کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آل‌سعود با ناديده گرفتن درخواست‌هاي سازمان‌ملل به كشتار يمني‌ها ادامه مي‌دهد

نقض آتش‌بس با بمباران مدارس و بیمارستان‌ها

21 تير 1394 ساعت 3:10


عربستان سعودی در كنار كشتار مردم در شهرهاي مختلف، با بمباران مدارس و بیمارستان های یمن آتش بس موقت در این کشور را نقض کرد.
جنگنده های عربستان سعودی در ادامه نقض آتش بس موقت در یمن یک بیمارستان نظامی در صنعاء را هدف چند حمله هوایی قرار دادند.این جنگنده ها همچنین یک دبیرستان در بخش حرض را بمباران کردند. المیادین نیز گزارش داد که جنگنده های سعودی در دو نوبت مجتمع تجاری عزیز در حرض واقع در غرب یمن را هدف حملات هوایی خود قرار دادند.حملات سعودی ها به یمن به ویژه مراکز غیر نظامی همچون مدارس و بیمارستان در حالی صورت می گیرد که از جمعه آتش بس انسانی در یمن آغاز شده است. طبق اعلام سازمان ملل آتش بس انسانی برای ورود کمک انسانی تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و قابل تمدید است.
شبکه المنار با انتشار خبری فوری اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف مناطقی از حرض را در یمن مورد هدف حملات موشکی قرار دادند.المیادین نیز اعلام کرد که علیرغم اعلام آتش بس در یمن جنگنده های ائتلاف ضد یمن صنعاء، تعز، عدن و حجه را بمباران کردند.
نكته قابل توجه آنكه «شیخ خالد الجراج الصباح» وزیر دفاع کویت طی سخنرانی در جمع عوامل نیروی هوایی کویت بر تداوم مشارکت این کشور در حملات ائتلاف ضد یمن به مناطق مختلف این کشور تاکید کرد.
وی اعلام کرد که نیروی هوایی کویت شایستگی خود را در این زمینه به عربستان و ائتلاف ضد یمن اثبات کرده است.کویت، قطر و سودان به همراه چند کشور عربی و غربی دیگر از همپیمانان اصلی عربستان در حمله به یمن محسوب می شوند.
در همين حال سرتیپ احمد عسیری سخنگوی نیروهای متجاوز ائتلاف ضد یمن تصریح کرد: آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل در یمن برای نیروهای این ائتلاف الزام آور نیست. احمد عسیری ژنرال عربستانی سخنگوی ائتلاف ضد یمن با تکذیب اخبار منتشر شده در خصوص پایبندی همه گروه های درگیر در یمن به این آتش بس، ادعا کرد: آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل ساز و کارهای لازم برای اجرا شدن را ندارد.وی مدعی شد: این آتش بس یکجانبه است و نیروهای ائتلاف توجهی به آن ندارند.
عسیری اضافه کرد: ناظران سازمان ملل باید در یمن حضور داشته و موارد نقض آتش بس را رصد کنند. از سوی دیگر پارلمان اروپا هدف قرار گرفتن شهروندان غیرنظامی یمنی از سوی جنگنده های رژیم سعودی و ائتلاف عربی - آمریکایی را محکوم کرد.پارلمان اروپا با صدور بیانیه ای خواستار تحقیق در مورد جنایاتی شد که عربستان و ائتلاف عربی - آمریکایی با بکارگیری تسلیحات ممنوعه بین المللی و بمب های خوشه ای در یمن مرتکب آن شده اند.پارلمان اروپا همچنین خواستار توقف جنگ در یمن و توسل جستن به گفت وگوی سیاسی و راه حل مسالمت آمیز شد.پارلمان اروپا در این بیانیه در عین حال بر اهمیت مبارزه با خطر القاعده و تروریسم به عنوان یک اولویت در یمن تاکید کرده است.
در این بیانیه بر لزوم پایان یافتن محاصره یمن و رساندن کمک های بشردوستانه به مردم بی دفاع یمن تاکید شده اما هیچگونه راه کاری در این زمینه ارایه نشده است.پارلمان اروپا با اشاره به وضعیت فاجعه آمیز ملت یمن نسبت به ادامه این وضعیت و محاصره اقتصادی این کشور هشدار داد.
کارشناسان، تجاوز عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به اقدام رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند. عربستان با ائتلاف ۹ کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ۶ فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشته تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کردند، جلوگیری کند. خبر ديگر آنكه یکی از رهبران جنبش معارض آزادگان نجران در عربستان از حمله نیروهای این جنبش به یک پایگاه نظامی ارتش عربستان خبر داد.


کد مطلب: 92890

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/92890/نقض-آتش-بس-بمباران-مدارس-بیمارستان-ها

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir