جمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱
کد مطلب : 130589

برکناری و عذرخواهی رئیس سازمان بورس کمترین مطالبه مردمی

برخی مسئولان منصوب شده‌اند تا سوهان روح مردم باشند و سعی کنند تا در وضعیت اقتصادی کنونی که بسیاری از مردم تحت فشار قرار گرفته‌اند، آنها را عصبانی‌تر کنند.
برخی مسئولان با رفتار و گفتار خود بدون توجه به وضعیت موجود،‌ بدون آن ملاحظه داشته باشند اقداماتی انجام می‌دهند و تصمیماتی می‌گیرند که این شائبه به‌وجود می‌آید که آنها وظیفه دارند افکار عمومی را هرچه بیشتر جریحه‌دار کرده و عصبانی کنند و چه نتیجه‌ای از این اقدام خود می‌خواهند بیگرند، روشن است.
در گزارش‌هایی که درباره پرداخت وام میلیاردی به مدیران سازمان بورس در رسانه‌ها منتشر شد همگان نسبت به آن واکنش منفی داشتند و آن را تقبیح کردند که البته واکنشی به‌جا و درست بود، اما در این میان رئیس این سازمان با اظهارنظر خود جزو همان دسته از برخی مسئولان قرار دارد که با رفتار و کردار خود سعی می‌کنند تا سوهان روح و روان مردم باشند و آنها را عصبانی و ناراضی‌تر کنند.
در حالی که رئیس سازمان بورس قطعاً واکنش‌ها و بازتاب‌های منفی انتشار گزارش وام میلیاری به مدیران و اعضای هیئت مدیره را دیده و شنیده است اما می‌بینیم که او با ... هرچه تمامتر می‌گوید؛
«پرداخت وام به اعضای هیأت مدیره بورس براساس مصوبه شورای عالی انجام شده و پرداخت این وام قانونی و لازم بود، این مصوبه صرفاً نه برای اعضای هیأت مدیره، بلکه برای کلیه کارکنان سازمان بورس است.»
در جایی دیگر و خبری دیگر نیز همگان دیدند و شنیدند که وزیر امور اقتصادی، عبدالناصر همتی از پرداخت وام‌های کلان و بدون سود یا سود کم به کارکنان بانک‌ها دفاع کرد، در حالی که آنها از افراد عادی یعنی مردم، بیشتر وام دریافت کرده‌اند. این بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌هایی که در جامعه دیده می‌شود قطعا بر روی مردم تأثیر منفی خواهد گذاشت که گذاشته است.
برای نگارنده تفاوتی نمی‌کند که چنین تصمیمی در کدام دولت گرفته شده،‌ دولت پیشین باشد یا دولت کنونی، بحث مهم این ماجرای تلخ اینجا است که چنین اتفاقاتی نباید بیفتد و بدتر از آن دفاع رئیس سازمان بورس از پرداخت وام است.
کدام قانون و مصوبه چنین اجازه‌ای به سازمان بورس داه که 2 میلیارد و 700 میلیون تومان وام با سود چهار درصد به اعضای خود پرداخت کند یا بانک‌های کشور به کارکنان خود وام‌های کلان با سود پایین پرداخت کنند و آنگاه مردمی که به وام نیاز دارند همچنان در صف دریافت وام در انتظار باشند؟!
سازمان بورس این مبالغ را از کجا تأمین کرده و پرداخت کرده است، در حالی که وضعیت بورس نابسامان است و مردمی که سپرده‌گذاری کرده یا سهامی خریداری نموده‌اند زیان کرده‌اند!
رئیس سازمان بورس باید پاسخگو باشد که منابع این وام‌ها از کجا تأمین شده، این مطالبه‌ای است که از سوی مردم مطرح و پیگیری می‌شود.
همین رانت‌ها و امتیازهای غیرقانونی است که مردم را آزرده کرده است. همین بی‌قانونی‌ها است که از سوی برخی مسئولان، قانونی جلوه داده می‌‌شود. چنین افرادی در نظام جمهوری اسلامی ایران نباید جایگاهی داشته باشند و باید ترد شوند.
مسئولانی که برای خود از حق مردم، بیت‌المال و هر بودجه و پولی که به مردم ارتباط دارد حق قائلند باید از بدنه نظام ترد و حذف شوند. چنین رویه‌هایی است که باعث شده تا مردم معترض و گلایه داشته باشند و گلایه آنها به حق است.
عزل رئیس سازمان بورس کوچکترین مطالبه مردم است و در ادامه بازخواست و پاسخگویی او برای افکار عمومی است که باید علاوه بر اقرار به تصمیم غلط‌،‌ از مردم عذرخواهی کند و همانگونه که مقابل دوربین از پرداخت وام میلیاردی دفاع کرده است به اشتباه خود اقرار کرده و عدرخواهی کند.
انتشار فیش حقوقی واقعی مجید عشقی دیگر مطالبه‌ای است که باید منتشر شود و سازمان بازرسی کل کشور و دیگر دستگاه‌های نظارتی نیز باید در این قضیه بر اساس عدالت و حق ورود کنند که باید گفت متأسفانه نظام نظارتی در کشور بسیار ضعیف است که چنین اتفاقاتی می‌افتد.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdcdjz0fnyt0sk6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی