کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی علل حادثه آتش‌‎سوزی بیمارستان قائم رشت

29 خرداد 1403 ساعت 22:08


رئیس قوه قضاییه در پی حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان قائم (عج) رشت دستور رسیدگی به این حادثه را صادر کرد.
در پی آتش‌سوزی بامداد سه‌شنبه در بیمارستان قائم (عج) رشت و جانباختن تعدادی از هموطنان، حجت‌الاسلام‎ محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه طی دستوری خطاب به رئیس کل دادگستری استان گیلان بر حضور وی در صحنه حادثه و بررسی علل وقوع این آتش‌سوزی و شناسایی و تحت نظر قرار دادن خاطیان و مقصران احتمالی تاکید کرد.
در پیام رئیس دستگاه قضا ضمن همدردی با خانواده جانباختگان، بر لحاظ هر چه استوارتر و قوی‌ترِ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع حوادث این‌چنینی که سبب داغ‌دار شدن خانواده‌ها می‌شود، تاکید و تصریح شده است.
در همین حال سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت در توضیح آخرین وضعیت حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان قائم رشت گفت: هنوز علت آتش سوزی در بخش ICU بیمارستان مشخص نشده و در حال بررسی است.
دکتر مجید احمدی درباره آتش‌سوزی در بیمارستان قائم رشت، با بیان اینکه از ۱۴۲ بیمار بستری در بیمارستان، متاسفانه ۹ نفر جان باخته‌اند، ادامه داد: سایر بیماران بلافاصله با از خودگذشتگی پرسنل بیمارستان و همراهی عوامل امدادی به بیمارستان‌های همجوار منتقل شدند و روند درمانی آنها ادامه دارد. احمدی همچنین با اشاره به اینکه از پرسنل بیمارستان کسی آسیبی ندیده است، گفت: در پی این حادثه، دکتر کریمی - معاون درمان وزارت بهداشت نیز جهت بررسی موضوع و انجام اقدامات لازم به رشت اعزام شده است. وی تاکید کرد که علت‌یابی آتش‌سوزی در دست بررسی است و برای ارایه اطلاعات کامل، منتظر اخبار تکمیلی و میدانی هستیم.


کد مطلب: 129835

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/129835/دستور-رئیس-قوه-قضاییه-بررسی-علل-حادثه-آتش-سوزی-بیمارستان-قائم-رشت

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir