سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
کد مطلب : 126759

مفهوم تروریسم در قاموس سفیر انگلیس!

این روزها که بار دیگر ایران شاهد یک اقدام تروریستی از سوی تروریست‌های داعشی در شاه چراغ شیراز بود، بار دیگر ماهیت حامیان ترور و تروریسم آشکارتر شد.
در کمتر از یکسال شیراز و شاه‌چراغ با خون زائران و خادمان این مرقد مطهر گلگون شد تا بار دیگر مظلومیت و حقانیت ایران اسلامی به اثبات برسد که قربانی ترور و تروریسم است و سیاست جمهوری اسلامی مبارزه با تروریسم قرار دارد.
با این وجود مقامات کشورهای غربی یا از محکوم کردن اقدامات تروریستی که در ایران انجام می‌شود طفره می‌روند و یا تنها به ابراز همدردی با بازماندگان آن واقعه می‌پردازند یا اصلاً سکوت می‌کنند و بی‌تفاوت از کنار آن می‌گذرند.
«از شنیدن خبر حوادث دیروز در شیراز بسیار متأثر شدم. به خانواده‌های افراد آسیب دیده تسلیت می‌گویم. خشونت علیه مردم به هر شکلی هیچگونه توجیهی ندارد.»
این موضع سفیر انگلیس در ایران است که در توئیتر منتشر شده و تروریست‌ها را تروریست نمی‌داند و آن را حادثه می‌خواند،‌گویی که یک سیل یا زلزله آمده و حادثه‌ای طبیعی اتفاق افتاده و باعث تأثر جناب سفیر شده است!
رسانه‌های آنها نیز چنین رویه و سیاستی را اعمال می‌کنند و از به کار بردن واژه تروریسم ابا دارند.
چرا رسانه های غربی از واژه تروریسم و تروریست در اقدامات تروریستی که علیه ایران انجام میشود طفره می روند؟
روشن است، شبکه های فارسی زبان هر بار که یک اقدام تروریستی در ایران اتفاق می افتد از واژگانی چون افراد مسلح، اقدام مسلحانه و مشابه آن استفاده می کنند و از به کار بردن واژه ترور و تروریسم دوری می‌کنند.
شبکه فارسی بی بی سی در جریان اقدام تروریستی شاه چراغ در شیراز، از کلمه تروریسم استفاده نکرد و از عباراتی چون اقدام مسلحانه و... استفاده کرد و حتی زمانی که خبر برعهده گرفتن اقدام ترویستی در شاه چراغ از سوی داعش را منتشر کرد، پس از چندی آن خبر را حذف کرد و پس از آن سعی کرد تا با وارونه جلوه دادن تروری که در شیراز انجام شده، آن را به گردن نظام بیندازد.
دلیل آن هم روشن است، گروه هایی که علیه ایران اقدام تروریستی انجام می‌دهند، تحت حمایت آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی هستند و اگر بخواهند عملیات تروریستی علیه ایران را در اخبار رسانه‌های خود تروریستی بنامند و منتشر کنند مهر تأیید بر حامی ترور و تروریسم بودن خود زده‌اند.
برای همین است که رسانه‌های فارسی زبان همچون بی بی سی، اینترنشنال، من و تو و... با سیاستی که در پیش می‌گیرند به رسانه‌های زبان اصلی خود نیز خط می‌دهند و آنها هم همان خط رسانه‌ای را تبعیت می کنند.
در جریان اقدام تروریستی شاه چراغ همین سیاست اعمال شد و هیچیک از رسانه‌های فارسی زبان همچون بی بی سی، من و تو، اینترنشنال و دیگر رسانه ها واژه تروریسم را به کار نبردند.
مواضعی که از سوی سفیر انگلیس در ایران در قبال اقدام تروریستی شاه چراغ دیده می‌شود  همان سیاست و مواضع در بی بی سی فارسی هم وجود دارد، از رفتارهای دوگانه فراتر رفته و تبدیل به ‌بی‌انصافی،‌ غیر انسانی و حتی جنایتکارانه شده است چرا که آنها از ترور و تروریسم با سیاست‌های خود حمایت می‌کنند و زمانی که ایران با داعش در حال جنگ بود و هنوز هم درگیر است، داعش تحت فشار نبود بلکه نیروهای ایران تروریسم نامیده شدند.
داعش دست پرورده آمریکا، صهیونیست‌ها و تفکر وهابیت است و دیگر کشورهای غربی همچون انگلیس،‌حامیان این گروه تروریستی هستند که سعی دارند تا منطقه را همچنان ناامن نگهدارند.
آرامش و امنیت منطقه غرب اسیا و به ویژه کشورهای اسلامی که در محور مقاومت هم قرار دارند، هزینه‌های حمایت آنها از اسرائیل را کمتر می‌کند و از پیشرفت کشورهای اسلامی جلوگیری می‌کند.
از سوریه، عراق، یمن، لبنان، افغانستان ویرانه‌ای باقی مانده است که برای بازسازی و ایجاد یک کشور آرام و با امنیت سال‌ها زمان می‌برد.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdchm-nzw23niqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی