شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
کد مطلب : 98562

تیم ملی کشتی آزاد ایران با برتری ۵ بر ۳ مقابل آمریکا برای هشتمین بار قهرمانی جام‌جهانی کشتی آزاد شد.
فینال رقابت‌های کشتی آزاد جام جهانی کرمانشاه از ساعت ۱۷:۱۵ دیروزدر سالن شش هزار نفری امام‌خمینی (ره) بین‌ تیم‌های ایران و امریکا برگزار شد.
تیم ملی کشتی ‌آزاد کشورمان در این رقابت‌ها در گروه دوم با تیم‌های ترکیه، هند و مغولستان هم‌گروه بود و با سه پیروزی به عنوان تیم اول گروه دوم جواز حضور در فینال مسابقات را کسب کرد.
در این دیدار حساس تیم ملی کشتی آزاد ایران با پیروزی‌های حسن رحیمی، مسعود اسماعیل‌پور، میثم نصیری، مصطفی حسین‌خانی و کمیل قاسمی با نتیجه ۵ بر ۳ از سد آمریکا گذشت تا برای هشتمین بار قهرمان جام جهانی کشتی آزاد شود.
همچنین پیمان یاراحمدی، حسن یزدانی و امیرمحمدی سه نماینده دیگر ایران بودند که نتیجه را به رقبای آمریکایی خود واگذار کردند. نتایج وزن به وزن رقابت فینال به این شرح است:
۵۷ کیلوگرم: حسن رحیمی (ایران) ۶ - آنتونی راموس (آمریکا) صفر
۶۱ کیلوگرم: مسعود اسماعیل‌پور (ایران) ۶ - لوگان استیبر (آمریکا) ۲
۶۵ کیلوگرم: میثم نصیری (ایران) ۵ - فرانک مولینارو (آمریکا) ۴
۷۰ کیلوگرم: مصطفی حسین‌خانی (ایران) ۲ - جیمز گرین (آمریکا) صفر
۷۴ کیلوگرم: پیمان یاراحمدی (ایران) ۲ - جردن باروس (آمریکا) ۳
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (ایران) ۴ - دیوید تایلور (آمریکا) ۸ (تایلور با ضربه فنی پیروز شد)
۹۷ کیلوگرم: امیر محمدی (ایران) صفر - کایل اسنایدر (آمریکا) ۶
۱۲۰ کیلوگرم: کمیل قاسمی (ایران) ۵ - نیک گویاژدوفسکی (آمریکا) صفر
تیم ایران با این پیروزی برای ششمین بار پیاپی قهرمان جام جهانی کشتی آزاد شد.
در دیدار رده‌بندی نیز تیم‌های آذربایجان و ترکیه به مصاف یکدیگر رفتند که آذربایجان با برتری ۷ بر یک به عنوان سوم مسابقات دست یافت.

بهتر از تیم ملی کشتی آمریکا بودیم
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: مسابقات فینال جو خوبی داشت، ولی تیم ما بهتر از آمریکا بود و خدا را شکر که در نهایت توانستیم قهرمان شویم.
محمد طلایی در مورد قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در مسابقات جام جهانی اظهار داشت: با زحمت بچه‌ها توانستیم به قهرمانی در این مسابقات برسیم. این سیستم را از قبل طراحی کرده بودیم. ما این تمرینات را در چند سال اخیر ادامه داده‌ایم. خدا را شکر همه بچه‌ها به خوبی ظاهر شدند.
وی ادامه داد: همه کشتی‌گیران نقاط قوت و ضعف‌هایی دارند و با فراز و نشیب‌هایی روبه‌رو می‌شوند. این‌طور نیست که یک نفر قهرمان باشد و قهرمانی او تضمین شده باشد. ما در حال حاضر خود را برای مسابقات اصلی که رقابت‌های جهانی است، آماده می‌کنیم.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به ضربه فنی شدن حسن یزدانی تصریح کرد: به نظر من بعد از قهرمانی یزدانی در المپیک ریو، توقعات از او بالا رفت. همیشه قهرمان‌ها بعد از حضور در مسابقات مهم دچار نوساناتی می‌شوند. با این حال حرکت او رو به جلو بود، هر چند همان‌طور که گفتم توقعات از او بالاست.
طلایی خاطرنشان کرد: مسابقه فینال جو خوبی داشت، ولی تیم ما بهتر از آمریکا بود و خدا را شکر که در نهایت توانستیم قهرمان شویم.
وی در مورد برنامه‌های آینده تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: هیچ کشتی‌گیری از تیم ملی کم نمی‌شود، بلکه افزایش هم خواهیم داشت. کشتی‌گیران جوان به تیم اضافه می‌شوند و کار می‌کنند.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد ضعف ایران در اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم تأکید کرد: هیچ تیم یکدستی در دنیا وجود ندارد که نقطه ضعفی نداشته باشد. شاید تنها تیم شوروی سابق بود که تنوع کشتی‌گیر داشت، ولی حتی آمریکا هم در بعضی وزن‌ها ضعیف است. باید کار کنیم و از جوان‌ها بهره ببریم تا نقاط ضعف را برطرف کنیم.
طلایی با اشاره به شکست پیمان یاراحمدی مقابل جردن باروس ادامه داد: یاراحمدی تمام تلاش خود را به کار گرفت، ولی متأسفانه باخت. در واقع باروس در تاکتیک برتر عمل کرد و پیروز شد.
وی در پایان گفت: در تورنمنت‌های یاشار دوغو و اوکراین شرکت می‌کنیم تا همان‌طور که گفتم جوان‌ها را محک بزنیم. همچنین باید از میزبانی کرمانشاه تشکر کنم. قهرمانی در میان تشویق‌های پرشور مردم در یک خطه کشتی‌خیز بسیار لذت‌بخش است.

پیام تبریک مسئولان
پس از قهرمانی تیم کشتی آزاد ایران، برخی از مسئولان کشور در پیام‌های جداگانه‌ای این موفقیت را تبریک گفتند.
حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در پیام تبریک خود آورده است: «قهرمانی دلاور مردان تیم ملی کشتی آزاد و اهتزاز پرچم پر افتخار کشورمان در چهل و پنجمین دورۀ مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه، بار دیگر موجی از غرور و شادی برای ملت ورزش دوست آفرید.
این پیروزی، نشانۀ دیگری بر توانمندی و شایستگی ورزشکاران عزیز ایران برای فتح قله‌های افتخار در همه رشته های ورزشی است.
اینجانب با تبریک این پیروزی ارزشمند به هموطنان عزیز و یکایک قهرمانان این مسابقات، از تلاش های ثمربخش همه مربیان، دست‏‌اندرکاران و مسولان ورزش کشور و به ویژه میزبانی شایسته مردم پهلوان پرور کرمانشاه، تقدیر می‌کنم و سرافرازی جوانان عزیزمان در همه عرصه های تلاش و رقابت را از درگاه خداوند بزرگ مسالت دارم.»

https://siasatrooz.ir/vdcj8ieh.uqeomzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی