارا بهرامی و تسلط آنها بر روی نقش به دو چندان شدن جذابیت این سریال کمک شایانی کرده است.
سریال گردن زنی به کارگردانی سامان سالور که جمعه هفته گذشته قسمت سوم آن از پلتفرم فیلم نت پخش شد از آن دست سریال‌هایی است که در فضای مجازی درباره آن حرف و حدیث‌ها و تحلیل‌های گوناگونی وجود دارد.
اثر سالور در دو قسمت اول با عملکردی خوب توانسته بود که مخاطبان زیادی را با خود همراه کند. ریتم خوب، داستان پر کشش و کارگردانی درخشان سالور باعث شده بود که این سریال در جمع خوش ساخت‌ها قرار بگیرد ولی قسمت سوم کار را خراب کرد.
قسمت سوم گردن زنی هیچ رنگ و بویی از دو قسمت اول آن نداشت. بازی‌های ضعیف، داستانی دم دستی و بی روح، کارگردانی ضعیف و تدوینی ضعیف تر باعث شد که به یکباره تجربه خوب دو قسمت اول به تجربه‌ای تلخ تبدیل شود. از آنجایی که به تجربه سالور در کارگردانی می‌شود اعتماد کرد، امید می‌رود که در قسمت چهارم دوباره این سریال مسیر درست را در پیش بگیرد.
 
علی کلانتری


کد مطلب: 130817

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/130817/ادامه-موفقیت-های-بازنده-ا-فت-محسوس-گردن-زنی

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir