کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نشانه‌هاي شكست سنگين صهيونيست‌ها در برابر غزه آشكارتر شد

آتش بس با شروط مقاومت

24 تير 1393 ساعت 23:54


هر چند صهيونيست‌ها همچنان به كشتار مردم غزه ادامه مي دهند اما تقلاي آنها و كشورهاي غربي براي آتش نشان از آشكارتر شدن شكست آنها در برابر مقاومت حكايت دارد چنانكه گروه‌هاي فلسطيني تاكيد كردند آتش بسي را كه تعيين كننده شروط آن نباشند نخواهند پذيرفت.
سرانجام پس از يك هفته كشتار گسترده ناكامي صهيونيست‌ها در برابر مقاومت غزه بر همگان آشكار شد كه محور آن را تقلاي گسترده صهيونيست‌ها و كشورهاي غربي براي بر قراري آتش بس با محوريت طرح مصر تشكيل مي‌داد. طرحي كه البته طراح آن آمريكا بوده اما به دليل برخي ملاحظات از زبان مصر مطرح شده است. هر چند كه صهيونيست‌ها برآنند تا اين طرح را برآمده از نظر خود عنوان دارند اما روند تحولات و بويژه دست برتر مقاومت در جنگ نشانگر واهي بودن اين ادعا است چنانكه گروه هاي مقاومت تاكيد كردند كه شروط آتش بس را آنها تعيين مي‌كنند و نه ديگران.يکي از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين درباره طرح مصر براي آتش بس درغزه گفت: ارائه طرح پيشنهادي مصر براي برقراري آتش بس نبايد از طريق رسانه ها مطرح شود. خالد البطش وي اظهار داشت: جنگ کنوني نقطه عطفي است که بايد در اين برهه بسياري از امور در راهبرد مقابله با اشغالگران مد نظر قرار داده شود.هرگونه اقدام براي آتش بس بايد با محاصره غزه و تجاوزات اسرائيل پايان پذيرد اما تا زمانيکه اسرائيل حقوق مردم فلسطين را به رسميت نشناسند و به محاصره غزه پايان ندهد آتش بسي در کار نخواهد بود. يک عضو دفتر سياسي جنبش حماس نيز ضمن اعلام اينکه با مقاومت فلسطين در مورد طرح آتش‌بس قاهره صحبت نشده افزود که رژيم صهيونيستي به صورت يکطرفه موافقت خود را اعلام کرده است. لازم به ذكر است يک مقام نظامي آمريکايي در سخناني ضمن تاييد صحت و دقت موشک‌هاي شليک شده حماس عليه مواضع رژيم صهيونيستي، تل‌آويو را متهم به جنگ رواني در اين زمينه نمود.يک افسر نظامي آمريکا که پيش تر فرمانده واحد دفاع هوايي اين کشور بود، اعلام کرد که اسرائيل در جنگ تبليغاتي با حماس سعي مي کند اخبار مرتبط با صحت اصابت موشک‌هاي حماس را تا حد امکان مخفي نگه دارد.
در همين حال گردان‌هاي شهيد عزالدين القسام شاخه نظامي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) طرح پيشنهادي مصر براي برقراري آتش بس بين مقاومت فلسطين و رژيم اسرائيل را رد و تاکيد کرد: بر شدت نبرد مقاومت فلسطين با رژيم اسرائيل افزوده خواهد شد. در اين ميان در اقدامي كه نشانگر هراس غرب از شكست صهيونيست‌ها است كري وزير خارجه آمريکا در اظهاراتي اعلام کرد طرح مصر براي آتش‌بس و مذاکرات فرصتي براي پايان خشونت‌ها و برقراري آرامش را فراهم مي‌آورد.
بر اساس اين طرح رژيم‌صهيونيستي بايد متعهد شود که هيچ عمليات نظامي ديگري چه به صورت هوايي، دريايي و يا زميني عليه نوار غزه اجرا نکند و مردم و غير نظامي‌ها را هدف قرار ندهد.بر اساس طرح آتش بس مصر همه گروه‌هاي فلسطيني نيز بايد از آنچه «اعمال خشونت آميز عليه اسرائيل» ناميده شده، دست بردارند و هيچ راکتي به سوي اسرائيل شليک نکنند يا اينکه شهرک نشينان اسرائيلي را نيز مورد هدف قرار ندهند.بر اساس اين طرح، بايد بعد از ايجاد ثبات امنيتي گذرگاه‌هاي نوار غزه براي عبور اشخاص و کالاها گشوده شوند.اين طرح مي‌افزايد که دو طرف همچنين بايد متعهد شوند که دست به اقداماتي نخواهند زد که روند اجراي آتش بس را دچار اختلال کند و مصر بايد از هر دو طرف تضمين‌هايي در اين باره دريافت کند و روند اجراي اين توافق را بررسي کرده و زير نظر داشته باشد.نكته قابل توجه آنكه با ادامه تجاوزات وحشيانه رژيم صهيونيستي به نوار غزه و پاسخ قاطعانه مقاومت به اين تجاوزها، معاون وزير جنگ رژيم صهيونيستي اذعان کرد: ما در اين جنگ شکست خورديم. "دني دانون"، معاون وزير جنگ رژيم صهيونيستي در سخناني اعلام کرد: ما در اين جنگ شکست خورديم و بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل بايد استعفا دهد.در اين ميان در اقدامي تبليغاتي نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي، گفت که اسرائيل طرح ابتکاري مصر براي آتش‌بس را فرصتي براي خلع سلاح نوار غزه مي‌داند. نكته قابل توجه در تحولات ميداني فلسطين آنكه شاخه نظامي جنبش حماس پيامکهايي به صدها هزار صهيونيست ساکن فلسطين اشغالي فرستاد و ضمن احمق خواندن رژيم صهيونيستي به آنها در مورد پاسخ مقاومت به حملات غزه هشدار داد. خبر ديگر آنكه نماينده امارات در نشست اتحاديه عرب ضمن محکوميت حملات رژيم صهيونيستي به غزه خواستار تشکيل فوري کميته‌اي در اين مورد شد.در همين حال معترضان اسکاتلندي در اعتراض به "پوشش مغرضانه" اخبار جنايات رژيم اسرائيل عليه مردم غزه در برابر ساختمان نمايندگي شبکه‌ بي‌بي‌سي تجمع کردند.همچنين، تظاهرات‌کنندگان براي نامه‌اي سرگشاده به دولت اسکاتلند امضا جمع کردند و از اين دولت خواستند رژيم اسرائيل را تحريم کند.اتحاديه عرب خواستار حمايت همه جانبه همه طرف‌هاي درگير از طرح آتش بس مصر براي غزه شد.لازم به ذكر است منابع خبري در سوريه و لبنان اعلام کردند که جنگنده‌هاي ارتش رژيم صهيونيستي بامداد ديروز به منزل يک مسئول در استان جنوبي قنيطره حمله کرده است.از آغاز تهاجمات رژيم صهيونيستي در برابر نوار غزه، برخي از کشورهاي آمريکاي لاتين صحنه تظاهرات در همبستگي با مردم فلسطين بوده‌اند.پس از ارائه طرح آتش‌بس از سوي مصر و قبول آن از سوي رژيم صهيونيستي مقامات رژيم صهيونيستي به شدت نسبت به آن واکنش نشان دادند و نخست‌وزير اين رژيم را به باد انتقاد گرفتند.
رئيس‌جمهور فرانسه در اظهاراتي با اشاره به تظاهرات روز يکشنبه معترضان مقابل يک کنيسه يهودي در پاريس، نسبت به «مصادره و انتقال مناقشه اسرائيل و فلسطين به فرانسه» هشدار داد و گفت چنين وضعي را تحمل نخواهد کرد.با شهادت چند فلسطيني ديگر در حملات جديد رژِيم صهيونيستي تعداد شهداي تجاوز به غزه به ۱۸۹ نفر رسيد.بر اساس اعلام دکتر اشرف القدره سخنگوي وزارت بهداشت غزه، تعداد کل شهدا تا ساعات اوليه هشتمين روز تجاوز به غزه به ۱۸۹ نفر رسيد و ۱۴۰۰ نفر نيز در اين حملات زخمي شدند.
در همين حال هنيه نخست وزير دولت منتخب فلسطين در سخناني اعلام کرد که هر گونه توقف جنگ غزه بايد به محاصره اين منطقه پايان دهد.اسماعيل هنيه نخست وزير دولت منتخب فلسطين شب گذشته در يک گفت وگوي تلويزيوني اظهار داشت: توقف جنگ غزه بايد واقعيت کنوني اين منطقه را تغيير دهد و محاصره بيش از ۸ ساله نوار غزه را متوقف کند. خبر ديگر آنكه نايب رئيس «کنست» بار ديگر به همراه تعدادي شهرک‌نشين و تحت حمايت شديد پليس رژيم صهيونيستي به مسجدالاقصي يورش برد.


کد مطلب: 88170

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/88170/آتش-بس-شروط-مقاومت

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir