کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حزب الله در برابر فراخوان صهیونیست‌ها مقابله به مثل کرد

چشم در برابر چشم

21 مهر 1403 ساعت 20:48


حزب الله لبنان با اجرای سیاست چشم در برابر چشم، در واکنش به تهدید رژیم اسرائیل برای حمله به ساحل جنوبی لبنان، به صهیونیست‌ها هشدار داد از مناطق نظامی این رژیم تا حدفاصل بین مرز تا حیفا فاصله بگیرند.
حزب الله لبنان به اعلانیه‌های ارتش رژیم اسرائیل که در آن از مردم لبنان خواسته از مرز فلسطین اشغالی تا شهر ساحلی صور، از ساحل تا اطلاع ثانوی فاصله بگیرند، واکنش نشان داد و اعلام کرد: به شهرک‌نشینان هشدار می‌دهیم که از منازل نظامی در داخل شهرهای بزرگ اشغالی مانند حیفا، طبریه، عکا و... دوری کنند زیرا این منازل و پایگاه‌ها، اهداف نیروی موشکی و هوایی مقاومت اسلامی هستند. این جنبش اطلاعیه‌ای به زبان عبری نوشت و طی آن به شهرک نشین‌ها هشدار داد از مرز لبنان تا ساحل شهر حیفا، از اطراف پایگا‌‌ه‌ها و مکان‌های حضور ارتش اسرائیل فاصله بگیرند.
در این بیانیه آمده است: «ارتش اسرائیل از خانه های شهرک نشینان در برخی از شهرک های شمال فلسطین اشغالی به عنوان مقر استفاده می کند و آن‌ها را به محلی برای تجمع افسران و سربازان مبدل کرده است. همچنین شاهد شکل گیری برخی پایگاه های نظامی مسئول حملات به لبنان در محله های مسکونی شهرهای بزرگ مانند حیفا، طبریه، آکان و ... هستیم. همه این منازل و محله های به اصطلاح مسکونی از این به بعد پایگاه های نظامی درنظر گرفته می شود و لذا  جزو اهداف موشکی و هوایی مقاومت اسلامی خواهد بود. از این رو به شهرک نشینان هشدار می دهیم برای حفظ جان خود تا اطلاع ثانوی از قرار گرفتن در نزدیکی کانون این نیروها خودداری کنند».
ارتش رژیم اسرائیل طی روزهای گذشته هشدار داده بود: «هشداری فوری به افرادی که در حال استراحت و اقامت در ساحل دریا هستند و همچنین کسانی که از قایق‌ها برای ماهیگیری یا هر منظور دیگری در جنوب خط رودخانه الاولی استفاده می‌کنند. فعالیت‌های «تروریستی» حزب‌الله ارتش اسرائیل را مجبور به اقدام علیه آن می‌کند»! ارتش اسرائیل بعد از 10 روز ناکامی در حمله زمینی به حزب الله که 12 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت، تلاش دارد از ساحل لبنان که منطقه‌ای مسطح وغیرپوشیده از مرتع و درخت است، حمله زمینی کند.
مسئول روابط عمومی حزب‌الله لبنان اولویت اصلی این حزب را شکست دادن دشمن خواند و تاکید کرد که حمله به تل آویو ابتدای راه جنگ است. محمد عفیف مسئول روابط عمومی حزب الله لبنان در کنفرانسی مطبوعاتی در خصوص تازه‌ترین تحولات میدانی به ویژه ایستادگی نیروهای مقاومت در جبهه زمینی در جنوب لبنان، از برخی رسانه‌های داخلی لبنان که اقدام به انتشار اخبار و شایعات رژیم صهیونیستی در چهارچوب جنگ روانی ضد مقاومت و ملت لبنان می‌کنند، انتقاد کرد.وی ابراز داشت که بهانه تراشی‌های موهوم اسرائیل در خصوص انبارهای تسلیحاتی حزب الله دیگر بر هیچ کسی پوشیده نیست. عفیف در عین حال تاکید کرد که جنگ در ابتدای راه است و صحبت در مورد بهره‌برداری‌های سیاسی از این جنگ خیلی زود است، اما همه باید بدانند که دشمن تنها برای منافع خودش کار می‌کند.
مسئول روابط عمومی حزب الله لبنان اولویت مطلق حزب الله را شکست دادن دشمن و مجبور کردن آن به توقف تجاوز خواند و تاکید کرد که اشغالگران مانع از امدادرسانی به محبوس شدگان زیر آوار بویژه در منطقه المریجة در ضاحیه می‌شوند و این کار با همدستی و فشار سیاسی سفیر آمریکا در بیروت انجام می‌شود.حزب‌الله لبنان در هفتمین بیانیه خود، از هدف قراردادن یک کارخانه تولید مواد منفجره وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب شهر اشغالی حیفا خبر داد.در این بیانیه حزب‌الله که هفتمین بیانیه آن در امروز محسوب می‌شود، آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه، پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن، دفاع از لبنان و ملت آن و در پاسخ به تهاجم وحشیانه رژیم اشغالگر علیه شهرها، روستاها و غیرنظامیان لبنانی، رزمندگان مقاومت اسلامی شنبه 12 اکتبر، پایگاه 7200 ارتش صهیونیستی در جنوب شهر اشغالی حیفا را هدف قرار داده یک کارخانه تولید مواد منفجره در آنجا را با موشک‌های پیشرفته موشک‌باران کردند.حزب‌الله تأکید کرد: مقاومت اسلامی لبنان همچنان آماده دفاع از کشور و ملت سرافراز و مظلوم خود است. در این میان خبرنگار شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی رسوایی سخنگوی ارتش این رژیم درخصوص پیشروی زمینی در لبنان را برملا کرد.«شای لوی»، خبرنگار شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت «دنیل هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر روزنامه‌نگاران صهیونیست را به سمت اطراف نوار مرزی برده و آنها فقط چند متر وارد خاک لبنان شدند. به گزارش روزنامه الاخبار، وی افزود: ورود به چند متری لبنان چیزی است که من را شگفت زده نکرد. ارتش درباره رویدادی که به دلیل آن هلیکوپتر آپاچی مجبور شد مهمات خود را به داخل خاک اسرائیل پرتاب کند، به شما توضیحی نخواهد داد.


کد مطلب: 130977

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/130977/چشم-برابر

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir