دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷
کد مطلب : 129766

دیگه دبه نکنید، رقابتی‌تر از این؟!

با اعلام شورای نگهبان، نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشخص شدند.
ترکیبی مناسب و مطابق اصلاح‌طلبان و دلخور‌کننده برای اصولگرایان!
دلخور کننده از این جهت که بودند داوطلبانی که می‌توانستند بجای زاکانی، پورمحمدی و قاضی‌زاده ایفای نقش کنند اما به هر حال رای ۱۲ نفر اعضای شورای نگهبان بر این مدار قرار گرفت.
آنچه که در این میان حائز اهمیت است، استقبال خوب اصلاح طلبان از تایید صلاحیت مسعود پزشکیان به عنوان یک اصلاح‌طلب که چهار دوره نمایندگی مجلس ویک دوره وزارت را در کارنامه خود دارد.
حرکت شورای نگهبان در حقیقت باعث شد تا اصلاح طلبان عملا «آچمز» شوند و دیگر راهی برای فرافکنی و تهمت زدن به شورای نگهبان در خصوص «مهندسی» انتخابات ندارند.
تایید پزشکیان، در واقع تیر خلاصی بود برای همه بهانه‌گیری‌های اصلاح طلبان به سبک و سیاق گذشته. آمدن پزشکیان به صحنه نه تنها باعث تقویت و رقابتی شدن انتخابات چهاردهم شده و می‌شود، بلکه باعث تزلرل در جبهه اصولگرایان وحتی انشقاق آن‌ها نیز خواهد شد.
از امروز دیگر جبهه اصلاحات نمی‌تواند دم از تحریم انتخابات، تلاش برای یکدست شدن حاکمیت و نظام، مهندسی رای و... بزنند. امروز فضا برای همه گروه‌های سیاسی و نامزدهایشان به نخو احسن فراهم است و هیچکس نمی‌تواند از ضایع شدن حق و حقوق فلان گروه، حزب و یا جبهه سیاسی سخنی بگوید، چرا که شش نامزد تایید صلاحیت شده عملاً و علنا طیف‌های مختلف سیاسی را نمایندگی می‌کنند.
به هرحال الان وقت به میدان آمدن است و زمان«نق» زدن نیست زیرا، «غرولند کردن» دیگر خریداری ندارد و دوره تشویق مردم به حضور و مشارکت بالاتر در پای صندوق های رأی است.
برای من نگارنده آنقدر که میزان عدد مشارکت مهم است، خروجی صندوق‌ها و اینکه چه کسی رئیس جمهور نهم می‌شود اهمیت ندارد.
مشارکت بالا در انتخابات، تثبیت‌کننده امنیت داخلی و تاثیرگذار در روابط بین‌المللی در عرصه جهانی است و به همین خاطر امروز تا ۸ تیرماه، «دبه» درآوردن و سخن از«تحریم انتخابات»حماقتی آشکار است.


فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdciq3azqt1ary2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی