شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۷
کد مطلب : 130198
مراسم تنفیذ ریاست جمهوری پزشکیان امروز برگزار می‌شود

تعامل حداکثری با دولت چهاردهم

تعامل حداکثری با دولت چهاردهم
امروز مراسم تنفیذ ریاست جمهوری مسعود پزشکیان از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار میشود و روز سه‌شنبه نیز مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس برگزار خواهد شد.
از زمانی که انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری با پیروزی مسعود پزشکیان به پایان رسید، یک موج همدلی و همکاری با رئیس جمهور منتخب در فضای سیاسی و اجتماعی کشور شکل گرفت. همه مسئولان کشوری و لشکری با رئیس جمهور منتخب دیدار کردند و از آمادگی خود و دستگاه زیر مجموعه برای همکاری و تعامل حداکثری با دولت جدید خبر دادند. انتخابات زودهنگام به دیلی سانحه برای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید برگزار شد. ظرف 50 روز برنامه ریزی برای برگزاری انتخابات صورت گرفت و در دو مرحله انتخابات ریاست جمهوری برگزار و با پیروزی مسعود پزشکیان به پایان رسید. کشور از یک واقعه ناگوار و تلخ عبور کرد، دولت مردمی شهید رئیسی با وجودی که تنها 3 سال از عمر آن می‌گذشت اما در مدت سه سال توانسته بود بسیاری از مشکلات را حل کند و روی ریل قرار گیرد.به واقع دولت سیزدهم می‌رفت تا اقدامات و کارهایی که در طول این سه سال انجام داده بود به نتیجه برسد و کافی بود تا دور دوم دولت مردمی نیز شکل بگیرد تا طعم آن را همگان بچشند. با این وجود رقابتی تنگاتنگ میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری شکل گرفت و سرانجام دکتر مسعود پزشکیان برگزیده شد.
با وجودی که رئیس جمهور منتخب با حمیات اصلاح طلبان به ریاست جمهوری رسید اما سیاست‌های او حاکی از تبعیت از رهبری و قانون است که این خود یک امتیاز برای او و دولتی که تشکیل خواهد داد خواهد بود.
کابینه‌ای که پزشکیان تشکیل خواهد داد نشان دهنده وزن آن است و می‌توان از روی این کابینه وعیت دولت را ارزیابی کرد قوت کابینه می‌تواند راهگشا باشد و اگر کابینه‌ای ضعیف تشکیل شود دولت نیز ضعیف خواهد بود و رئیس جمهور نیز چنین خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب ویژگی‌های وزرای پیشنهادی و کابینه موفق را در دیداری که نمایندگان مجلس با ایشان داشتند بیان کردند مسعود پزشکیان نیز در این دیدار حضور داشت و در صورت یکه کمیته تعییت وزرا از توصیه‌های رهبری بهره برده باشد می‌تواند امیدوار بود که وزرایی کارآمد و قوی به مجلس معرفی شوند.
در همین زمینه رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گویی با پایگاه اطلاع‌ رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری از تصمیم رئیس‌جمهور منتخب برای ارائه کابینۀ پیشنهادی در حداقل زمان قانونی آن خبر داد.
محمدباقر قالیباف همچنین از آمادگی و همکاری مجلس شورای اسلامی و فضای مثبت شکل‌گرفته در آن برای بررسی کابینه‌ی پیشنهادی رئیس‌جمهور منتخب خبر داد.
قالیباف همچنین اظهار امیدواری کرد دولت جدید بعد از اخد رأی اعتماد کل کابینه هرچه زودتر مسئولیت را تحویل بگیرد و کار خود را آغاز کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در این گفتگو همچنین به تشریح برنامه‌های آتی مجلس شورای اسلامی برای ایجاد حداکثر تعامل با دولت در ضمن بررسی معیارها و ضوابط یک کابینۀ کارآمد، حفظ آرامش و پرهیز از تنش در فضای سیاسی کشور، توجه به موضوع فرهنگ در هندسۀ کلان مدیریت نظام و همکاری دولت و مجلس برای سرعت گرفتن برنامه هفتم توسعه کشور پرداخت.

آماده هرگونه پشتیبانی برای موفقیت دولت هستیم
سرپرست ریاست جمهوری نیز با بیان اینکه «امیدوارم مسیری که در خصوص توسعه حمل و نقل در کشور انتخاب شده که مهمترین بستر توسعه متوازن کشور و ابزار استفاده از موقعیت جغرافیایی کشور است، در دولت جدید نیز طی شود»، عنوان کرد: به عنوان دولت حتماً آمادگی داریم که هر پشتیبانی را که برای موفقیت دولت جدید لازم باشد، انجام دهیم. سرپرست ریاست جمهوری دیروز در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های حوزه راه و شهرسازی اظهار کرد: امیدوارم مسیری که در خصوص توسعه حمل و نقل در کشور انتخاب شده که مهمترین بستر توسعه متوازن کشور و ابزار استفاده از موقعیت جغرافیایی کشور است، در دولت جدید نیز طی شود. به عنوان دولت حتماً آمادگی داریم که هر پشتیبانی را که برای موفقیت دولت جدید لازم باشد، انجام دهیم. این از نقاط مثبت دولت آقای رئیسی است که امروز که تقریباً به روزهای آخر دولت نزدیک می‌شویم تشکیلات دولت مانند روزهای نخست در حال فعالیت است؛ امیدواریم خداوند رفاه و آسایش مردم را رقم بزند.

تعامل دولت و مجلس می‌تواند مشکلات مردم را به حداقل برساند
نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: از نمایندگان انتظار داریم که همه به دولت کمک کنند، بی شک تعامل دولت و مجلس می تواند مشکلات مردم را به حداقل برساند و به توسعه کشور کمک کند. محمد بهرامی درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: بیانات رهبر معظم رهبری می تواند نقشه راه آینده مجلس و دولت باشد و نقش مهمی در شیوه اداره کشور از سوی مسئولان دارد. وی با بیان اینکه نمایندگان علاوه بر پرسشگری باید پاسخگوی عملکرد خود باشند گفت: همه نمایندگان باید در مقابل ملت بزرگ ایران پاسخگو باشند و در مسیری قدم بردارند که به حل مشکلات کشور کمک کند. وی تعامل مجلس با دولت چهاردهم برای تشکیل کابینه را از مهمترین ضرورت های کشور عنوان کرد و بیان داشت: همکاری برای تشکیل سریع کابینه یکی از اولویت های مهم دولت و مجلس در روزهای آتی است و مقام معظم رهبری هم در این رابطه تاکید داشتند که معیار و مولفه های مورد نظر برای انتخاب افراد شایسته برای مدیریت کشور لحاظ شود.
https://siasatrooz.ir/vdcjhyevouqetvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی