در ماجرای کیفیت و استانداردهای لازم خودروهای تولید داخلی، سازمانهای و دستگاههایی که باید بر روی کیفیت این محصولات نظارت داشته باشند کم نیست اما همچنان میبینیم که خودروساز به تولید بیکیفیت خود ادامه میدهد.
سازمان ملی استاندارد مهمترین سازمانی است که بر روی کیفیت امنیت همه تولیدات داخلی که مردم با آنها سر و کار دارند نظارت دارد اما روی تولید خودروهای داخلی مهر استاندارد دیده نمیشود.
حتی پلیس راهور فراجا که خود از منتقدین جدی تولدیات داخلی خودرو است و نسبت به کیفیت آنها معترض است و ایمنی آنها را تأیید نمیکند،نمیتوان این خودروهای بیکیفیت را شماره گذاری نکند و همچنان مجبور به شماره گذاری است. سازمان حفاظت از محصیط زیست هم توانایی مقتومت در مقابل خودروسازهای داخلی را ندارد. این خودروسازها چقدر قدرت دارند که حتی سخنان و موضاع مسئولان ارشد کشور را نیز توجه نمیکنند و همچنان به کار خود ادامه میدهند با وجودی که هزاران میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته دارند؟!
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: سالانه ۲۰ هزار نفر در تصادفات کشور کشته می شوند. بنابراین این مسئله یک بحران ملی است و برای کاهش این آمار باید همه دستگاه ها باهم همکاری کنند.
سردار سید تیمور حسینی درباره ضرورت ارتقای ایمنی خودروها در کشور گفت: همانطور که پیشتر هشدار داده بودم مجددا اعلام می کنم که وضعیت ایمنی خودروها در کشور مناسب نیست و برای حل این مشکل باید دستگاههای مختلف با یکدیگر همکاری کرده و برنامه ریزی دقیقی در این باره انجام شود.
وی افزود: متاسفانه سالانه ۲۰ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می دهند، این رقم آنقدر بالاست که باید به آن به عنوان یک بحران ملی نگاه کرد. این مسئله علاوه بر آسیب های جانی، تبعات اقتصادی سنگینی را برای کشور به همراه خواهد داشت.
رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به عوامل بروز تصادفات ادامه داد: در بررسی عوامل تصادفات، به چند مورد مهم می رسیم. اولین مورد ایمنی خودروهاست؛ ضعف در ایمنی خودروها باعث می شود با ساده ترین تصادفات نیز، خودروها کاملا تخریب شده و جان افراد نیز در خطر افتد. ما از وزارت صمت و سازمان استاندارد انتظار داریم که به منظور کاهش تلفات، اقدامات جدی در راستای ارتقای ایمنی خودروها انجام دهند.
حسینی گفت: دومین عامل، رفتارهای رانندگان است، این اتفاق نیز باعث بیشتر تصادفات است که با انجام کارهای فرهنگی میتوان رفتارهای صحیح در رانندگی را آموزش داده و نهادینه کرد.
وی با اشاره به وضعیت راهها اظهار کرد: بهبود کیفیت زیرساختهای حمل و نقل، به ویژه در مناطق پرحادثه، نیز عامل سوم است که بهسازی و ارتقای کیفیت جادهها، به ویژه در مناطق کوهستانی و پرتردد، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد اما این امر نیازمند تخصیص بودجههای مناسب و هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی است.
رئیس پلیس راهور فراجا درباره نقش دستگاههای نظارتی و برخورد با ترک فعلها تاکید کرد: در مسئله تصادفات، سازمانهای نظارتی و قانونگذاران نیز باید به خوبی نقش خود را ایفا کنند که اگر این اتفاق رخ دهد؛ قطعا از بسیاری از مشکلات و حوادث پیشگیری می شود.
حسینی با بیان اینکه حتی بعد از افزایش نرخ جرائم رانندگی نیز تغییر محسوسی در کاهش تصادفات منجر به فوت دیده نشد، گفت: متأسفانه حتی با افزایش مبالغ جرائم نیز، شاهد کاهش تصادفات نبودیم که این مسئله نشان می دهد تنها این اقدام نمی تواند موثر باشد.
وی افزود: رسیدن به این اهداف مهم بدون همکاری همه دستگاه های مرتبط با موضوع تصادفات میسر نیست و امیدواریم که برنامه ریزی های لازم در این صورت انجام گیرد.
سازمان ملی استاندارد مهمترین سازمانی است که بر روی کیفیت امنیت همه تولیدات داخلی که مردم با آنها سر و کار دارند نظارت دارد اما روی تولید خودروهای داخلی مهر استاندارد دیده نمیشود.
حتی پلیس راهور فراجا که خود از منتقدین جدی تولدیات داخلی خودرو است و نسبت به کیفیت آنها معترض است و ایمنی آنها را تأیید نمیکند،نمیتوان این خودروهای بیکیفیت را شماره گذاری نکند و همچنان مجبور به شماره گذاری است. سازمان حفاظت از محصیط زیست هم توانایی مقتومت در مقابل خودروسازهای داخلی را ندارد. این خودروسازها چقدر قدرت دارند که حتی سخنان و موضاع مسئولان ارشد کشور را نیز توجه نمیکنند و همچنان به کار خود ادامه میدهند با وجودی که هزاران میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته دارند؟!
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: سالانه ۲۰ هزار نفر در تصادفات کشور کشته می شوند. بنابراین این مسئله یک بحران ملی است و برای کاهش این آمار باید همه دستگاه ها باهم همکاری کنند.
سردار سید تیمور حسینی درباره ضرورت ارتقای ایمنی خودروها در کشور گفت: همانطور که پیشتر هشدار داده بودم مجددا اعلام می کنم که وضعیت ایمنی خودروها در کشور مناسب نیست و برای حل این مشکل باید دستگاههای مختلف با یکدیگر همکاری کرده و برنامه ریزی دقیقی در این باره انجام شود.
وی افزود: متاسفانه سالانه ۲۰ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می دهند، این رقم آنقدر بالاست که باید به آن به عنوان یک بحران ملی نگاه کرد. این مسئله علاوه بر آسیب های جانی، تبعات اقتصادی سنگینی را برای کشور به همراه خواهد داشت.
رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به عوامل بروز تصادفات ادامه داد: در بررسی عوامل تصادفات، به چند مورد مهم می رسیم. اولین مورد ایمنی خودروهاست؛ ضعف در ایمنی خودروها باعث می شود با ساده ترین تصادفات نیز، خودروها کاملا تخریب شده و جان افراد نیز در خطر افتد. ما از وزارت صمت و سازمان استاندارد انتظار داریم که به منظور کاهش تلفات، اقدامات جدی در راستای ارتقای ایمنی خودروها انجام دهند.
حسینی گفت: دومین عامل، رفتارهای رانندگان است، این اتفاق نیز باعث بیشتر تصادفات است که با انجام کارهای فرهنگی میتوان رفتارهای صحیح در رانندگی را آموزش داده و نهادینه کرد.
وی با اشاره به وضعیت راهها اظهار کرد: بهبود کیفیت زیرساختهای حمل و نقل، به ویژه در مناطق پرحادثه، نیز عامل سوم است که بهسازی و ارتقای کیفیت جادهها، به ویژه در مناطق کوهستانی و پرتردد، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد اما این امر نیازمند تخصیص بودجههای مناسب و هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی است.
رئیس پلیس راهور فراجا درباره نقش دستگاههای نظارتی و برخورد با ترک فعلها تاکید کرد: در مسئله تصادفات، سازمانهای نظارتی و قانونگذاران نیز باید به خوبی نقش خود را ایفا کنند که اگر این اتفاق رخ دهد؛ قطعا از بسیاری از مشکلات و حوادث پیشگیری می شود.
حسینی با بیان اینکه حتی بعد از افزایش نرخ جرائم رانندگی نیز تغییر محسوسی در کاهش تصادفات منجر به فوت دیده نشد، گفت: متأسفانه حتی با افزایش مبالغ جرائم نیز، شاهد کاهش تصادفات نبودیم که این مسئله نشان می دهد تنها این اقدام نمی تواند موثر باشد.
وی افزود: رسیدن به این اهداف مهم بدون همکاری همه دستگاه های مرتبط با موضوع تصادفات میسر نیست و امیدواریم که برنامه ریزی های لازم در این صورت انجام گیرد.