شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷
کد مطلب : 129462

قیمت‌های قدیمی، کلید واژه‌ای تکراری برای افزایش قیمت‌ها

قیمت‌های قدیمی، کلید واژه‌ای تکراری برای افزایش قیمت‌ها
کلید واژه قیمت‌ها برای قدیم است بار دیگر به واژه‌ای برای توجیه گرانی‌های جدید مبدل شده است چنانکه رئیس هیات مدیره مرغ تخم گذار با بیان اینکه سال گذشته با وجود افزایش هزینه های تولید تغییری در قیمت تخم مرغ نداشتیم، گفت:اصلاح قیمت تخم مرغ برای جلوگیری از ضرر و زیان به این صنعت ضروری است.
در حالی که چند روزی بیشتر از مجوز صادرات تخم مرغ به خارج از کشور نمی‌گذرد و از سوی دیگر نیز دولت بر تامین نهاده‌های دامی تاکید دارد، حمید کاشانی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه قیمت تخم‌مرغ چه زمانی اصلاح می‌شود، گفت: درخواست اصلاح قیمت تخم‌مرغ را به معاونت مربوطه در وزارت جهادکشاورزی ارسال کردیم، زیرا قیمت تخم مرغ برای دو سال پیش است و باید اصلاح شود.وی افزود: سال گذشته هیچ تغییری در قیمت تخم‌مرغ نداشتیم با وجود اینکه هزینه‌های کارگری و کرایه‌ها چندین بار افزایش یافت، ریزمغذی‌ها و مکمل‌ها ۳ برابر  و قیمت نهاده‌ها از جمله جوجه افزایشی شد.  یعنی با وجود این افزایش قیمت به وعده خود در تامین تخم‌مرغ به میزان کافی و با قیمت ثابت عمل کردیم. رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن تصریح کرد: قرار بود تا عید فطر قیمت‌ها اصلاح شود ولی تاکنون این مهم محقق نشده است.وی با بیان اینکه قیمت مصوب هرکیلو تخم‌مرغ۴۷هزارو۳۰۰ تومان درب واحدهای تولیدی و برای مصرف کننده ۵۷ هزارتومان است، اظهار کرد: قیمت پیشنهادی اتحادیه برای هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۶۵هزارتومان  و در میادین ۷۸هزارتومان است.
کاشانی همچنین اضافه کرد:در ماه گذشته به دلیل مقرون به صرفه نبودن تولید حدود ۱۱ میلیون کشتار انجام شد و گله‌ها نیز حذف شدند. بنابراین اصلاح قیمت ضروری است. ما معتقدیم که قیمت تخم‌مرغ باید متعادل باشد و موافق کاهش یا افزایش نیستیم. ۶۰ درصد واحدهای ما خرده مالکی هستند و نباید این واحدها از بین بروند.رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن در ادامه گفت: قیمت ۴۷هزارو۳۰۰ تومان مورد تایید اتحادیه نیست و با دستور وزیر جهادکشاورزی و همراهی اتحادیه این قیمت تنها تا پایان عید فطر معتبر بود.وی در پایان گفت: حدود یک هفته‌ می شود که برای جلوگیری از ضرر و زیان، خودمان تخم مرغ را با قیمت‌های بالاتر خریداری و ذخیره کردیم تا قیمت‌ها متعادل شود و گله‌ها حذف نشوند. در حقیقت با خرید بالاتر قصد داریم از خسارت به صنعت جلوگیری کنیم.
لازم به ذکر است در اواخر فرودین ماه بود که رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گفـت: از دولت درخواست کردیم که با توجه به کاهش مصرف تخم‌مرغ در نیمه اول سال با خرید تضمینی تخم‌مرغ مازاد، از تولیدکنندگان حمایت کند؛ اما هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.حمید کاشانی  با بیان اینکه نیمه اول هر سال در کشور مصرف تخم مرغ کاهشی می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته دولت برای تداوم و پایداری تولید با خرید تضمینی تخم مرغ از مرغداران از آنها حمایت می کرد که البته این خرید به صورت محدود صورت می‌گرفت.وی افزود: امسال اما با وجود اینکه به جهادکشاورزی نامه‌ای ارسال و از آنها درخواست کردیم که تخم مرغ های مازاد را خریداری کنند، هنوز خبری نشده است. رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران تصریح کرد: تولیدتخم مرغ در کشور ۲۰ ماه طول می‌کشد و نمی‌توانیم هنگامی که مصرف تخم مرغ کاهشی می‌شود تولید را کم و گله‌ها را حذف کنیم. گله‌ها باید حفظ شوند تا تولید پایدار بماند.وی در ادامه گفت: قیمت تخم مرغ درب مرغداری در حال حاضر به کیلویی ۳۲ هزار تومان رسیده این در حالیست که قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران حدودا کیلویی ۶۰ هزار تومان است. این یعنی تخم مرغ ۵۰ درصد قیمت واقعی فروخته می‌شود.کاشانی با بیان اینکه قرار بود قیمت تخم مرغ تا پایان عید فطر ثابت بماند و بعد از آن اصلاح شود، گفت:سال گذشته ۳ بار مواد اولیه افزایش رسمی پیدا کرد ولی تخم مرغ گران نشد. منتظریم برای امسال قیمت جدید تخم مرغ متناسب با قیمت مواد اولیه اصلاح شود.
https://siasatrooz.ir/vdcb09b85rhb5ap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی