يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد مطلب : 126727

بازی فریب با بنزین برای آشفته کردن کشور

بنزین یک محصول و کالای استراتژیک برای هر کشوری است، این سوخت فسیلی چرخ خودروهای شخصی، عمومی؛ حمل و نقل را می‌چرخاند و اگر خللی در تولید و توزیع آن ایجاد شود، هر کشوری را با مشکلات جدی روبه‌رو می‌کند. این مسأله مختص ایران نیست، به دلیل مهم بودن بنزین برای آحاد مردم، اگر کمبود یا افزایش قیمت برای آن لحاظ شود، نابسامانی ایجاد شده و حتی باعث آشوب هم می‌گردد. تجربه آن را خودمان داشته‌ایم، ‌در چند دوره از ریاست جمهوری، افزایش قیمت بنزین باعث بروز آشوب‌هایی در کشور شد که با دخالت دشمنان وضعیت بحرانی‌ هم شد اما با این وجود مردم،‌خود بساط آن را جمع کردند.
اکنون نیز مدتی است که اخبار دروغی در زمینه کمبود و افزایش قیمت بنزین در کشور از سوی برخی رسانه‌های خارجی و رسانه‌های غیر رسمی و فضای مجازی در داخل کشور،‌ منتشر می‌شود که هر بار باعث می‌گردد که صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌های شهرها شکل بگیرد.
این شایعات هر بار از سوی مسئولان تکذیب شده و پس از چند روز کوتاه، تب آن فروکش کرده است اما این روند تا چه زمانی می‌خواهد اتفاق بیفتد؟
چنین واکنش‌هایی از سوی مردم که شاید اکثریت هم نباشند اما همین حداقل که کم هم نیستند،‌ چالش‌هایی را ایجاد می‌‌کنند که برای کشور هزینه ساز است.
روشن است که آنها تحت تأثیر رسانه‌هایی هستند که هدفشان همین است، یعنی ایجاد فضای ناامنی فکری در زمینه موضوع بنزین که باعث می‌شود تا به پمپ بنزین‌ هجوم آورده شود.
مهمترین مسئله در این اتفاق بی‌اعتمادی این قشر به تکذیب‌های مسئولان و اخبار رسانه‌هایی داخلی است.
این بی‌اعتمادی نباید ادامه پیدا کند،‌با وجودی که چند بار این اتفاق افتاده است،‌اما باز هم می‌بینیم که عده‌ای تحت تأثیر قرار می‌گیرند و عذاب در صف ماندن‌های طولانی را به جان می‌خرند اما تکذیب‌های مسئولان را نمی‌پذیرند و جالب اینجا است که سپس متوجه می‌شوند که خبری نبوده و فریب خورده‌اند.
البته در این مقوله نکته‌ای هم وجود دارد و به نظر می‌رسد جایگاه‌ها نیز کم کاری می‌کنند و در چنین مواقعی تعداد نازل‌ها را کاهش می‌دهند و یکی از دلایل اصلی صف‌های طولانی کم بودن نازل‌ها بنزین است که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی باید نظارت خود را در این زمینه بیشتر کند. قدر مسلم ایران به دلیل وجود دشمنان متعددی که دارد،‌ همواره با چنین اقداماتی روبرو است، مهم آن است که باید برای خنثی کردن آنها آماده‌تر از همیشه بود.
مصطفی رضا حسینی قطب آبادی نماینده شهر بابک در مجلس، همان شب که پمپ بنزین‌ها شلوغ شد، خبر از افزایش قیمت بنزین داده بود. چنین نمایندگانی در زمین کدام طرف بازی می‌کنند؟
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdccieqsm2bqim8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی